Øen mistede mobilnetværket - nu har beboerne bygget deres eget - podcast episode cover

Øen mistede mobilnetværket - nu har beboerne bygget deres eget

Oct 24, 202528 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Vært:
Henrik Heide
Laurids Hovgaard

Medvirkende:
Claus Lind, elektriker og elektromekaniker

I denne uges Transformator
Fire år efter at Bornholm blev mørkelagt og mobilnetværket svigtede, har en række øboere med interesse i elektronik etableret deres eget mesh-netværk til næste gang, krisen rammer. Mesh er et open source, off-grid, decentraliseret netværk, hvor alle tilknyttede enheder er forbundet direkte med hinanden i et net frem for at være organiseret via en central router. Mesh-netværkets fordele er derfor tilgængeligheden, den robuste struktur og enkle opbygning. Hør om perspektiverne og om fremtidens førerløse S-tog.

Links:

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android