¶ Η Έξαρση Ιών και η Επιδημία στις Γιορτές
Οι μέρες COVID-19 θύμισε η περίοδος των γιορτών που μόλις ολοκληρώθηκε, καθώς πολλοί από εμάς βρέθηκαν να ασθενούν με τη γρήπη να ακυρώνει τελικά πολλά από τα προγραμματισμένα πάρτι, τα ερωταστικά τραπέζια και τις εκδρομές. Ακούτε το βήμα σήμερα. Είμαι ο Γιάννη Διαμαντής και είναι Τετάρτη, 7 Ιανουαρίου. Μαζί μας ο συντάκτης υγείας του βήματος Γιώργος Ακάς. Γιώργο, ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ. Και εγώ ευχαριστώ. Χαίρετε. Δεν ξέρω αν συνέβη και σε σένα. Σε πολλούς από όσους γνωρίζω συνέβη.
Είχαν κάπου να πάνε κάποιον να συναντήσουν και πέφταν βροχή οι ακυρώσεις επειδή κάποιος από τις παρέες ασθενούσε. Αν με ρωτάς προσωπικά μπορώ να σου πω ότι εμένα ήταν καλή η περίοδος γιατί πρώτα απ' όλα είχα μεριμνήσει και είχα εμβολιαστεί από τη μια μεριά και λίγο πιο πριν είχα περάσει μια έτσι χαλαρή γρυπόδη κατάσταση με αποτέλεσμα μάλλον είχα αντισώματα και το πέρασα μια χαρά.
Σίγουρα όπου και να ήμουνα έβρισκα κάποιον που να έλεγε ότι μόλις πέρασε, ότι δεν αισθάνεται καλά, ότι λίγο τρέχει μύτου του. Γενικότερα υπήρχε μια κατάσταση στην αντιβάλλοντος εισαγωγικών νοσηρή από πλευράς βιολογικής κατάστασης. σωματικής και όχι βεβαίως κοινωνικής. Μπορούμε να μιλάμε για μια μίνι-πανδημία ή όλα αυτά μεγεθύνονται μέσα στις γιορτές που...
Η παραμικρή απουσία, η παραμικρή ιώση παίρνει άλλες διαστάσεις επειδή ακυρώνει εκδρομές. Πανδημία εντάξει να μην κάνουμε κατάχρηση του όρου. Μπορούμε να πούμε μια σχετική επιδημία, όπως λέγεται καμιά φορά, επιδημία γρήπης ή επιδημία αναπνευστικών λοιμόξεων. Η πανδημία έχει να κάνει και με ένα πολύ συγκεκριμένο ιό και είναι σε όλα τα κράτη και τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για μικροεπιδημίες ή επιδημίες κάποιων συγκεκριμένων ιών.
Αλλά όπως το λες με την έννοια ότι είχε μια ευρεία διάσταση, δηλαδή σε κάθε σπίτι, σε κάθε νομό παντού υπήρχε κάποιος που νοσούσε, θα μπορούσαμε να μιλάμε λοιπόν για επιδημία. Από τι νοσήσαμε αυτές τις ημέρες. Κατά βάση ήταν η γρήπη. Υπήρξαν και κάποια κρούσματα κορονοϊού υπάρχει αυτό που λέγεται RSV που πλήττει περισσότερο μικρότερα παιδιά και κάποιους ηλικιωμένους αλλά ακούσαμε και για πολλές γαστρεντερίτιδες το οποίο δεν ξέρω αν έχει να κάνει φυσικά και με τις διατροφικές μας.
υπερβολές, αλλά όλες αυτές οι ιώσεις, οι οποίες κάποιες καταγράφονταν μέσα από κάποια τεστ, οι κάποιες ιώσεις, οι οποίες δεν μπορούμε να τις καταγράψουμε, δεν τις έχουμε ταυτοποιήσει κατά κάποιο τρόπο, αλλά όλοι δείχα και λοιμώξεις στο ανώτερο ανάπτυξη.
Είχαμε συνηθίσει να συνεπάρχουμε με τη γρήπη Α. Ήρθε όμως στη ζωή μας αυτές τις ημέρες, τουλάχιστον σε επίπεδο αρθρογραφίας, η γρήπη Κ. Τι διαφορά έχει από την Α. Η γρήπη Κ είναι ένας υποκλάδος της γρήπης Α. Το ξεχωριστώ με αυτόν τον υποκλάδο, με αυτόν τον τύπο γρήπης να το πω έτσι γρήγορα.
είναι ότι επειδή είναι κάτι καινούριο δεν είχε προλάβει η ιατρική κοινότητα, η επιστημονική κοινότητα να το συμπεριλάβει στην δημιουργία των νέων εμβολίων με τα οποία αυτή την περίοδο εμβολιαζόμαστε. Έτσι δεν έχουμε ας πούμε... Ανοσία απέναντι σε αυτόν τον υποκλάδο. Βεβαίως έχουμε δημιουργήσει μια σχετική ανοσία απέναντι στην γρήπη Α που σημαίνει ότι ναι μεν θα κολλήσουμε ας πούμε τη γρήπη Κ γιατί είναι ιδιαίτερα μεταδοτική και αυτή είναι η διαφορά της.
Ότι αφενός επειδή δεν υπάρχει εμβόλιο και γενικότερα δείχνει αυτός ο τύπος μια μεγαλύτερη επιθετικότητα στη μετάδοσή του, όχι επιθετικότητα ως προς τις επιπλοκές που δημιουργεί στον οργανισμό, αν έχουμε κάνει το εμβόλιο λοιπόν για τη γρήπη Α που είναι ή τα 1Ν1 ή τα 3Ν2,
¶ Ο Εμβολιασμός κατά της Γρίπης και τα Συμπτώματα
Έχουμε φτάσει πλέον αισίως στον Ιανουάριο. Εάν δεν έχουμε εμβολιαστεί, θα ήταν μια καλή κίνηση να εμβολιαστούμε τώρα. Αντικειμενικά μπορώ να πω ότι ακόμα έχουμε δύο μήνες ίσως και παραπάνω για την κορύφωση.
της γρήπης. Άρα, με δεδομένο ότι χρειαζόμαστε περίπου τρεις βομάδες για να δημιουργήσουμε το ανοσοποιητικό σύστημά μας να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τη γρήπη, είναι πολύ καλό να εμβολιαστούμε ακόμα και τώρα. Από την άλλη μεριά, θέλω να πω ότι η γρήπη πια δεν αναγνωρίζει Υπότιτλοι AUTHORWAVE
Δεν είναι ποτέ κακή στιγμή να εμβολιαστούμε για γρήπη. Εντάξει, δεν μιλάω και μέσα στον Ιουνιό, αλλά τώρα αυτή την περίοδο είναι μια χαρά κατάλληλη περίοδος να εμβολιαστούμε και για αυτήν. Αναφερόμενος και στη δική σου περίπτωση έδωσας μια εικόνα για το τι κερδίζει κανείς αν εμβολιαστεί από τη γρήπη. Καταρχήν να πούμε ότι τα εμβόλια τα οποία υπάρχουν προστατεύουν περίπου κατά 50 με 60% που το ανακολύσει.
γρήπη κάποιους τους γνωστούς όπως είπαμε τύπους όπως ήταν ένανιένα κλπ. Από εκεί και πέρα ακόμα και αν κολλήσεις να το πω έτσι απλά γρήπη, αν είσαι εμβολιασμένος ο οργανισμός σου μπορεί να αντιμετωπίσει τη νόσηση πολύ πιο χαλαρά Σχέση με έναν μη εμβολιασμένο οργανισμό. Άρα αφορά αυτό όλους μας. Προτεραιότητα βεβαίως πάντα πρέπει να δίνεται. Στα μικρά παιδιά, ακόμα και κάτω των 5 ετών.
Να επισημάνουμε κάτι που πολλές φορές οι γονείς δεν το ξέρουν, βεβαίως οι παιδιάτροι το λένε, ότι πια στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών ο παιδικός εμβολιασμός και για γρήπη συστήνεται ιδιαίτερα, δεν μιλάμε για υποχρεωτικότητα, αλλά είναι καλό τα παιδιά να εμβολιάζουν. ότι πηγαίνουν και στο σχολείο καταλαβαίνεις τι γίνεται. Από εκεί και πέρα όλοι οι ηλικιωμένοι και ο ηλικιωμένος μιλάμε συνήθως για άνω των 65 ετών
που θεωρείται οπωσδήποτε μια υποχρεωτική εντός αγωγικών κατάσταση να εμβολιαστεί και φυσικά όσοι έχουν κάποιο άλλο νόσημα. Δηλαδή, το να νοσεί κάποιος από μια χρόνια πάθηση, όπως μπορεί να είναι τόπλο χοληστερή, να είναι παχύσαρκος. ειδικά οι καπνιστές όλοι όσοι η υγεία μας δεν είναι οι άριστοι πρέπει να εμβολιασιόμαστε οπωσδήποτε και να πούμε και κάτι ακόμα ότι το εμβόλιο απευθύνεται στον υγιή πληθυσμό είναι πρόληψη, δεν είναι φάρμακο
όταν κάποιος δηλώνει άρρωστος αυτές τις ημέρες είναι τι συμπτώματα είχες, γιατί προσπαθούμε να καταλάβουμε εάν το είχαμε κι εμείς ή να το προλάβουμε αν αρχίσουμε να νιώθουμε κάποια από τα συμπτώματα. Αυτή η γρήπη Κ, που ήταν και ο βασικός πρωταγωνιστής της, Μίνει η επιδημίας όπως είπες. Ποια συμπτώματα έχει. Δεν έχει κάποια διαφορετικά συμπτώματα από την κλασική ας πούμε γρήπη. Είναι ουσιαστικά η καταρροή, ο βήχας, πυρετό φυσικά στις περιπτώσεις αυτές οι οποίες είναι πιο έντοιες.
Και φυσικά την κακουχία, την μυϊκή καταπώνηση, συνήθως η γρήπη έτσι εμφανίζεται πιο έντονη και μπορούμε να την ξεχωρίσουμε και από ένα άλλο κρυολόγημα που είναι κάποιος άλλος ιός γιατί μη λέμε ότι είναι κρυωματάκι, όλα είναι η. Συνήθως η διαφορά της είναι αυτό η μυϊκή καταπώνηση που λέμε δεν μπορούμε να πάρουμε τα πόδια μας που σερνόμαστε. Γενικά έχει όλα τα συμπτώματα τα οποία έχει και μια άλλη οποιαδήποτε μορφή γρήπης. Μιλώντας πάντα για τον τρόπο που προσπαθούμε να προλάβουμε την οίωση.
¶ Μέτρα Πρόληψης και Προσωπική Υγιεινή
και είτε να μην κολλήσουμε εμείς είτε να μην κολλήσουμε τους γύρω μας. Δεν έχουμε ξεχάσει σαν ελληνική τουλάχιστον κοινωνία τις μάσκες. Εκεί που τις είχαμε υποχρεωτικά στο αυτοκίνητο, στην τσέπη γιατί μας υποχρεώνουν όμως, τώρα μάλλον τους έχουμε ρίξει άκυρο. Δεν τις έχουμε ξεχάσει εντελώς. Σας ευχαριστώ. όμως ότι θα πρέπει να είμαστε σχολαστικοί. Μπαίνουμε σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Καλό είναι να φοράμε μάσκα.
Ακόμα και αν είμαστε υγιείς, γιατί συνήθως άμα είμαστε άρρωστοι, καλό είναι σίγουρα να φοράμε μάσκα, γιατί δεν μας φταίει και ο απέναντι από εμάς να το γολλήσουμε. Έχουμε ρίξει άκυρο στη μάσκα όπως το λες, όχι μόνο σε αυτό, αλλά και στο να πλένουμε τα χέρια μας τακτικά, να χρησιμοποιούμε αντισηπτικά.
μας έχουν περισσέψει τα αντισυπτικά, δεν τα χρησιμοποιούμε γενικά. Αυτό που λέμε προσωπική υγιεινή έχει λίγο πάει στο πλάι ξανά και θα πρέπει να την επαναφέρουμε. Δεν είναι κακό. Γιώργος Σακά, σε ευχαριστούμε πολύ. Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ.
Αυτά για σήμερα, είμαι ο Γιάννης Γεμαντής, ξανά μαζί σας αύριο. Αν θέλετε ακολουθήστε μας και αξιολογήστε μας στο Spotify και το Apple Podcast, χρησιμοποιήστε τα σχόλια ακριβώς κάτω από το επεισόδιο του Spotify για να μας μεταφέρετε τις δικές σας απόψεις και ερωτήσεις και πατήστε το κουδουνάκι αν θέλετε να λαμβάνετε μια διακριτική υπενθύμηση ότι έχουμε κάτι καινούριο να σας πούμε. Το βήμα σήμερα. Εξηγούμε τις ειδήσεις.
