S3 Ep11: Bør Danmark forske mere i atomkraft? - podcast episode cover

S3 Ep11: Bør Danmark forske mere i atomkraft?

Apr 05, 201820 minSeason 3Ep. 11
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Videnskab.dk vil redde verden sammen med dig, kære læser.

Derfor har vi startet et initiativ på Facebook, hvor vi diskuterer med vores brugere, hvordan vi gennem forskning for eksempel kan komme tættere på en løsning af den globale klimakrise.

Som et led heri, skrev vi tidligere på ugen artiklen Kan atomkraft redde verden?, og nu tager vi diskussionen videre i den seneste udgave af vores ugentlige podcast.

Her diskuterer forskerne Bent Lauritzen, der er afdelingschef i Center for Nukleare Teknologier på DTU, og Eigil Kaas, der er professor i meterologi og klimadynamik på Niels Bohr Institutet i København, hvorvidt Danmark udelukkende skal satse på forskning i vedvarende energi som sol og vind - eller også bør inddrage atomkraft i spillet om at sænke CO2-udslippet.

Medvirkende:

  • Bent Lauritzen, afdelingschef for Center for Nukleare Teknologier på DTU
  • Eigil Kaas, professor i meteorologi og klimadynamik ved Niels Bohr Institutet på Københavns Universitet
  • Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

Vært: Jais Baggestrøm Koch
Redaktion: Ditte Svane-Knudsen, Jonas Salomonsen og Jais Baggestrøm Koch
Musik: Jais Baggestrøm Koch

Link:

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android