Burde vi anonymisere de ansatte i psykiatrien? - podcast episode cover

Burde vi anonymisere de ansatte i psykiatrien?

Aug 09, 20231 hr 42 minEp. 896
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Overfald, trusler, ubehagelige SMS'er og måske uvelkomne gæster på hjemmeadressen. Det kan være hverdagen for de ansatte i psykiatrien. For når deres navn dingler ud af lommen på ID-kortet og står oppe i hjørnet af journalerne, så er det nemt for patienterne at opsøge dem. Derfor mener FOA, Dansk Sygeplejeråd og organisationen Yngre Læger, at vi skal anonymisere de ansatte. Men spørgsmålet er om det blot forværrer forholdet mellem patienter og de ansatte? Det diskuterer vi dagens program, hvor vi også taler om mediernes dækning af klimaforandringerne, og om forholdene for au pairs i Danmark er urimelige? Medvirkende: Jane Alrø Sørensen (Generalsekretær i Bedre Psykiatri) Emil Kjeldsmark Lemvig (Fællestillidsrepræsentant i Region Hovedstadens Psykiatri) Maria Krabbe Hammershøy (Generalsekretær hos Caritas) Søren Regenberg (IT konsulent og folketingskandidat for Nye Borgerlige) Iben Maria Zeuthen (Journalist)

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android