2. Vem tjänar på gigekonomin
Oct 25, 2023•24 min
Episode description
En fantastisk möjlighet till att jobba fritt och kreativt eller
raka vägen till osäkra arbetsvillkor och usel lön? Gigekonomin påverkar
oss allt mer. Men vem tjänar egentligen på gigekonomin?
Den frågan ställs i det nya avsnittet av Staten och kapitalet, med Maria Norbäck som är företagsekonom och föreståndare för Forskning om arbete och sysselsättning och Maria José Zapata Campos, företagsekonom och en av de ansvariga för forskningsprogrammet Managing Big Cities på Gothenburg Research Institute på Handelshögskolan. Vi pratar också med Yasmine Morrison, alumn från Handelshögskolan och före detta gigare i form av digital nomad.
Den frågan ställs i det nya avsnittet av Staten och kapitalet, med Maria Norbäck som är företagsekonom och föreståndare för Forskning om arbete och sysselsättning och Maria José Zapata Campos, företagsekonom och en av de ansvariga för forskningsprogrammet Managing Big Cities på Gothenburg Research Institute på Handelshögskolan. Vi pratar också med Yasmine Morrison, alumn från Handelshögskolan och före detta gigare i form av digital nomad.
Medverkande: Maria Norbäck, docent i
företagsekonomi, Maria Jose Zapata Campos,
docent i företagsekonomi och Yasmine Morrison. investerare, före detta
gigare och digital nomad. Agnes Faxén,
vetenskapsjournalist och forskningskommunikatör håller i samtalet.
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
