VVD wil weer app inzetten tegen coronabesmettingen - podcast episode cover

VVD wil weer app inzetten tegen coronabesmettingen

Jun 30, 20225 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Als het aan de VVD ligt, wordt het stijgend aantal coronabesmettingen bedwongen door de CoronaMelder-app weer te activeren. Daartoe is een motie ingediend, die wordt ondersteund door D66.

De CoronaMelder-app gaf een melding wanneer iemand in de buurt was van iemand die kort erna positief erd getest op het virus. Deze app en de bijbehorende infrastructuur werd afgelopen april uitgeschakeld, maar kan volgens Minister Kuipers van Volksgezondheid opnieuw worden ingezet wanneer dat nodig geacht wordt.

Ook in deze Tech Update:

- Apple gaat nu tóch door de knieën voor wetgeving tegen het eigen monopolie, in Zuid-Korea

- Ziggo-klanten kunnen vanaf vandaag zélf kiezen welk internetmodem ze willen gebruiken

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android