למה החושך בא לפני האור
Jul 15, 2024•53 sec
Episode description
בלוח היהודי היממה מתחילה בלילה ולא ביום.
ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד.
גם המשנה הראשונה פותחת בשאלות לגבי קריאת שמע של הערב ולא בזו של הבוקר –
מאימתי קורין קריאת שמע של ערבית.
כלומר, קודם בשכבך ולאחר מכן בקומך.
למה?
אחת הסיבות היא כדי להגיד לנו שהלילה הוא לא סיום היום שהיה וזמן למנוחה ולהורדת הילוך.
הלילה הוא במהותו הכנה ליום שיהיה.
לילה, הוא ביטוי לחושך, חוסר בהירות, בלבול, קושי.
והכוונה היא שהחושך הקושי הפרטי שלי הוא לא תוצאה של טעויות וחולשה או חוסר מזל.
ולכן הגיע הזמן שאפסיק להאשים את עצמי.
הלילה הוא לא זמן שאני צריך להתכחש לו ולברוח ממנו כמה שיותר מהר.
הלילה הוא זמן של התכווננות וחיזוק הנפש והביטחון לאור גדול יותר שיגיע.
וכשרואים כך משבר, אישי או לאומי, הפסימיות הופכת לאופטימיות,
כי מבינים שעם הכנה נכונה דווקא החושך מלמד על האור הגדול שיבוא
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
