#93 Universet responderer kun på din dominerende frekvens - podcast episode cover

#93 Universet responderer kun på din dominerende frekvens

Nov 19, 202533 minEp. 139
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

I podcasten taler vi bl.a. også om:
spiritualitet, spirituel, loven om tiltrækning, manifestation, livsvalg, motivation, drømme, tro på sig selv, selvværd, selvtillid, selvudvikling, bevidsthed, åndelighed, energiarbejde, universet.

NYTÅRSFORSÆTSPAKKEN (50% går til julehjælpen): KØB HER: webshop/nytårsforsætspakke

DOKUMENTER: KØB HER: https://rehdercounseling.com/webshop
Booking sessioner: https://rehdercounseling.com/priser-clairvoyance-frederiksberg
Instagram: Pilotfrederik
Kontakt podcast: podcast@rehdercounseling.com
Køb bog: "Loven om tiltrækning": https://muusmann-forlag.dk/loven-om-tiltraekning/

Transcript

Intro / Opening

Loven om tiltrækning. En podcast til dig, der ønsker at tage dit liv til nye højder, hvor drømmen kan blive til virkelighed.

Introduktion til Loven om Tiltrækning

Opskriften er simpel. Hvad du tænker, skal du få. Så hvis du ligesom mig ønsker et liv på toppen, er du kommet til det helt rigtige sted. Mit navn er Fredrik. Ja, onsdag, og loven om tiltrækning podcast er ude igen. Og vi nærmer os jo med hastig skridt afsnit 100, og på en eller anden måde, så vil jeg da være ærlig at sige, at det slet ikke føles som om, at jeg har været i gang i 100 afsnit.

Jeg har jo sådan en lille aftale med mig selv om, at jeg skal udkomme hver eneste onsdag, og det har jeg jo mere eller mindre overholdt i halvandet år. Så når noget føles lidt, så er der jo bare et flow i det, der gør, at man kan producere og skabe noget i så store mængder, uden at det egentlig føles som reelt arbejde. Så det er jo bare mega, mega fedt.

Nyheder fra Podcasten

Og inden vi går i gang med ugens afsnit for real, så har jeg fået en masse mails på det sidste. Jeg går ud fra, at det er nye lyttere. Det skal også lige inde i mit hoved sættes sammen på en måde, hvor der jo stadig er folk, der finder min podcast i dag og i sidste uge og i sidste måned. Og det gør jo så, at folk starter fra afsnit nummer 1 af. Og den sidste uges tid, der har jeg modtaget fem mails fra folk, der elsker min podcast, og de synes, jeg skal skrive en bog.

Og der var jeg sådan lidt, jamen det siger jeg jo faktisk i mange af de episoder, som jeg optager, både hvor jeg optager dem selv, men også de afsnit, jeg optager med Hannah. Men det bunder jo simpelthen i, at folk, der jo finder min podcast nu, jamen de lytter jo fra afsnit 1 af, så derfor finder de jo ikke ud af, at jeg har skrevet en bog, før de når til afsnit 70.

Så jeg har skrevet en bog, og til dem, som finder min podcast nu, jamen så kan man finde linket til, hvor man kan købe min bog i show notes. Så det er stadig sådan noget, hvor jeg sådan, det kan sådan, både, altså et, at det sådan kommer bag på mig, at min podcast er blevet så stor, som den er blevet, og to, at min podcast stadig finder altså nye lyttere, som kommer til hver uge, hvor jeg kan se mit lille podcastprogram, at der kommer nye lyttere til.

Så det er jo bare mega fedt, fordi hvis ikke folk lyttede med, så ville jeg jo ikke blive ved med at producere podcast. Og når folk også har idéer til både gæster og koncepter, så er man også meget velkommen til at skrive en mail til mig, hvor bestemte emner kan blive taget op til et afsnit. Enten hvor jeg tager det selv, at jeg taler med det sammen med Hannah, eller at jeg inviterer en gæst ind i studiet.

Og inden vi går i gang med afsnittet, så er det også sådan, at jeg vil lige dele en mega, mega akavet episode, jeg havde med mig selv i dag, hvor det er sjældent, at jeg laver noget, hvor jeg krummer tær og flover mig og synes, at ting er så peneligt, som det her, det var. Men jeg cyklede på Vesterbrogade, og så i et kryds, så valgte min madlavningsfløde at flyve ud af kurven og blive kørt over en anden cyklist. Så den bare splattede ud over det hele.

Så det er virkelig sådan en, jeg tror, jeg har brug for lige at sige det, fordi det stadig er noget, hvor jeg bare tænker, fuck, hvor var det pinligt. Jeg kan jo ikke bare cykle væk fra emballagen, jeg er jo også nødt til at stå op og tage det med, for at der ikke bare ligger noget skrald på gaden og... Ja, jeg sagde til mig selv lige, hvad der kan ske, og ja, sådan er det bare.

Ugens Tema: Universets Respons

Og så, ja, ugens episode, den har jeg valgt at kalde, altså jeg ved faktisk ikke helt konkret endnu, hvad jeg egentlig vil kalde afsnittet, men noget i stil med, at universet svarer kun på din dominerende frekvens. Og jeg tænker sikkert, at den sådan kan omformes til en pænere sætning eller en pænere tid. Men her på det sidste er det faktisk gået op for mig på et lidt højere plan, at en ting er, at vi går og siger, hvad vi ligesom ønsker os og ønsker at manifestere ind i vores liv.

Men en ting er at sige det. En anden ting er, om vi reelt også vibrerer det, vi egentlig siger. Fordi nogle gange så kan jeg, og jeg tænker helt sikkert, at jeg har talt om det før i podcasten, men det er som om, at for hver dag, der går, så kommer der sådan nye lag og nye indsigter til i forhold til, hvordan tingene ligesom hænger sammen fra et universelt perspektiv.

Og noget andet, der også ligger i det, det er for eksempel, når jeg skriver de her dokumenter, som man kan købe på min webshop omkring forskellige aspekter, som penge, kærlighed, manifestation, så gør jeg jo altid det, at jeg læser alle dokumenterne igennem, for ligesom at se, om der er stavefejl, om der var andre kommere, om noget, det lyder grænt eller skal omformuleres.

Det sjove er lidt, at når jeg læser noget, jeg selv har skrevet, og det samme, når jeg læser min bog, som jeg også har skrevet, så er det sådan en underlig følelse af, at jeg er sådan, jamen Frederik, har du skrevet det her? Fordi så lærer jeg egentlig noget af at læse noget, jeg egentlig sådan selv har skrevet.

Og det er jo mega underligt, men også fedt på samme tid, fordi det bekræftiger mig i, at det som jeg skriver i min bog, og det som jeg skriver i mine dokumenter, jamen det kommer jo på en måde fra mine hænder og fra mine øjne, når jeg sidder og skriver det på computeren.

Men på en måde føler jeg også, at det kommer fra noget større end os selv, der gør, at siden jeg læser det og lærer noget af det, når jeg selv har skrevet det, jamen så må der ligesom være noget om, at det kommer fra et sted, der ikke nødvendigvis 100% er mig. Så det er sådan ret fascinerende at være flue på væggen til, og se hvordan jeg dag for dag får flere indsigter om forskellige ting. Fordi podcasten hedder jo loven om tiltrækning. Den handler om at tiltrække, den handler om at manifestere.

Vibrationer og Manifestation

Og når vi skal manifestere, skal vi jo kunne sætte tanker på, hvad det er, vi gerne vil manifestere. Men nogle gange skal vi altså også koble vores følelser til, eller det skal vi i de fleste tilfælde, så skal krop og sind og sjæl ligesom fungere som en synergi, hvor de her forskellige aspekter af at være menneske skal både kunne tænke det, og skal kunne føle det, og det skal kunne mærke sig, alle de her ting.

Så når vi snakker om at skulle manifestere, så handler det om, at vi skal vibrere, altså universet responderer på vores mest dominerende frekvens. Så når du sådan skal, kan man sige, analysere dit eget liv, dine egne tanker og dine egne følelser, og hvis så bare skal dele følelserne og vibrationer den måde, som du er på op i gode følelser og dårlige følelser, er de fleste af de følelser, du vibrerer, og den tilstand, som du er i på daglig plan.

Hvis vi skal dele det op i procent, er vi så mest positive eller mest negative. Fordi jeg oplever ofte, at.

At Kende Sin Egen Frekvens

Folk er, jamen det lyder også forkert at sige, lidt for hurtige til at ville manifestere, fordi når vi er på en lidt lavere frekvens, når vi går i gang med selvudvikling, så siger vi jo indirekte til os selv, at vi ønsker at hæve vores vibration, vi ønsker at gøre vores liv til lidt mere, end hvad det bare er nu. Men før vi begynder at kigge udad og kigge på, hvad vi reelt faktisk ønsker at manifestere os, jamen, så skal vi lige vende den indad.

Fordi hvis vi egentlig forestiller os, at vi har sådan 10 hylder på væggen, så vil vi måske sådan, lad os sige sådan lidt, hvis vi sådan er pessimistiskagtigt, så er vi på nederste hylde, nederste frekvens. Men det, som vi reelt faktisk ønsker os, ligger op på øverste hylde. Så hvis vi begynder at forestille os, hvad der ligesom er på øverste hylde, før vi ligesom er på øverste hylde, så kan det være svært for os ligesom at mærke, hvad vi rent faktisk ønsker os.

Fordi når folk går i gang med et spirituelt liv, ønsker at udvikle sig personligt og spirituelt, så kan man nogle gange faktisk godt være i tvivl om, jamen hvad ønsker man sig rent faktisk, der skal ske med livet? Altså hvad har man egentlig af drømme og visioner for ens fremtid? Hvad kunne man egentlig godt tænke sig skulle blive en del af ens liv på sigt?

Det kan være svært at forestille sig, Og det er simpelthen fordi, at hvis man sidder på nederste hylde og har 10 hylder over en, så kan det være svært at se, hvad det er, man faktisk ønsker sig med livet, før man er på øverste hylde. Når man så er på øverste hylde, så er det ikke nødvendigvis...

Ens drømme er blevet til realiteter endnu, men nu kan man se det med sine øjne, og man er sådan, gud, det er det her, jeg ønsker mig, det er det her, jeg kan tænke mig, der bliver en del af mit liv på sigt.

Så når vi sådan skal kigge indad og gøre vores mest dominerende frekvens og energi til noget bedre, så skal vi gå ind, og jeg plejer sådan at inddele min energi i procent, altså hvor positiv og hvor optimistiske energi og frekvenser har jeg i min krop, og hvor meget negativt har jeg i min krop. Og jeg vil sige, det er sjældent, at vi mennesker er 100% positive.

Der vil altid være sådan en del, der måske hedder 90-10, 90% gode følelser, 10% dårlige følelser, men jeg vil jo nærmest våge at påstå, at mennesker i dagens verden, jamen vi... Vi er mere eller mindre, måske mere 50-50, altså sådan meget neutral i vores følelser. Og hvis vi går ind i vintermånederne, så kan det være, at vi sågar er et sted, at det hedder 30% gode følelser og 70% negative følelser.

Og så kan man så sige, fordi det kan også være svært, når vi kigger indad og skal kigge på det følelsesmæssige, på det, som vi ikke kan mærke med vores hænder. Så kan det være meget svært at kigge ind i, hvad vi skal gøre for at udvikle os og gøre vores mest dominerende frekvens bedre, end den er nu. Der er to ting i det, fordi der er gode følelser og dårlige følelser. Gode følelser, positivitet, optimisme, succes, lykke, alle de her ting, så er der dårlige følelser.

Det handler om pessimisme, negativitet, det kan være sorg, mistillid. Det kan være, ja, så jeg tænker sådan, at den er ret nemt at inddele gode følelser og dårlige følelser. Men hvis vi så skal tage følelserne i bider, for ligesom at finde ud af, hvad den modsatrettede følelse er, fordi man kan se, at det hele handler om, at vi skal have trænet vores mest dominerende frekvens til at blive bedre.

Og så kan det være, at for nogen så er ens frekvens præget af sovn, for nogen er det vrede, For nogen kan det være en bitterhed, det kan være frygt, angst, det kan være mange forskellige ting. Så derfor handler det om at finde ud af den følelse, der dominerer din frekvens lige nu og her. Altså førsteindskydelsen, hvad kan det være for eksempel? Og det er slet ikke fordi, vi skal derude, hvor det hedder 70% negativ, 30% positiv.

Men udvikling er jo en... Altså, det er noget, der sker kontinuerligt og sker indtil den dag, vi går i kraven.

At Hæve Sin Energi

Så selvom man føler sig som et positivt menneske, optimistisk menneske og tænker... Jamen, man har det egentlig meget godt, så vil jeg egentlig gerne have, at man alligevel prøver at gøre det her, fordi der er altid plads til optimering. Så for eksempel, hvis man som menneske har, lad os for eksempel tage bitterhed, eller hvis man bærer den af. Altså, hvis man er præget af den følelse, der gør, at den dominerer ens frekvens, så er den modsatrettede følelse i mine øjne tilgivelse, for eksempel.

Så kan det være, at der er noget, du skal tilgive, et menneske, du skal tilgive en situation, der udspillede sig i fortiden, du skal tilgive. Fordi når vi så får tilgivet det, der præger din dominante frekvens, så kan vi ligesom få hævet frekvensen ret hurtigt. På samme måde, hvis vi for eksempel kigger ind i, kan jeg sige noget med angst, for eksempel, Den modsatrettede følelse af angst er i mine øjne mod.

Så hvad kan du gøre lige nu og her for at tage et modigt skridt på vej imod og gøre dit liv anderledes? Det betyder ikke, at du skal ud og lave et bonkyjump, men det hele handler om, også hvis man læser min bog, så handler det om brødkrumme-effekten. Så tag nogle små, brugbare skridt, der gør, at du bliver modigere med musisk skridt. Altså for hver dag, der går, så bliver du mere og mere modig. Så der kan man så sige, for eksempel med angst, der i mine øjne er den modsatrettede følelse mod.

Der er nok nogen, der også vil være lidt uenige i den måde, jeg laver modpolerne. Men for mig er det vigtigt, at vi mærker kontrasterne. Så hvis vi er lidt ligesom med yng og yang. Så det handler om, at hvis vi er i yang, og vi er i angsten, så skal vi finde kontrasten til yang. Kontrasten til angst for ligesom at gøre yin og yang til, altså så det fylder lige meget så der ligesom er en balance og. Og nogle gange så kan du faktisk også bruge ydre faktorer til at skabe en form for balance.

Fordi hvis jeg, det er meget sjældent, men hvis jeg følte mig magtesløs, for eksempel under pilotstudiet, hvor jeg virkelig, virkelig følte, at jeg var komplet magtesløs i den her situation, hvor det var under corona, der var mange ting, der gjorde mig magtesløs i det. Så havde jeg svært ved ligesom at komme ud af det på et indre plan. Så for mig var den modsatrettede følelse af magtesløshed, det var at finde styrken i noget.

Jeg kunne så ikke lige finde styrken i mig selv, så jeg var nødt til at finde styrken i et fitnesscenter. Så jeg begyndte sådan at løfte vægte, jeg begyndte at finde styrken, altså fysisk, i mine muskler, som derfor gik ind og arbejdede på min indre energimæssige magtesløshed, hvor jeg havde svært ved at finde styrken på et interplan. Så man kan sige... Igen kan man faktisk bruge kontrasterne, og man kan bruge yng og yang. Det indre er yng, det ydre er yang.

Så hvis man ikke lige kan finde ud af, hvordan man finder styrken i sig selv, hvis man er magtesløs, så kan man prøve at finde styrken i noget andet, som i styrketræning for eksempel. Man kan gøre det her, altså jeg kunne ikke gennemgå alle følelserne, med modsatrettede følelser i det her. Fordi for eksempel med utilfredshed, er der noget, du er utilfreds over, jamen så praktisere taknemmelighed.

Så prøv sådan at lave et røntgensyn af din egen frekvens, og den frekvens, som præger din dagligdag, jeg vil sige 90% af tiden. Fordi det er den frekvens, vi ligesom skal have, altså hvilken følelse er den mest præget af, tab ind i følelsen, find ud af, hvor bitterheden for eksempel kommer fra, kommer den fra en person, fra en situation, hvordan kan du gøre, så du kan tilgive den person enten i dig selv eller ansigt til ansigt.

Fordi så lige så stille får vi ændret den her frekvens til, at din dominerende frekvens hæver sig, så vi kommer op på øverste hylde og tættere på den universelle frekvens. Og der er så også andre ting, man egentlig kan gøre for at hæve sin frekvens, fordi det handler også om, at i stedet for bare godsetegn og acceptere, at vi er i en tilstand, hvor vi har bestemte følelser på vores frekvens, som så dominerer vores energi og det, vi sender ud.

Jamen så kan vi lige så stille prøve at kigge ind i, hvordan man kan lave nogle små tiltag i det daglige, så vi ligesom får et liv, der er præget af 90% god energi.

Motionens Rolle i Energi

Og der er forskellige elementer, der vi ligesom kan kigge ind i. Jeg går for eksempel rigtig meget op i motion, så for mig er det en rigtig god måde at hæve ens vibrationer på, både kropsligt, sindsmæssigt og følelsesmæssigt.

Og det siger jeg ikke bare som spirituel vejleder, hvor jeg bare sådan, om det er bare det, der skal til, men det siger jeg også fra et videnskabeligt perspektiv, fordi man kan jo sige, hvis man for eksempel har stress, depression eller angst, så anbefaler Sundhedsstyrelsen jo også, at man implementerer motion i ens dagligdag, fordi det udskiller nogle forskellige hormoner, endofiner i kroppen, der gør, at man så får mere glæde ind i sindet.

Og så at man på den måde kan neutralisere mere eller mindre altså stress, depression og angst og sådan noget så jeg vil sige det er en ret god nøgle til at bruge nogle ydre faktorer som at bruge sin fysiske krop til at skabe en indre sindsmæssig, frekvensmæssig og kan man sige universel energimæssig tilstand som kan blive højnet, Og det praktiserer jeg på daglig plan, så jeg får sådan en tilstand af god energi, mere eller mindre største del af tiden.

Og igen, vi skal ikke underkende, at livet jo nogle gange kan give os en ordentlig lusing, så vi lige får sådan en universel lusing, der gør, at det så også er berettiget lige at have de tunge energier, de tunge følelser, de tunge tanker, som så præger en. Fordi det ville også være lidt psycho, hvis man for eksempel mistede et familiemedlem, eller oplevede noget tragisk, og så man bare gik ind i en tilstand af glæde og positivitet og optimisme og alle de her ting.

Det ville virkelig være sådan, hvor man så begynder at tænke, okay, så fejler man jo ved Gud også noget. Så det er ikke fordi universet straffer dig for at have negative følelser. Man kan sige på en eller anden måde, det lyder jo også hårdt at sige, at de skal være berettigede, for det skal jo slet ikke forstås på den måde. Men der er jo situationer i livet, hvor negative følelser, altså de skal være en del af ens liv, hvis der sker noget.

Men så er der jo også situationer, hvor man lige skal se det fra øverste hylde, den universelle frekvens. Og et lille eksempel er det er no hard feelings, men, For eksempel at, ja, nu håber jeg ikke, at hun lytter med, men min veninde var meget sur over, at en meld var blevet bippet ind til 4 kroner mere, end hvad den egentlig kostede. Altså så var det 20 kroner i stedet for 16 kroner. Men på samme tid var der så også en vare, som ikke var blevet bippet ind i kassen.

Der gjorde hun faktisk at have fået for 30 kroner gratis. Men hun lod den der liter meldt til 4 kroner ekstra fylde hendes energi, hvor jeg var sådan, okay, nu skal vi vist lige se tingene fra et lidt højere perspektiv og lige få ny energi ind i dit hoved. Og det er jo sagt med den største kærlighed, men også med respekt for hende og altså følelsen af, at der er værre ting i den her verden, end at den er blevet ind til 4 kroner for meget.

Så jeg kan så sige, hvis det virkelig er noget, der fylder så meget, jamen så se, hvad du kan gøre ved det. Så gå ned og vis kriterien, og så sige, at den er gået ind til 4 kroner mere, men så vil de måske også opdage, at den anden vare til 30 kroner ikke var gået ind.

Så det er sådan, så der er de negative følelser, der er berettiget at have i ens liv, som skal være velkommen, når der sker noget i vores liv, men hvor universet Ikke straffer os og siger, så er det nede på nederste hylde igen, og så må du arbejde deropagtigt. Og så er der de negative følelser, hvor de kommer på baggrund af noget, vi skal have omprogrammeret i vores sind.

Lad os lige se tingene fra et højere perspektiv, fra et verdensperspektiv, fordi der sker værre ting ude i verden, end at din vælg er gået ind til fire kroner.

Hobbies og Glæde

En anden ting er egentlig også noget, der også er lidt interessant med os mennesker i dag. Det er, hvis vi gerne vil hæve vores vibration, så handler det egentlig også om, at vi skal finde noget, der gør os glade. Vi skal have en hobby. Det er noget, jeg kan se, som går igen med mange af dem, som jeg arbejder med. Hvor hvis folk er på forløb hos mig, eller jeg har arbejdet med dem over længere tid, så lige pludselig ud af det blå, så får de en hobby.

Og det er mega fedt, fordi de finder lige pludselig noget, der giver dem energi. Noget, der giver dem ro, som giver dem nærvær. Og følelsen af ligesom bare at være til stede, mens man gør noget specifikt. Og der kan man sige, ja, motion fungerer rigtig fint på den måde også. Men det kan også være, at man begynder at strikke, man begynder at male. Det kan være, at du lige pludselig får lyst til at lave en sæl ud af fedtsten.

Bruge noget kreativitet, altså få lov til at lave noget, hvor man kan altså have en hobby på en eller anden måde. Fordi det er lidt som om, at hobbyer i dagens Danmark, det er som om, det ikke rigtig er en ting mere. Altså jeg kan sådan huske fra da jeg var barn, og min mor hun havde sådan en, ja, lidt en ny hobby hver uge, så var det sådan at lave felt, hvor man sad med en nål og tøftede ned i sådan noget skumgummi og sådan noget.

Altså det er sådan, Men jeg synes bare, at man ser sig noget mere. Så for mig er at hæve ens vibration også, og vende den indad til ligesom at finde ud af, hvad har du lyst til at lave? Hvad har du lyst til at lave af forskellige ting, der kan gøre dig glad? Strikke, motion. Det kan være mange forskellige ting. Og man kan sige, hvad der hæver min vibration, det hæver ikke nødvendigvis andres vibrationer.

Indre Arbejde og Bevidsthed

Så det er meget personligt, når man sådan skal, tabe ind i, hvad der ligesom er energimæssigt i de forskellige ting, der gør, at man kan være med til at hæve sin vibration. Fordi når jeg... Arbejder spirituelt, så er det også meget vigtigt, at når vi, vi skal altid vende den indad på en eller anden måde. Vi skal altid sørge for, at hvis vi ønsker os noget, der ligesom er på øverste frekvens, så kan vi ikke nødvendigvis se, altså den øverste hylde ved, at vi ligesom skal kravle op af den fysisk.

Det er noget, der sker i takt med, at vi vender alt indad, mærker, føler, sætter grænser, mærker ind i, hvad er godt for dig. Hvilke problematikker har jeg i min mest dominerende frekvens, som ligger og transmitter vibrationer ud til universet, som universet så sender tilbage til os. Fordi en ting er, at der foregår nogle ting på et bevidst plan. En anden ting er, at der i den grad, jeg vil sige 97 procent af alt, hvad der foregår i det menneskelige liv, jamen det foregår på et ubevidst plan.

Der kan vi jo bare tage funktionerne i vores krop. Altså vi trækker vejret uden at tænke over det. Vores nyere gør nogle ting uden at tænke over det. Vores hjerte slår uden at vi tænker over det. Det er jo sådan meget, altså...

De fysiske elementer i, at der sker noget på et ubevidst plan, som den menneskelige bevidsthed ikke har noget at gøre i. På samme måde, jamen så er det også den universelle del, hvor der sker så meget på det ubevidste plan, som vi ikke er herre over, men som altså sker bag kulissen. Der gør, at lidt ligesom med den kropslige funktion med hjerte, lunger, myer og alle de her ting, så kan vi optimere de funktioner ved at spise sundt og ved at løbe. og motionere alle de her ting.

På samme måde, så kan vi også fra et sjælemæssigt plan påvirke de universelle energier, den universelle frekvens, vi sender ud, og det, vi ligger og transmitter på et ubevidst plan, det kan vi også gå ind og gøre noget ved fra et bevidst plan. Men det hele handler om at tage detektivbrillerne på og simpelthen gå ind og kigge i mønstre og energier, der ligesom er i os. Fordi dårlige følelser er ikke bare dårlige følelser.

Men det som alle dårlige følelser har til fælles, det er at de trækker din frekvens ned på nederste hylde. Så frem for at kigge på dårlige følelser i én kasse, så skal vi tage hver enkelte følelse op, kigge på den og være sådan, altså hvilken en af de her følelser dominerer allermest i min energi lige nu og her. Og man kan sige, det er det som er hobbyeren. Det er forskelligt fra person til person. hvad der ligesom er noget, der har vores interesser, som giver os god energi.

På samme måde med de negative følelser, jamen så er der igen også det her lag af det, at en vil være præget af sorg, en anden vil være præget af hævn, en anden vil være præget af frygt, angst og alle de her forskellige ting, der er. Og der kan man så sige, at alle de følelser igen har det tilfældes, at de begrænser os fra at hæve vores frekvens til et sted, hvor vi bare har det mega fedt hver dag.

Det, som der også er målet med, ligesom at hæve en frekvens til noget, der er højere end det, som vi har nu, det er, at vi skal have denne her feriefølelse ind i vores liv, sådan at vi også kan være glade på en mørk og grå og trist dag. Fordi det er meget nemmere at være glad og lykkelig, når man ligger på en læggestol på Mallorca. Men det er bare ikke realistisk at have, og jeg tror engang vi mennesker, vi ville have lysten til ligesom at have det liv hver eneste dag.

Men jeg tror alle der lytter med, kender følelsen af, at man får ferie. Man tager på ferie, man tager måske til Mallorca, ligger på en læggestol på Mallorca. Og så kan man bare mærke en ro, en fred, en lykke og en glæde ved ligesom at ligge der. Altså det er som om det bare bliver 100 gange nemmere at tage de her følelser til sig.

Men det vigtigste for mig er også, at når vi snakker spiritualitet, vi snakker energi, vi snakker vibrationer, jamen så er jeg nødt til at sige, at målet faktisk er at skabe den her Mallorca-følelse inde i dig i Danmark på en grå og trist novemberdag, januardag, februardag. Fordi hvis vi ligesom gør det på den måde, så går vi ind i en tilstand, hvor vi ikke bare lever for weekenderne, lever for... Ferierne lever for bryllup, barndob og alle de ting, der ligesom ligger i det.

Fordi ja, det er en kolo enorm glæde, man mærker, når man er på ferie, når man er til et bryllup. Men hvad hvis jeg fortalte dig, at det faktisk var muligt også at skabe den her glæde inde i dig på en vilkårlig dag? En mand, der en tirsdag, en onsdag, et eller andet i den stil. Fordi jeg, man kan sige, nogle gange, så kan jeg for eksempel mærke, når jeg står op, så er jeg bare glad, uden egentlig at have en decideret grund til at være glad.

Og så bruger jeg ikke mit sind til at prøve at lokalisere, Frederik, hvorfor er du glad? Fordi der er ikke rigtig sket noget, hvor der burde kunne skabe et udsving til det. Men når man laver alt det her opsporende, detektiv, energimæssigt, frekvensmæssigt arbejde i ens energier. Og kigger ens skeletter i øjnene, og tør at kigge ind i ens skyggesider, og alle de ting, der ligesom ligger i det, så sker der altså noget magi.

Og så bliver man belønnet med en ydre faktor i, at man på det jordiske plan pludselig er gladere og har det federe, når man cykler ned af Vesterbrogade eller går en tur i Frederiksberghave eller i Vesterskoven eller et eller andet i den stil så bliver man belønnet med at man pludselig har en altså en, Fordi man har kigget så meget indad, og kigget så meget på ens indre energier og mest dominante frekvens, og kigget ind i, om det er sorg,

vrede, frygt, jalousi, eller hvad det er, der ligesom dominerer. Man finder ud af at lokalisere det, man finder ud af at gøre noget ved det, så man også får nogle indsigter i ens følelser og tanker. Så bliver man belønnet med, at det bliver nemmere at være til i verden på et jordisk plan. Man bliver gladere som menneske, når man møder ind på arbejde. Man bliver gladere som ven og veninde, når man er ude at få en kaffe. Man bliver nærværende.

Man er til på et helt andet plan, når det kommer til det.

Afslutning og Refleksioner

Så for mig, jeg ved, ja, altså jeg føler, jeg har jo snakket om universet, der svarer, altså jeg svarer kun på din mest dominerende frekvens. Men jeg føler alligevel sådan, at jeg kommer vidt omkring, når jeg sætter mig ind bag mikrofonen alene, men jeg tror også, når I lytter til det, nogle gange så tror jeg også, man er nødt til at lytte til en episode igen, eller læse noget igen, før det ligesom på en eller anden måde giver mening på et højere plan.

Fordi jeg kan bare huske, at jeg cyklede afsted ind mod strøget her sidste dag, og så fik den her lille åbenbaring ind i mig selv, og var sådan lidt, eller åbenbaring, det lyder så religiøst, men lige pludselig var det bare som om, der faldt noget i hak. Når jeg sådan kiggede på nogle af dem, som jeg sådan har arbejdet med i lang tid, og ting så ikke helt lyser sig, som de skal, eller som man ønsker, så er det fordi, man vibrerer på et andet plan, end det man tænker.

Og så kan man så sige, så er der nemlig en ubalance, fordi hvis du tænker noget, men vibrerer noget andet, jamen så er det desværre ofte det, du vibrerer, som du tiltrækker. Fordi vibrationer sker 24-7 døgnet rundt, året rundt, hele dit liv. Men tanker, det er mere noget, hvor vi skal iværksætte dem selv, hvor vi sådan skal tænke noget nu. Jeg ønsker mig det her, jeg har det her, jeg er det her.

Og derfor så kan ens vibrationer meget hurtigt komme til at dominere det, som man reelt faktisk tænker. Så jeg tænker, at det var dagens afsnit eller ugens afsnit. Og hvis man ønsker noget mere udvikling, så er der jo som sagt de her dokumenter på min webshop, som både har nogle øvelser, reflekterende spørgsmål, alle de her ting, der gør, at man lige kan tage sin udvikling til næste step. Og ja, så vil jeg bare ønske jer alle sammen en dejlig onsdag Og så lyttes vi ved.

Transcript source: Provided by creator in RSS feed: download file
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android