Er det staten, der er problemet for kriseramte Ørsted? - podcast episode cover

Er det staten, der er problemet for kriseramte Ørsted?

Aug 14, 202524 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Ørsted, den kriseramte energikoncern, har brug for 60 milliarder kroner fra sine aktionærer for at sikre et såkaldt “robust fundament" for fremtiden.

Den danske stat har som hovedaktionær tilkendegivet at ville lægge de 30 milliarder, og finansminister Nicolai Wammen (S) begrunder kapitaltilførslen med, at Ørsteds udfordringer "ligger uden for selskabets egen, direkte kontrol". 

Men hvordan er gået så galt? Er det på grund af Donald Trump og hans 'smukke lov', som selskabets ledelse peger på? Eller er forklaringen en hel anden?

Gæst: Thomas Bernt Henriksen, erhvervskommentator på Berlingske.

Vært: Anne Sofie Allarp.

Lydredaktør Anne Sofie Allarp samler hver søndag ugens bedste podcasts og højtlæste artikler i nyhedsbrevet "Lyt til Berlingske". Du kan tilmelde dig her. 

See omnystudio.com/listener for privacy information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android