Europa leunt nog steeds teveel op de Amerikaanse servers voor data-opslag - podcast episode cover

Europa leunt nog steeds teveel op de Amerikaanse servers voor data-opslag

Jun 04, 202410 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Steeds meer Europese overheidsdiensten verhuizen naar Amerikaanse servers. De Tweede Kamer stuurt haar e-mail bijvoorbeeld via Microsoft-systemen en mogelijk volgen binnenkort ook de ministeries. Dat is niet alleen funest voor tech-bedrijven van eigen bodem, er liggen ook spionage-risico's op de loer. 

Met nog twee dagen te gaan tot de Europese verkiezingen, zoomen we daarom vandaag in op de Europese digitale soevereiniteit. Of beter gezegd: het uitblijven daarvan.

Dat doen we met onze tech-redacteur Daniël Mol en Europaverslaggever Geert Jan Hahn

 

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android