409. "Homosexualitet var en synd" - Andreas Wijk - podcast episode cover

409. "Homosexualitet var en synd" - Andreas Wijk

Nov 23, 202254 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Den här veckan har vi med oss artisten Andreas Wijk. Andreas har växt upp i en kristen familj, är själv kristen och har fram tills idag levt med en hemlighet. Andreas förstod redan som 12-åring att han var gay, men då han växt upp med och själv förstått att homosexualitet är en synd, så har livet handlat om att dölja en stor del av sig själv. Hur är det att försöka förneka sin sexualitet? Att själv leva med ett hopp om att "det" ska försvinna? Till att idag, tillsammans med sin familj öppet kunna leva sitt liv fullt ut? Slutlåt: If I was gay - Andreas Wijk

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android