91-årige Ingemar blev sjuk efter vaccinet (R) - podcast episode cover

91-årige Ingemar blev sjuk efter vaccinet (R)

Jul 07, 202119 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

91-åriga Ingemar Grawé i Uppsala hade fått vaccin, men blev ändå sjuk. I Sverige har cirka 15 000 personer fått konstaterad covid-19 efter vaccinering.

Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play.

Inget vaccin ger hundraprocentigt skydd. Av den halva miljon personer som fått konstaterad covid-19  i Sverige i år har ungefär 3 procent blivit smittade trots att de fått minst en vaccindos. Ingemar Grawé är en av dem. Följ med i Ingemars resa, och hör forskare och experter som förklarar hur det fungerar.

Programmet är en repris från 5 maj 2021

Programledare Annika Östman
annika.ostman@sverigesradio.se

Producent Camilla Widebeck
camilla.widebeck@sverigesradio.se

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android