»Det er trygt at gå til fodbold i Danmark« - podcast episode cover

»Det er trygt at gå til fodbold i Danmark«

Oct 31, 202424 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Er det trygt at gå til fodbold i Danmark? Det mener Divisionsforeningens direktør, Claus Thomsen, at det er – selvom voldsparate fodboldfans endnu en gang fik skabt utryghed på tribunerne, da Brøndby og FCK mødte hinanden søndag. Her løb Brøndbyfans tværs gennem stadion og affyrede romerlys mod FC Københavns fans, der sendte fyrværkeriet retur mod de afsporede Brøndbyfans.

Som en konsekvens af weekendens fodboldvold har Divisionsforeningen nu besluttet at udelukke udebanefans til kampe mellem Brøndby og FCK på ubestemt tid. 

Men hvorfor sanktionerer Divisionsforeningen ikke klubberne hårdere, når deres fans gang på gang tyer til vold på stadion? Hvorfor får det ikke sportslige konsekvenser for klubberne? Og vil Claus Thomsen garantere, at det er trygt for alle fans at tage deres børn med på stadion?

Gæst: Claus Thomsen, direktør i Divisionsforeningen

Vært: Jacob Grosen

Tilrettelæggelse: Mathias Bonde og Pernille Skytte

Klip og produktion: Nicolai Dupont

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android