Hvad nu hvis...? 2:5 - Danske jøder i dansk KZ-lejr
Jun 23, 2020•55 min
Episode description
Hvad nu hvis Danmark havde interneret den jødiske befolkning i efteråret 1943? De danske departementschefer kom med dette forslag til den tyske besættelsesmagt for at undgå, at jøderne blev deporteret til Tyskland. Hvordan havde vores nationale selvforståelse haft det i dag?
Gæst: Sofie Lene Bak, lektor, Københavns Universitet.
(Sendt første gang 8. juli 2020).
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
