2. Vem tjänar på gigekonomin - podcast episode cover

2. Vem tjänar på gigekonomin

Oct 25, 202324 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

En fantastisk möjlighet till att jobba fritt och kreativt eller raka vägen till osäkra arbetsvillkor och usel lön? Gigekonomin påverkar oss allt mer. Men vem tjänar egentligen på gigekonomin?
Den frågan ställs i det nya avsnittet av Staten och kapitalet, med Maria Norbäck som är företagsekonom och föreståndare för Forskning om arbete och sysselsättning och Maria José Zapata Campos, företagsekonom och en av de ansvariga för forskningsprogrammet Managing Big Cities på Gothenburg Research Institute på Handelshögskolan. Vi pratar också med Yasmine Morrison, alumn från Handelshögskolan och före detta gigare i form av digital nomad.

MedverkandeMaria Norbäck, docent i företagsekonomi, Maria Jose Zapata Campos, docent i företagsekonomi och Yasmine Morrison. investerare, före detta gigare och digital nomad. Agnes Faxén, vetenskapsjournalist och forskningskommunikatör håller i samtalet.

Här hittar du textad version av podden.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android