Ironie: iPhones verplicht voor Microsoft-medewerkers in China - podcast episode cover

Ironie: iPhones verplicht voor Microsoft-medewerkers in China

Jul 08, 20248 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Microsoft-medewerkers moeten verplicht een iPhone gaan gebruiken, als ze in China werken. Over die opmerkelijke situatie vertelt Joe van Burik in deze Tech Update.

Microsofts topmensen lachten vijftien jaar geleden nog om Apple's iPhone, vanwege de toen relatief hoge prijs. Maar de Windows Phone werd geen succes en de techreus moet toch wat nu het van Android-smartphones af wil. Dat besturingssysteem worden namelijk gebruikt door Chinese merken zoals Huawei en Xiaomi. Maar die hebben tevens hun eigen app-winkels (waar Google niet bij kan) én zijn zelf ook bezig met hele eigen besturingssystemen.

Uit angst voor nieuwe security-problemen door deze situatie, gaat Microsoft medewerkers in China verplicht iPhones laten gebruiken. Dat schrijft Bloomberg op basis van een interne memo. Het betreft honderden medewerkers. Wie nog een Huawei of Xiaomi heeft, krijgt dus een iPhone 15 in handen gedrukt. Ook wordt ieder verplicht Microsofts eigen wachtwoord- en authentificatie-apps moeten gebruiken.

Verder in deze Tech Update:

  • ASML geeft een waarschuwing af, want volgens topman Christophe Fouquet kan Europa helemaal niet zónder Chinese microchips, vooral in de Duitse auto-industrie
  • Nothing onthult met budgetmerk CMF een nieuwe smartphone, 'smartwatch' én bluetooth-oortjes voor weinig geld

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android