140: Den med musikspecial Bubblegum Crisis
Ett extra brassigt avsnitt om 80-talsanimén Bubblegum Crisis och lyssnarbrev med animéminnen från runt millennieskiftet; En härlig retroblandning från två olika världar!

Ett extra brassigt avsnitt om 80-talsanimén Bubblegum Crisis och lyssnarbrev med animéminnen från runt millennieskiftet; En härlig retroblandning från två olika världar!
Mange berättar om en animé han tyckte så mycket om när han var ung, men saker och ting verkar ha förändrats, lite iallafall. Med mer minnen från Sannarpsgymnasiet och blandat millenniumretro.
Det är fredagsdags, det är Disneydags - och ikväll blir det mer 8-bitars spel! Två Disney-spel till Sega Master System.
Äntligen blir det mer 8-bitars Sega i podden!
Det är... äntligen dags. Det ska handla om Mighty Max the Series (1993-94) och svenska dubben som gick på TV1000. Spola till 27.24 min om du bara vill höra om tv-serien direkt!
Det blir Playstation 2-musik och lökiga gymnasieminnen från 2002.
Extrainsatt avsnitt. En hälsning från nutiden och sedan följer en repris från 2017.
Mange pratar om julen 2007.
Den mest ökända svenska Wendros-dubben från 80-talet. Varför egentligen? Han Mange försöker förklara och spelar upp några väl valda exempel direkt från videokassetten.
Ett väldigt höstmysigt och mystiskt spel, med tät atmosfär - påstår han Mange - och frågan ställs - Solstice; kasst eller en hidden gem?
Ett så basic avsnitt man kan tänka sig. Mange pratar om ett spel till sitt Nintendo 8-bit.
Se detta som en nedtonad Halloweenspecial, då det handlar om svenska Wendros-dubben av animén Yami no Teiō: Kyūketsuki Dorakyura från 1980. Total galenskap till film, men så underbar!
Ja, du fattar rätt. Det är 2023 och detta är ett helt nytt avsnitt av podden, fast nu i nedtonat format. Det blir NDS-musik för första gången i vår 12-åriga historia! Mega Man ZX - misslyckade metroidvanias eller hidden gems?
Podcasten firar 12 år sedan avsnitt 1 och som en direkt fortsättning på avsnitt 100 och 125 så bjuds det på mer lökigt best of-material med han Mange och Sebbe.
Det pratas Cartoon Network generellt och deras What-A-Cartoon specifikt, med Dexter's Laboratoty, Johnny Bravo, Cow & Chicken m fl. Det snuddas även vid Hanna-Barberas stökiga historik. Repris från hösten 2020.
Vi avslutar vårt sommarlovsprogram med att lyssna igen på Den om Wrecking Crew, från en gammal midsommar för länge sen! Hoppas ni har tyckt att det var trevligt, vi hörs igen!
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker att under 60 minuter komma så långt som möjligt i Rock'n Roll Racing.
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Davey-boy har med sig en hyrutgåva av ett SNES-spel han gillade som liten. Vad kommer Mange att tycka om det?
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker denna gång komma så långt som möjligt i ett Game Boy-spel.
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker att under 60 minuter komma så långt som möjligt i ett spel. Detta är en av Manges favoriter från 90-talet. Davey-boy hatar.
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker att under 60 minuter komma så långt som möjligt i Werewolf till Nintendo 8-bit. Mange är eld och lågor, David not so much. Denna gång inser grabbarna långsamt att detta möjligen skulle bli ett spel med X-Men från början!
Dubbelt så långt avsnitt! Två spel, två samlingar av gamla Game&Watch-spel till GameBoy Color!
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker att under 60 minuter komma så långt som möjligt i Rush'n Attack.
Reprisavsnitt av Pixelklubben 64/ZX. Mange och Davey-boy Smith försöker att under 60 minuter komma så långt som möjligt i ett NES-spel.
Varje fredag i maj släpper jag två ihopklippta avsnitt från då jag och Sebbe pratade Mega Man-spel. Och hur hade musiken i Mega Man 9 och 10 låtit om spelen släppts i PAL back-in-da-days? Svaret får du äntligen i detta avsnitt.
Varje fredag i maj släpper jag två ihopklippta avsnitt från då jag och Sebbe pratade Mega Man till NES. Och hur hade musiken i Mega Man 6 låtit om det släppts i PAL? Svaret får du äntligen i detta avsnitt!
Varje fredag i maj släpper jag två ihopklippta avsnitt från då jag och Sebbe pratade Mega Man till NES. BARA spelprat + uppdaterad bakgrundsmusik i långsamt PAL-tempo!
Varje fredag i maj släpper jag två ihopklippta avsnitt från då jag och Sebbe pratade Mega Man till NES. BARA spelprat + uppdaterad bakgrundsmusik i långsamt PAL-tempo!
Alla delar från 2019 ihopklippta, alla delar om dubben av He-Man and the Masters of the Universe (1983), samt avsnittet om WonderBread "Savage" He-Man från 2017. Allt samlat i en och samma långa ljudfil, redigt "deluxe" - se det som en tidig Alla hjärtans-present från han Mange!
Alla tre delar från 2020 samlade i en och samma, långa ljudfil; Super Mario Bros Super Show, The Adventures of Super Mario 3, Kapten N och Zelda: Legenden om Link.