Thise-legende: Jeg sprutter af frustration over den ensidige tale om CO2-afgift - podcast episode cover

Thise-legende: Jeg sprutter af frustration over den ensidige tale om CO2-afgift

Apr 14, 202435 minSeason 3Ep. 41
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Tidligere direktør for mejeriet Thise, Poul Pedersen, er oprørt over diskussionen om en CO2-afgift på landbruget, hvor økologerne kan blive alvorligt klemt:
- Der findes altså andet end CO2 her i verden, og jeg sprutter af frustration, for man sætter lighedstegn mellem det at fjerne CO2 og så bæredygtighed, lyder det fra direktøren gennem 32 år, der er gæst i LandbrugsAvisens interviewpodcast 'Topmødet'.
- Det er simpelthen farligt, hvis man kun snakker CO2 og ikke dyrevelfærd og biodiversitet, siger Poul Pedersen i podcasten.
Hør også i interviewet, hvilken løsning Poul Pedersen forestiller sig kan hjælpe økologerne ud af deres klemme og hør, hvordan man gennem årene i Thise har brugt kritik fra kendis-kokke til at gøre produkterne bedre. 

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android