¶ Intro / Opening
Just idag är jag stark För just idag mår jag bra Jag först framåt av kraftiga vindar Just idag är jag stark Just idag mår jag bra, jag har tro på mig själv på min sida. Nu skulle jag vilja ställa en fråga till dig Hampus Näsvold.
¶ Lyssnarfrågor och Offentligheten
Och den här frågan, det här är alltså blandade frågor som kommer från er lyssnare från vårat Instagram. Och du och jag har ju varit ute och vevat och sagt, ställ frågor, skriv till oss. Men vi svarar ju förfasen aldrig på någonting. Så jag tänkte, nu tar vi... tag i saken och så försöker vi ge lite svar på de frågor vi har fått, i alla fall några av dem. Fan det här är ju lite läskigt. I ett avsnitt. Ja, ett så kallat frågeavsnitt.
Och då kommer det en väldigt... Håller du i manus för att du själv vill ställa frågorna så att du slipper svara? Ja, nu börjar vi med dig. Jag pratar så jävla mycket över lag. Så jag kan gärna knipa igen lite. Okej. Och då kommer det en fråga till dig här nu. Hur orkar ni vara i offentlighetens ljus utan att be någon dra åt helvete? Har du ställt en fråga?
Nej, det är någon som heter Sandra som har ställt den frågan. Ja, utan att be någon. Vem skulle vi be dra åt helvete? Ja, det är väl upp till dig och det är väl vem som helst när man är offentlig. Frågan måste ju vara ställd så nu måste du ju svara även om det är en obekväm fråga för dig att svara på så måste du ju svara nu. Varför skulle jag känna ännu mer av att vara i offentlighet när du vill be någon dra åt helvete? För att om du är i offentligheten, vi säger att du bara vill.
Vi säger så här, du vill sitta och äta en middag med din flickvän. Och så är det någon som vill prata om trevlig helg. Men om du möter någon på stan så här, hej september. Nej, jag ska inte, nej. Vadå? Förlåt, vad sa du nu? Så säger du. Vadå? Nej, jag undrade... Jag fattade din fråga. Jag tror du spelade upp nån skärtskärm. Om nån skulle ropa september efter dig, hur reagerar du då?
Och kanske pratar lite för mycket om trevligare. Och så kanske det har varit många andra innan och du har varit trevlig och det är mysigt och så. För det är ju trevligt. Men det är klart att du är människa. Varför ska jag sitta och förklara det här för dig? Jo, för jag ska göra dig lite mera.
Jag bara berättar för er journalister. Det här är för att jag ska göra Hampus lite mysigare nu. Som att han ska spela lite dum. Vadå, varför skulle jag vilja be någon dra åt helvete? För att jag är offentlig. Har du väl känt någon gång att du har känt att någon har varit lite full och varit för... Exakt Människor riker ju alkohol när de är ute Men bedra åt helv Alltså jag upplever aldrig att någon har varit Säger du typ nej nu räcker det Nej
Jag ställer upp och du vet ju det, jag har ju fan minglat med ett halvt grannskap i... Nej, det har jag inte känt. Så vad gör du då om du blir trängd och känner att nu börjar det här gå över gränsen? Går du hellre hem då än att du säger till? Men jag är jävligt bra på att avrunda samtalen. På ett trevligt sätt. Jag tror att hela min ton är liksom... Ska du ha någon mer där? Det var bra så. Kan du blippa? Så. Kan du gå?
Skitto. Nej tack. Hallåj! Vet du vad jag tror? Nu blir jag lite psykolog här. Nu blir jag en sån här analys igen. Men jag tror att om man tycker om att vara folklig om man har byggt som du har gjort dina karaktärer och så på ganska brett... varmt.
¶ Reklam och Samarbetsinslag 1
det har ju du ett sånt i dina karaktärer då tror jag man har oftast lite stil man kan vara lite som en radio att man rattar in den kanalen man behöver för att på ett trevligt sätt kunna säga det till den människan och ändå Vara tacksam och glad för att den människan har uppmärksammat och vill säga någonting till dig. Även om det kanske kommer ut på ett konstigt sätt eller att det blir. Så kan man ju avrunda men att vara trevlig.
Jag tror att man har närmare tre om man är en sån som du än om man är jävligt speciell och har gjort någonting som inte som är lite smalare och krångligare. Då kanske man blir lite så här mer. Jag har ju ångest för det här för det är ett okänt område. Ångest är ju det som man inte känner till.
Jag är inte rädd utan jag har ångest. Det här är helt okänt för mig. Då orkar man inte ratta i den här. Jag tycker aldrig att folk är otrevliga. Jag tycker att man är i något slags offentligt ljus gör ju bara att människor... Om någon vet vem man är och kommer fram och uppmärksammar det så har det i alla fall varit för mig utifrån att folk är trevliga och väldigt snälla. Att världen blir lite snällare.
Så det stör mig inte alls. Snarare att jag tycker att det är trevligt. Träffa folk. Det är trevligt att träffa folk. Så var inte rädda för att komma fram och säga något trevligt. Ska du svara på frågan? Nej, nu har du svarat redan. Det räcker tycker jag. Ska du sitta och hålla manuspappret hela vägen? Nu svarar jag på en fråga här. Kommer ni att göra tv-film ihop?
Ja, den som lever får se. Svarar jag lite kryptiskt på det. Fan vilket trist svar. Det kommer vi att göra. Det blir det ena eller det andra och det är mycket på gång. Så kan man väl säga. Absolut. Maybe you like cooking. Maybe you don't. Either way, the new Blue Apron is for you. Because along with our classic meal kits, we're offering new pre-made and one-pan meals to help you get dinner on the table fast.
And now there is no subscription needed, so you can just order and enjoy. Do delicious food your way. Shop 100 plus meals at BlueApron.com. Get 50% off your first two orders with code APRON50. Terms and conditions apply. Visit blueapron.com slash terms for more.
What are you reaching for? If you're a smoker or vapor, you could be reaching for so much more with Zinn nicotine pouches. When you reach for Zinn, you're reaching for 10 satisfying varieties and two strengths for a smoke-free experience that lets you lean in. for chances to break free from your routine and a unique nationwide community. Whatever you're reaching for, reach for it with America's number one nicotine pouch brand. Find yours in wherever nicotine products are sold near you.
¶ Relationens Irritationer och Livsmantra
Warning, this product contains nicotine. Nicotine is an addictive chemical. You know what's wild? Most people are still overpaying for car insurance just because it's a pain to switch. That's why there's Jerry. Jerry's the only app that compares rates from over 50 insurers in minutes and helps you switch fast with no spam calls or hidden fees. Drivers who save with Jerry could save over $1,300 a year.
Before you renew your car insurance policy, do yourself a favor. Download the Jerry app or head to jerry.ai slash ACAST. Idag är vi i ett betalt samarbete med Ronald McDonalds barnfond som ju är en stiftelse som stöttar familjer med svårt sjuka barn. När man som familj hamnar i en sån mardröm så sätts ju hela livet på paus och små saker som vi andra tar för givet blir väldigt viktiga.
Och då finns Ronald McDonaldshusen som ligger nära sjukhuset där barnen vårdas och där familjer kan bo i en miljö som är så lik vardagen som det bara går. Där kan familjerna till exempel slappna av tillsammans, vara nära varandra eller bara en sån sak som att kunna laga mat.
och äta ihop i soffan framför tvn som kan betyda så mycket. Sedan starten 1990 så har mer än 200 000 familjemedlemmar fått bo i något av de här fem husen runt om i Sverige. Verksamhetens största bidragsgivare är är McDonalds Sverige och deras franchise-tagare.
Och mellan 1 december och 13 januari så skänker McDonalds 5 kronor till Ronald McDonald barnfond för varje Big Mac och company som säljs. Och pengarna som samlas in går till Sveriges 5 Ronald McDonald hus och bidrar även till barnmottagningar på 7. som vill göra sina vän och lekrum mer välkomnande.
Tillsammans kan vi vara med och bidra och vill du hjälpa till så kan du swisha valfritt belopp till 97022 eller köpa en Big Mac och Company nästa gång du är på McDonalds. Du kan också läsa mer på Ronald McDonalds huvud. Stora som små handlingar gör skillnad för familjer som behöver närhet och trygghet när livet vänds upp och ner.
Idag är vi i ett betalt samarbete med Zalando och deras julkampanj What do I wear? Och som man behöver hjälp med klädsel i juletid när man är så här stressad. Det är slutfester för projekt. Man ska in och veva på glöggmingar. är det ju vädret väldigt linnigt så man måste ju även tänka ytterplagg. Och vissa ska ju också upp och fira julen i snön och då är det ju kanske en helt annan klädsel. Och så ska man inte glömma alla som dejtar i juletid. Man kanske åker hem till sin hemstad
för gamla kompisar. Då vill man ju visa sig med stil och finess att man har koll på vad man ska ha på sig. Ja, och då är ju Zalando som en trygg, jätte... Skulle man kunna säga som har liksom allt åt alla håll. Där har du till exempel märken som Stine Goja, Filippa K, Bay Malina, Fjällräven, Mango, J. Lindeberg. Ja, alla kan hitta den perfekta outfiten.
oavsett aktivitet på julen. Ja, och behöver du kläderna fort så kan jag säga att det är bara en till två dagars leveranstid på de flesta varorna som skickas av Zalando. Det är ju perfekt om man skulle bli bjuden på något oförutsätt där man vill brassa in och sig avslappnad och sval ut i en 5 plus outfit. också rekommendera med tanke på alla märken som finns där. Alltså kostymbyxa är väl ändå ett alldeles tidlöst plagg som du kan sätta en enkel hoodie på och ändå se lite liksom...
uppklädd men sval ut tycker jag. Ett par sneakers på det kanske och allt det här hittar du på Zalando. Och gratis retur är det alltid också. Så går det nu att våndas lite och funderar på what do I wear i jul till exempel. Då har Zalando alla svar på den frågan. Ja, så lycka nu till med jobbflörten på julfesten. föräldrarna eller bästa julafton i manna minne med familjen och gå in på salando.se och hitta stilen. Tack Salando! Tack!
Vad stör ni er på hos varandra? Och vad är den andras bästa sida enligt dig? Skit i bästa sida. Vad stör ni er på hos mig? Blir inget an. Nu ska det vara ärligt. Ja, jag ska tänka. 346 minuter senare. Jag är så gammal nu Hampe så jag tror inte att det är... Nej, jag tänker mer vad jag ska välja av allting som... Som du stör dig på. Jag väljer nu så att det blir ett enkelt spår här. Nu bläddrade han i arkivet här som vi brukar säga.
Det finns så många såna här små notislappar där i arkivet. Jag kan bli störd ibland när du ändrar tid. Det har jag känt. Nej, det blir så här. Nu har jag så mycket så nu får vi ses då. Nu är vi tre annars som också har ganska mycket hej hej. För då är du så fullt upp i ditt. Då har du skygglapparna på. Nu får jag panik.
Och så glömmer du bort att det är ju andras tid också. Det är faktiskt helt sant. Den diskussionen har jag även hemma vid kan jag säga. För att när jag får för mycket då brinner mina kablar av i huvudet. Då blir det bara såhär, nej! Nu har jag en lucka där. Och det är möjligtvis då jag skulle kunna skämma in det här. Så ja, drunkna ni. Ni kan drunkna där ute för att jag simmar mot min flotte. Så blir jag då. Ja, det är helt sant.
Du kommer ofta på dig själv i efterhand sen och rätta till om du har uttryckt dig på det sättet. Nej men det är samma. Jag har någon sån kvickslarm som går på i mig när det blir för mycket. Och då är det bara som att jag måste släcka mina bränder. Jag bryr mig inte om någon. Och jag vet. Och då brukar grabbar säga, men snälla Mia, alla har lika mycket att göra just nu. Alla känner som du. Nej, det gör de inte. För att jag känner och jag känner och jag känner.
Där hittar inte jag lysknappen i mitt eget rövhår. I'm so sorry. Det är mörkt. Jag famlar i blindå. Nu vänder vi frågan. Vad jag stör mig på hos dig.
¶ Raggningstips och Dejtingvärlden
Och så är det ärligheten igen här nu. Det tycker jag är jättespännande. Nu tänkte jag säga anala. Om vi ändå är inne i rövhåret. Då kan det vara din anala förmåga att vakta andra. Att själv pojentera saker innan man själv har. Och det är ju lite tutandet. Att du är lite duktig ibland. Att man vet att det här ska jag justera. Har du justerat det här? Har du gjort det? Har du återkopplat till den? Har du skrivit det här? Har du sagt det? Gärna i grupp också när andra är med.
Så kan du vara ibland lite duktiga. Och då kan jag tänka i mitt bittra jävla rövhår som jag sitter i. Snälla Hampus. Jag har tre barn hemma. Jag håller på med det här samtidigt. Jag kan inte sitta och hålla på och putsa på en replik. Ett ord. Utan jag löser det sen. Men lugna ner dig.
Men då är det mitt kontrollbo för att jag vet att det här kommer att hamna mellan stolarna. Och där har vi fått den här som man kan få i en kärleksrelation. Där vet vi varandras. Så där är en väldigt kort marginal däremellan. blir det också den här att det krokar i varann lite, du vet. Så det blir lite så att det ena triggar det andra.
Det kan ju vara så att det hade fallit mellan storerna. Men det kan också vara så att det inte hade gjort det. Men jag vet att du tror det. Så då kan jag bli så här. Jag ska göra de här två sakerna först. Och sen kommer jag ta den grejen. Och så hinner jag inte göra det utan du redan har pojenterat. Då blir hela min planering till intet gjord. För då tycker jag att jag är duktig för jag har tänkt redan att...
Hampus ska få svar och det ska jag ta då. Men jag måste göra det och så. Men så hamnen kommer. Det är ju tutan. Men jag har ju å andra sidan. Då kan jag ge dig så här. Det är ju rätt att vara som du är. Så är det ju. Det är ju också jävligt störigt. Ja det är störigt men det är rätt. Du är rätt. Men för en annan då som alltid har sprungit på något vis i kapp sig själv. Alltså jag har ju varit mycket mycket värre än vad jag är nu.
Men om jag inte hinner då med min takt på att göra det klart så blir... Gävlar! Då är det precis som att...
Nu ska jag dricka utan att spilla. Och innan jag kommer till mun med koppen så säger de spill nu inte för fan skäringen. Och då slänger jag hela vattnet i ansiktet på mig själv. Jag tror också att jag har min planering. Och om jag då i mitt bygge... nu börjar jag med denna grejen sen tar jag de här två och så gör jag den då kan inte jag slappna i de sakerna vi gör ihop så måste jag få bekräftat för att kunna dra
Då måste jag få det bekräftat för dig För att gå vidare till min nästa poke Och då sitter du och väntar För sen om det är något som inte är viktigt för mig Som du hör av dig om Då finns inte den moralen alls. Då kan du svara nästa dag. Sen vet man ju när man blir äldre att så här är det ju med relationer. Så det är ju ingenting som någonsin skulle stanna kvar i min kropp.
Alltså det är ingenting som jag, jag vet ju också att jag har mina problem. Men så kan jag vara ibland. Jag kan utgå ifrån hur jag vet att jag fungerar och jag kan utgå ifrån att jag vet att jag har blivit bättre. Men det vet ju inte. Det skiter ju andra människor i. För de sitter ju med sina grejer. Och då kan ju inte jag. Ja, här får du. Varsågod. Här kommer manuserna. I och för sig en vecka för sent. Men här är de. Och så har jag satt den personen i klistret.
Men jag själv är jävligt nöjd för här kommer de. Så där får man ju hela tiden jobba på sig själv. Och sen får man ju också känna av i varje... grej man är inne i. Men jag tror också det har varit en bidragande orsak till att jag har jobbat ganska mycket själv. För det har ju aldrig varit så att jag aldrig har fått ihop det jag ska. Det har faktiskt aldrig hänt mig.
Men det har säkert varit många kullerbytter på vägen där andra har blivit stressade av mig. Och det har nog gjort att jag säkert har undvikit många gånger att göra saker med andra och valt gjort det själv. För att jag vet att jag är... Jag vet att jag kan räkna med mig själv, men jag kan inte alltid jobba i.
Men sen när man går in i något så får man ju skärpa sig och hitta ett sätt som. Det får ju du och jag ge. Jag menar att jag har en dubbelmoral också. Vi var ett möte förra veckan för ett par veckor sedan med Maja. En i vår showproduktion sa. Jag mejlade ju er om era scheman i höst. Det har ingen svarat på. Det är som att det inte är viktigt för mig. Då skete jag i det här mejlet. Medan om det hade varit jag som behövde veta någonting. Har du sett det här mejlet?
Kan du svara? Hallå, hur ser det ut där? Jag har skit i de flesta mejl nu. Nu har jag mer att jag släcker bränder. Nu springer jag på de bollarna som är viktigast. Och då säger jag till andra. Nej, vet du vad? Nu måste jag ha in mig det här. Vi får sänka den levn. För här är det viktiga. Det är hemskt. Det är ett sätt att skydda sig själv också. Men jag tror det är bra om man vet om det. För det kan ju vara också att man hamnar i en...
Som kanske när jag var yngre, innan jag förstod, innan jag kunde identifiera vad jag hade för problem. Där jag kunde skylla mycket på andra, tror jag. Där jag sällan kunde äga att det blev så här... Ibland kunde jag inte förstå att jag själv kanske var problemet. Utan att det blev mycket så här Jaha, du förstör inte mig. Så. Men snälla, men fan, förstår du ens dig själv?
¶ Reklam och Samarbetsinslag 2
gå och skaffa en verktygslåda och prova den här grejen sen igen får vi se så kanske det går rättare. Att det blir väldigt mycket försvar. Sen kanske man vågar göra lite hands up om man är trygg med åren som går. Vad är Mia och Hampus mantra i livet? Ja, nu är det bara hos oss det lyser. Läs vidare. Gud, ta en annan. Fy fan vad svårt. Helvete. Kommer showen till Oslo? Var den bättre? Slutt att gå runt som en jävla cliché.
Har ni någonsin funderat på att filma era avsnitt när ni spelar in alltså? Fy! Vi kan ju knappt få till en bild. Eftersom det här är ju den enda fria zonen som finns. Bland det övriga där man hela tiden viker ut sig olika träskor och blommiga klänningar och stringtroser som man håller på. Och om den personen som frågat det tänker att det skulle vara kul att se...
Nej, jag tror vi ska strunta i det. Jag tror att du tror att det skulle kunna vara kul. Men att det skulle bli lite som att se jultomten naken. Det vill man inte. Man vill ha att han har skägg och byxor och liksom inte visar upp.
¶ Kändisskap, Temperament och Gräl
Nej. Hela härligheten. För han gör sig bäst så tycker jag. Nu menar jag inte att vi var djurt. Nej jag kände att jag var inte helt med på den. Nej nej men vad fan ska jag säga då? Säg mamma! Kalle Anka då? Eller har Kalle Anka byxor ens? Nej han har ju inga byxor. Han har tröjor bara kanske. Jaha. Vad ska vi ta då? Det var det roligaste hittills i förmånsnittet.
Vad fan ska vi ta? Förlåt allihop. Det var ett storhetsfansin utan dess lik att prata om jultomten. Vi ska inte filma. Nej. Jag tycker vi nöjer oss med det svaret. Mia, trivs du i lägenheten på ***? Är det någon som skriver det? Ja. Va? Kanske någon som bor grann. Det här kan vi inte ha med. Jag skojar. Okej. Är singel efter nio år, jag var 17 och nu är jag 26. Hur stärker jag mig själv i att vara ensam och gärna raggningstips?
Gud vilka fel podd att skicka den frågan till. Ja fy fan vi har ju inga enkla svar på de frågorna. Men du är ju ändå 26. Det är ju ändå så här du har ju livet framför dig. Jo fast det är en jävla jobbig ålder att vara singel i alltså. Talar om erfarenhet? Ja, 26. Ja, för då börjar folk att rassla igång med samboliv och det kan vara barn på G och det kan vara...
Det är lite av det här att nu ska vi bli vuxna tillsammans. Många bra är upptagna i den åldern. Men det finns en glugg. Detta är en liten observation som jag har gjort. Att när folk blir typ 28 skulle jag säga. Så är det väldigt många som gör slut. Det kan vara att man blev ihop när man var i unga 20. Eller från gymnasiet till och med. Och så hänger man ihop. Men när man närmar sig 30 då kommer den här. Fan är det det här livet? Ska jag bara.
Vad med den här personen? Är det så här det ska vara? Ska det kännas på det här sättet? Så börjar man ifrågasätta och så gör de slut. Och där kan du ha väldigt bra material. För då har du någon som har varit i en relation som har lite liksom normala ögon på. Vad det är att leva tillsammans med någon. Ja då finns det en fas och sen kommer den fasen. Ja men de har också sett sig själva lite i spegeln av någon annan. Så snarare så här. Lek av dig och njut av att vara singel och vänta ut.
När de börjar att ploppa ut. Tills de i din närhet börjar komma upp här nu till 30 ett par år framåt. Då kommer de bästa bli singlar och då kan du in där och jobba. Kanske till och med spana in lite grann. Det här är ju inte någonting som du får göra synligt. Men du kan ju titta in. i den närhet som eventuellt sitter lite på avbytabänken. Det har man ju alltid i folk som har känt att det här verkar inte åt rätt håll. Det är redan för infekterat. Det luktar infektion lång väg här.
Då kan du sätta in foten där. Ful spel, men ja. Nej, du ska inte sätta in foten. Men infektionen pågår såklart. För då kan det bli att du blir smittad med någonting som du inte kan hantera sen och som kommer att ge. Dåliga ringar på vattnet. Men du kan på avstånd sitta och titta. Och sen om det nu blir så att de simmar åt varsitt håll. Ja men då kan du väl titta ut.
¶ Hobbys, Föräldraskap och Livsstil
Men vad har du för raggningstips? När du var singel, hur raggade du? Jag är nyfiken på när du var singel. Hur gjorde du? Jag tog de som raggade upp mig. Om du inte tittar på nu i tonåren när du var lite vild och crazy. När du mer hade fött två barn, blir singel. Om du skulle regga, vad gjorde du då? Jag kan klä in mig i lite pasta så kan du få äta upp mig. Jag tar in dig en massa carbonara. Alltså fy fan, Hampus, jag tror inte jag har...
Jag har nog försökt att spela på någon kombination mellan att försöka vara så. Det här är ju sorgligt jag säger nu så det här är inget tips. Nu förhåller jag mig till vad jag gjorde. Och det är ingenting som jag kommer att marknadsföra framöver här för den yngre generationen. Jag försökte nog spela på att försöka vara en blandning av tokig, rolig och söt. Så jag var en kul person. Men funkar det i raggningsperspektivet? Om man ser någon som är lite tokig, tittar folk på honom med...
Med de ögonen. För det har jag tjejkomst som sagt att de är för roliga. Nej, det har aldrig fört mig. Däremot har de känt att fan vad tråkigt det blir om inte hon är med. Ja, men då får ju någon jävel bli ihop med henne. Men då ska man ju vara femte julet. Ja, och det femte julet kan ju ibland skrivas in i manus och få lite mer repliker ihop i en dialog med någon annan. Men då är det inte säkert att det är av kärlek. Då är det mer bara, men de två kan väl.
Nej men du, raggningstips. Okej, vi säger så här. Jag blir singel idag. Hur ger det mig hemska tanke? Men vad hade du gjort? Du har ju inte skaffat Tinder. Aldrig. Om jag inte ens kan utsätta mig för att gå på ett mingel eller dyka upp på ett event som jag borde gå på. Tror du då att jag hade gått och satt mig och ätit en bit mat med någon jag hade skrivit med på?
På Tinder. Nej, det hade jag inte gjort. Men så hur hade det gått till? För det första... Vänta, jag vet svaret på den frågan. Det är inte kul. Jag frågade så här istället. För annars kunde du säga så här. Ja, vi träffades genom, det måste vara någon gemensam bekant. Någon som har träffats på en naturligt sätt. Men om du skulle vara ute, du är singel i den här åldern. Du är ute med...
Väninna. På någon restaurang. Och det sitter någon väldigt spännande. Du känner sällan den känsla du tittar på någon. Men du känner att han har en karisma. Han verkar rolig. Han ser bra ut. Han är fan intressant. Och hon säger, gå och prata med honom. Nej, jag går inte och pratar. Jo, men om det här är en unik... Då tittar jag, då får jag jobba med ögonen.
Då får skäringen jobba med ögonen. Och ett litet sånt, det är ju tyvärr pinsamt att man inte har mer att komma med. Men jag har ju inte det stora smilet. Jag kan ju inte börja le med... tänderna åt höger och vänster, utan då får jag ju bli lite mystisk. Då får jag jobba lite på det mystiska, ögonen, titta mycket, hålla kvar blicken. Men om man inte tittar på ditt håll?
Då får jag väl börja jobba i perferin förbi. Om han inte tittar åt mig så har du inte riktigt den attacken i och med att jag bara slår mig ner i bar så går du och sätter mig bredvid. Tjena, hej. Sitter du här? Ja, är du här ikväll? Vad ska jag säga? Om det här är en person som kan visualisera upp att det är någon som har något väldigt extra som du sällan stöter på som faktiskt tar ditt intresse. Då ställer jag mig väl bredvid han. Så här skulle jag kunna göra. Jag går fram.
Till baren. Beställer i baren. Bredvid honom. Kanske säger. Oj ursäkta mig. Där försöker jag fånga in något. Så att han. får bjuda in mig. Jaha, för du vill inte ta första. Ja, men det gör jag ju redan. Jag gör det på ett fysiskt, men jag kommer ju inte att säga, jaha, annars... Det där hade jag inte uppfattat om någon skulle ha gjort så på mig. Nej, men jag kommer att göra det väldigt tydligt.
Och fångar han inte upp det, nej då passar jag på den. Jag kan inte vara tydligare än så när det kommer till sådana här känsliga saker. Där är jag väldigt blyg. Sen... Om jag nu skulle gå ut lite hårdare. Då skulle jag väl få. Får jag då kontakt sen. Och han är lite på. Då kan jag bjuda till. Och då kan det komma fram. Då kan jag både försöka hålla kvar lite där. Inte bli för grov och manlig. Om det nu är en man i mitt fall som jag stöter på.
Då försöker jag att hålla ihop lite så att jag inte blir för vaj brötig sådär. För det vet jag kan skrämma iväg. Just. Vissa män. Så då försöker jag hålla ihop lite kvinnligt. Så att jag fortfarande har en approach som är lite så. Hemlig, mystisk. Men samtidigt lite skarp och rolig. Då försöker jag hitta rätt metaforer. Säga bra. Inte prata för länge. Ha lite ordning och reda på det som kan vara mina svårigheter i en sån här situation.
Sen tyvärr, om det nu blir att vi börjar träffas så kommer det ju att bryta fram. Lager efter lager. Det är ju som en snöboll det här. Men du älskar inte så mycket redan så att allt är okej. Jag tror att då har jag kanske Linda. Går han iväg då? och inte vill vara kvar, då är det nog inget för mig. För jag kan ju inte hålla på och hålla in och hålla tillbaka. Men jag tror att i början är det lite försiktigt. Sen kommer det. Så mystiken med miken. Så vad var tipset i det?
Gå fram och beställa bredvid. Den kan jag ändå se. Jag har ett tips. Jag har ett tips faktiskt. Väldigt viktigt. Nu kommer det här efterragningsfasen. Men är man intresserad av någon. Då är det lika bra att vara ärlig och transparent med det. Och du har så lite koll på dejtingvärlden. Gå inte in i det här. Nu svarar inte han på Snap. Nu har han tittat på den där tatt. Det var två timmar sedan. Jag ska spela upp för dig. Då svarar inte jag heller. Jag kommer väl inte att vara på Snap.
om jag blir sin. Nej, men just det här. Att vara transparent, vara ärlig, säg vad du känner. Men vad är det ni håller på med i er generation? Nej, jag tycker inte det är rätt. Men jag bara säger att man får ju vara med. Antingen så blir du utnyttjad av spelet eller så spelar du spelet. Du kommer inte kunna vara transparent. Det ska väl inte vara ett spel.
Det ska ju inte det, men det har ju blivit det. Spelar du inte med så får du stå ensam. Då får vi backa bandet, Hampus. De spelreglerna är ju förödande. Hurra för att vara ärlig med hjärtat i handen om det nu är så att det finns något i hjärtat. Idag är Skäringer och Näsvold i ett betalt samarbete med Vattenfall som är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme.
Men Vattenfall gör ju faktiskt så mycket mer. Du har säkert sett vindkraftverk till havs och då är det lätt att tro att vindkraftparker skadar naturlivet runt omkring. Men där har Vattenfall tänkt framtid och varit innovativa. För runt omkring de här snurrorna så kan man till exempel odla tång som är små reningsverk som bland annat tar upp överskottsnäring och koldioxid från vattnet och gör havsmiljön friskare.
I min mun i detta nu så kan jag säga att jag har wind farmed seaweed snacks tillverkade av seaweed eller som vi säger på svenska tång som odlas vid Vattenfalls havsbaserade vindkraftsparker. Så där kan man i framtiden och nu också för den delen inte bara producera fossilfri el utan även mat och god mat kan jag säga. Vad tyckte du? Jättegott.
Ja, det var det faktiskt. Det känns också lite som ett nyttigt typ biosnacks. Ja, och då blir det nästan en 3-1-lösning där ute i havet. Fossilfri el produceras, mat odlas och... Havsmiljön renas. För alla er som nu blir sugna vill jag bara få tydla att Vattenfalls Wind Farmed Seaweed Snacks än så länge endast finns för provsmakning och är inte till sal alltså. Vill du läsa mer om detta spännande projekt så gör du det på vattenfall.com-windfarmed.
What are you reaching for? If you're a smoker or vapor, you could be reaching for so much more with Zinn nicotine pouches. When you reach for Zinn, you're reaching for 10 satisfying varieties and two strengths for a smoke-free experience that lets you lean in. for chances to break free from your routine and a unique nationwide community. Whatever you're reaching for, reach for it with America's number one nicotine pouch brand. Find yours in wherever nicotine products are sold near you.
Warning, this product contains nicotine. Nicotine is an addictive chemical. You know what's wild? Most people are still overpaying for car insurance just because it's a pain to switch. That's why there's Jerry. Jerry's the only app that compares rates from over 50 insurers in minutes and helps you switch fast with no spam calls or hidden fees. Drivers who save with Jerry could save over $1,300 a year.
Before you renew your car insurance policy, do yourself a favor. Download the Jerry app or head to jerry.ai slash ACAST. If you're the purchasing manager at a manufacturing plant, you know having a trusted partner makes all the difference. That's why, hands down, you count on Grainger for auto reordering. With on-time restocks, your team will have the cut-resistant gloves they need at the start of their shift.
and you can end your day knowing they've got safety well in hand. Call 1-800-GRAINGER, click grainger.com, or just stop by. Grainger, for the ones who get it done. Nu kommer en fråga. Frågebatterij? Nej, men nu är det min tur. Är det inte jag har fått svara jättemycket nu? Du har ju bara frågat mig grejer. Det har jag väl inte. Okej, trivs du bra på... Mia, när får vi se dig i Masked Singer? Nej, det tror jag inte kommer att ske.
Sen är det ju så att det skulle man ju aldrig tala om då. Det är väl det hela programmet går ut på. För det vore ju jättekonstigt. Jag är inte bra på sånt, vet du. Vad skulle det vara om du var med i Massinger? Ja, jag skulle tippa på att de ger mig godisautomaten då. Nej, men den är använt. Du får hitta något eget. Jaha, är det nya? Ja, det är klart det är nya. Ja, jag vet inte. Shrek? Nej.
Nej jag vet. Nej jag tror inte jag kommer vara. Jag är för dålig på sån här tävlings. Jag tycker det är svårt att få ihop livet i övrigt med det så att säga som man har som man ska pussla med. Jag tror det kommer ta ett tag. Vi får väl se. Vi håller rumens höst. Ja, det kan vi göra. Eller ni. Eller vi. Eller du. Det är väl du som allra mest tror jag. Svenska folket skulle nog inte ha någon glädje av mig. Men du skulle njuta. Vi var ju väldigt gissade i senaste säsongen. Visste du inte det?
Jo, men det var väl bara för att du nämnde solsidan och det var Kiara som var där inne va? Ja, för det skickade någon klipp till mig att de hade gjort ledtrådarna så du pekade på dig. Det var liksom gulletussan, det var Värmland och det var solsidan i samma. Då har jag ju varit med kan man säga. Så det är väl ingenting mer att orda om. När ska du vara med i Let's Dance? Nej, det kommer inte att ske. Jag gör mig inte i sådana program tyvärr. Jag önskar att jag hade gjort det för det ser ju ut...
Som att man har väldigt kul när man är med till exempel. Ja, bäst i test eller vad det nu är. Men jag vet, du vet ju sedan det här Skype-programmet. Det är ju inte... Du har ju också en förmåga att plötsligt kan du bli sur. Exakt. Och när du blir sur... Då vet man inte riktigt vad som händer nu. För nu gick både ljus...
Och ljud. Och topplock. Det är inte så att du blir arg. Men man ser det på hela ditt ansikte. Nu är det något Hampus inte är med på här. Jag kan inte gå in i den här lek och bus-energin. Och då blir du tyst. Och då börjar en efter en av de andra i rummet att tystna och vrida på sig och undra Gjorde jag någonting nu? Jag kan inte ta på det, men det är någonting här nu. Det där måste jag öva på. Det där är en oskärmig egenskap.
Det är någonting som inte kändes som det gjorde för en minut sedan. Och Hampus ser inte glad ut. Men vi andra har inte känt att det var något som hände. Men det var någonting nu. Och där har jag ju sagt till dig ibland. Jag tycker inte det är någon fara Hampus att du känner så. Utan det är mer att du blir så tyst. Jag undrar vad det är som händer i mig då. För jag vet inte själv. Du är annars väldigt bra på att förklara vad du känner. Men det finns vissa gånger...
du bara blir tyst. I möten va? Och sen är du tyst. Ja. Och då är det något som du inte har och det behöver inte vara någon stor grej och det säger du själv också sen att nej men det var ingen stor, jag bara tappade, jag var inte med där. Ja men då säger jag till dig, ja men säg det då Hampus. Säg så här, hörni nu är inte jag med. Jag tyckte nog att den idén vi hade innan var bättre.
Men det säger du aldrig. Nej, men då är det som att jag måste samla ihop mig själv för att jag ska kunna formulera. För jag vill inte bara säga att nu är inte jag med. För det tycker inte jag är konstruktivt. Men det tror jag hade varit lättare för de andra i rummet. Ja, kanske. Annars sitter vi alla och funderar på vad ska vi göra nu? Jag ska jobba på det.
Har ni någonsin haft ett stort gräl? Nej, men det har vi inte haft. Och det skulle aldrig bli för mig ett stort gräl. Jag vet inte vad du ska göra för att få fram ett stort gräl. Men jag skulle kunna säga till dig på den punkten att det blir en liten... Ja, där måste du bli kvickare och bara uttrycka. Men vi har inte haft gräv men vi har varit nära en gång att vi hade dålig ton. Ja, när var det? Jag kommer inte ihåg augusti, tror jag det var förra året.
När jag satt, det var när vi poddade. Vi fick bryta inspelning. Ja, då var du lite sur. Du var också sur. Ja, då var jag nog sur. Du blev sur. För att jag satt, det var första gången vi poddade på länk. Jag satt i min lägenhet samtidigt som jag hade en granne som tränade med sina... jävla kettlebells ovanför och slog i marken och dammsögade vad fan han gjorde så lätt. Du satt och intervjuade en präst som jag inte hörde. Och...
Och du blev arg på mig för att jag inte gav någon energi. Och då blev jag arg på dig. Därför att ni är precis likadana. Kan jag få tala till punkt? Och jag vet precis vad du har gjort. Så vi bara, vi hörs imorgon. Ja, men det var ju inte så farligt sen. Nej, det blev ju inte det. Men i stunden var det så nära att brinna. Ja, då brann det lite. Det var det närmsta grejer vi har haft.
Vilka är era hobbys? Det är väl roligt, bortsett från allt jobb. Kan inte du berätta om det? Det tycker jag var en rolig fråga. Vilka är era hobbys bortsett från allt jobbrelaterat? Vad har du för hobbys? Ska vi se? Vad man ska välja. Av allt som jag pysslar med på min fritid. För du har ju så otroligt mycket fritid, Hampus. Alltså hobbies för mig det är barn i tioårsåldern som går på gymnastik, på breakdance, på fotboll. Alltså du vet som man skjutsar runt i högvänster. Vuxna människor som...
att de har hobbies, har jag så jävla svårt att relatera till. Plockar du svamp någon gång? Nej, men vad tror du? Vad tror du? Om du skulle gissa, om inte du känner mig nu, vad skulle du tro att jag hade för hobby? Vad känns jag som för kille? Du kanske kan guida mig till någonting. Matlagning känns inte som att du är superintresserad av. Och viner och så. Nej, men det skulle jag vilja vara. Kan det komma molnen tror du? Kanske att vinet, inte matlagning. Så det skiter i maten?
Alltså matlagning vill jag bara göra så basics och det som min mormor och farmor gör, det lagar jag liksom. Det funkar skitbra. Men... Vin. Inredning. Ja, inredning är sant. Det gillar du för du har väldigt fint hemma. Ja, det lägger mycket krut och pengar. Men det är ju en hobby. Hobby är ju också så här. Vad är hobby? Tyckte ni att det var jobbigt att bygga säckpipa? Så har jag en minivariant här. Då behöver ni en ballong.
Mycket luft behöver man också och så behöver man en visselpipa. Så trä man över ballongen här över visselpipan på det här viset. Sådär. Det var allt vi hade bjudit på idag. Vi är tillbaka igen nästa vecka. Chip! Ett intresse kan man väl säga. Ja, för hobby måste ju vara en aktivitet, väl? Nej, ett intresse kan vi säga. Film gillar du och serier. Det är också ett intresse du har. Fy fan, vilken tråkig hobby. Vad gör du på fritid? Jag har koll på film. Ja, det är min hobby.
Träna och kolla på film är min hobby. Ja, men det är det ju. Det är ju typ det enda jag gör. Jag kan ju inte säga att umgås med barnen att det är en hobby. Jag älskar mat. Men inte att laga själv. Men jag älskar att äta mat som andra har lagat. Olika slags mat kan jag tycka är kul. Vin skiter rätt mycket i just nu. Träna och titta på serier och filmer. Det är mina hobbies. Men jag hade velat ha en hobby som är sådär...
Jag och en kompis var nära på att skapa oss en sån hobby. Att varje tisdag klockan 18 så har vi en stående tid bokad i en badmintonhall. Men du är ingen sån... Det har ju sagt det Hampus. Du och jag, vi är dutt. Vi är otrogna människor. Vi duttar in och checkar in på andras hobbies och så tycker vi det är kul. Och så fräser det till och så känner man nej men jag är nog en hästtjej. Nej, det var inget roligt längre. Nu ska jag lära mig att lägga tarot här i två.
och så gör jag det jätteintensivt. Tio i står det svärd eller vad står det? Tio i Tio i bägare och det är tillfredsställdhet. Spännande. Tio i bägare. Tillprestandighet. Jag är inne i olika grejer. Men det kanske också är en typ av hobbyvönster. Jag tror att det är faktiskt, man får lära sig att man är en sån bygga upp och bryta ner person som hela tiden måste vidare.
Och in och ut ur olika intressen att det är det som är intressant. Och det kanske ligger i skådespelarens natur att vara sån. Prova på. In där, ut där. Jag vet inte. Men jag skulle tycka om att vara en person som har ett badmintonrack i hallen hängande och veta att på tisdagar och torsdagar då ses vi ett gäng och spelar badminton. Det är samma med mig. På tisdagar och torsdagar åker jag till stallet eller då går jag i en kurs med min hund eller då plockar jag...
Jag har svamp eller då gör jag det. Det gör aldrig jag. Allting är hysteriskt när det kommer till mig. För det enda man vill när man väl inte jobbar är att komma hem. Men det här Hampus kommer bli väldigt obvious om du får barn någon gång. För det har jag märkt. När jag fick barn. Då blev just det här väldigt markant för mig. För då märker jag att jag för ju heller inte vidare det till mina barn.
Hade jag varit en mamma... Det tänkte jag på förra veckan. Gå Lilo på någonting. Ja, det gör han. Skjutsa och lämna du och har dig. Till vadå? Han har gått på fotboll, han har gått på basket, han har gått på badminton. Måste man sitta då som förälder och titta? under hela träningen. Ja, det har jag gjort. Herregud. Fy fan vad tråkigt. Tennis och peddel har jag suttit och tittat på. Fotbollen har han ju cyklat till själv men han har ju också duttat mellan många olika sporter.
Men det kan ju inte vara kul att man så ska klockan 17 stressa från jobbet och hämta någon och sätta sig. Då blir du ju tvingad till att, för med barn är det lite så, du kan inte vara så duttig, du måste skärpa till dig. Du kan ju inte ta dem på tennis ena veckan. Nej det var inget kul. Och så ska du ta dem på det. Utan då måste du ha lite rutiner.
Det är bara så att gympasäcken ska med de här dagarna. De dagarna har vi träning och då får du skjutsa dit eller göra upp med andra föräldrar. Så då tvingas du in i... Vilket är också ganska skönt. Men då blir det också väldigt obvious, vad har du själv haft för rutin i ditt liv?
Jag märker ju på mina barn till exempel att jag har ju inte gett mina barn speciellt mycket. Om jag hade varit en mamma som hade plockat svamp varje höst och tagit med mina barn ut på det. Då hade de blivit människor som hade tagit med sina barn ut och plockat svamp. Vad har jag gett dem som de kommer ta med till sina barn? Vad tror du? Ingen aning. Ett escape room där, en restaurang här, en resa där. Ja men det beriker jag ju.
Ja, de är ju berikade på många olika sätt. Men jag har ju aldrig varit så här. Japp, idag ska vi ut och segla med den här lille jollen. Och lära oss det. Erfarenheter och det tycker jag också blir ofta att man tröttnar. Måste jag följa med ut på jollen? Jag vill inte. Eller så blir man riktigt jävla duktig på någonting. Jag tycker vi har för mycket hobbies. Ja.
Men vad är en hobby får vi också ifrågasätta. Det måste ju inte vara att man gör... Tyckte ni att det var jobbigt att bygga säckpipa så har jag en minivariant här. Man kan ju göra många olika saker. Som vanligt blir det inte så tydliga svar när vi svarar på frågor. Nej, det hade väl varit väldigt tråkigt. Det var ju det vi sa, tydliga svar. Fy fan vad tråkigt. Puss och kram. Få sommars heje.
Just idag mår jag bra, jag förs framåt av kraftiga bildar Just idag är jag stark Just idag mår jag bra, jag har tron på mig själv Den här podden produceras av Poll på Play. What are you reaching for? If you're a smoker or vapor, you could be reaching for so much more with Zinn nicotine pouches. When you reach for Zinn, you're reaching for 10 satisfying varieties and two strengths for a smoke-free experience that lets you lean in.
for chances to break free from your routine and a unique nationwide community. Whatever you're reaching for, reach for it with America's number one nicotine pouch brand. Find yours in wherever nicotine products are sold near you. This episode is brought to you by Progressive Insurance. Do you ever think about switching insurance companies to see if you could save some cash?
Progressive makes it easy to see if you could save when you bundle your home and auto policies. Try it at Progressive.com. Progressive Casualty Insurance Company and Affiliates. Potential savings will vary. Not available in all states.
