#70 "New level, new devil" - podcast episode cover

#70 "New level, new devil"

Jun 11, 202539 minEp. 112
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

NYT AFSNIT HVER ONSDAG! Hvordan er det livets skole lige fungerer? Både fra et højere universelt sjælemæssigt plan, men også fra et mere jordnært niveau, hvor vi løbende oplever diverse bump på vejen? Livet er til for at vi skal lære ting på flere plan og hvis ikke vi forstår den læring der er i det, vil vi opleve at komme til "reeksamen" og gang på gang stifte bekendtskab med samme problematikker, pakket ind på en ny måde. 

I podcasten taler vi bl.a. også om:
spiritualitet, spirituel, loven om tiltrækning, manifestation, livsvalg, motivation, drømme, tro på sig selv, selvværd, selvtillid, selvudvikling, bevidsthed, åndelighed, energiarbejde, universet.

NYTÅRSFORSÆTSPAKKEN (50% går til julehjælpen): KØB HER: webshop/nytårsforsætspakke

DOKUMENTER: KØB HER: https://rehdercounseling.com/webshop
Booking sessioner: https://rehdercounseling.com/priser-clairvoyance-frederiksberg
Instagram: Pilotfrederik
Kontakt podcast: podcast@rehdercounseling.com
Køb bog: "Loven om tiltrækning": https://muusmann-forlag.dk/loven-om-tiltraekning/

Transcript

Intro / Opening

Loven om tiltrækning. En podcast til dig, der ønsker at tage dit liv til nye højder, hvor drømmen kan blive til virkelighed.

Introduktion til Livets Skole

Opskriften er simpel. Hvad du tænker, skal du få. Så hvis du ligesom mig ønsker et liv på toppen, er du kommet til det helt rigtige sted. Mit navn er Frederik-Greter Fuglsang, pilot og spirituel rådgiver. Music. Det er mig, der er jeres vært, og jeg vil tage jer med til et sted, hvor alt kan lade sig gøre. Hop ombord og spænd sikkerhedsselen, for din rejse starter lige her. Hej derude, og velkommen til endnu et afsnit af jeres allesammens yndlingspodcast, Loven om tiltrækning.

Jeg håber, at lyden er okay, når I lytter til det her afsnit, fordi jeg optager afsnittet en sommeraften, man kan så sige. Så meget sommer er det egentlig ikke, når jeg sådan kigger ud, fordi at regn pisker ind mod ruden, og det er blandt andet også derfor, at jeg håber lidt på, at lyden egentlig er okay. Og så er der en masse fugle og solsorte ude i haven, som kvidrer, og det er i hvert fald det sidste, man skal brokse over.

Så ellers så tager vi det bare som noget baggrundsmusik eller baggrundshygge. Men dagens afsnit i dag, det har jeg valgt at kalde for New Level, New Devil. Og egentlig så bryder jeg mig ikke så meget om, når danskere skal gøre noget amerikaniseret eller gjort noget til noget engelsk. Og man vælger ikke bare at sige det på dansk, man vælger nærmest at være sådan, hvad er det nu det hedder på dansk. Men jeg må også bare sige, der er nogle ting, der bare lyder bedre,

når man får det sagt på engelsk. Og det gør new level, new devil. Og lidt ligesom da jeg lavede det afsnit, der hedder I don't chase, I attract. Der lyder det bare ikke lige så godt på dansk, når man siger, jeg jagter ikke, jeg tiltrækker. Og lidt det samme med new level, new devil, det lyder bare ikke lige så godt på dansk. Og jeg ved ikke engang, hvad man helst skulle oversætte det til på dansk, men noget i stil med at nå et nyt level, så er der en ny djævel.

Altså det lyder bare ikke lige så godt. Eller det her med at nå et nyt klassetrin, så er det nye udfordringer, man møder. Og det er egentlig også det, som dagens afsnit i dag kommer til at tage udgangspunkt i.

Udfordringer ved Nye Klassetrin

Det er faktisk livets skole. Og det her med, at når man når til et nyt klassetrin, et nyt level i livet, jamen så er det nye udfordringer, man kommer til at møde på det nye klassetrin.

Hvor Finder Man Frederik?

Men inden vi går i gang med dagens afsnit, så... Er der bare lige noget, jeg vil svare på hurtigt? Fordi jeg har modtaget en masse mails her på det sidste fra folk, som spørger, hvor man kan finde mig henne. Og det kan man blandt andet på Pilotfredrik. Og også det her med, hvor man kan finde mig henne, det kan jo forstås på flere forskellige måder. Men på Instagram, der kan man i hvert fald finde mig som Pilotfredrik.

Og så har man også mulighed for at se nogle af de reels, der bliver delt i forbindelse med podcasten. Så det er også en måde, hvorpå man kan følge med på en anden måde end på lyd. Og så tolkede jeg den også lidt videre i forhold til, hvor kan man finde dig hen, Frederik. Man kan faktisk finde mig i andre podcast også. Eller til at starte med, vil jeg egentlig sige, at jeg har jo også skrevet en bog. Så det er jo også en måde, hvorpå man kan finde mig. Og så har jeg været med i podcasten Enhed.

Enhed Podcast, hvor der er en del 1 og en del 2. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad nu Elle, som har podcasten, hvad hun har valgt at kalde afsnittet med mig. Men i hvert fald så er der en del 1 og en del 2, og så kan man altid bare søge på mit navn, og så tænker jeg, at jeg kommer frem. Og så er der også en gammel kending, ja, det lyder næsten som om jeg sagde kending, jeg mente gammel kending, fucking uhyggelig podcast. Det var mange banord på en gang.

Men jeg har faktisk været med i en podcast, der hedder fucking uhyggelig. Og det er en podcast, Først og fremmest så staves den med to A'er. Den kan findes på Spotify, Podimo og Apple Podcast. Og man kan sige på en eller anden måde, var det faktisk dengang jeg startede min podcast debut. Det var faktisk en af de podcasts, fucking uhyggelige, som egentlig er en podcast, der fortæller nogle halvuhyggelige historier.

Så hvis man er til sådan lidt uhygge, så er det en rigtig god podcast at lytte til. Men jeg vil sige, at med de episoder, som jeg har været med i, i fucking uhyggeligt, jamen der snakker vi mere om de gode ting, god energi, hvad er skytsånder, hvad er ånder, hvad er livet på den anden side, og alle de her forskellige ting.

Så det er i hvert fald en måde, hvor man både kan finde mig på Instagram, igennem en bog, og så i andre podcasts, som jeg har deltaget i. Og så er der også nogen, der har spurgt ind til nogle af de her afsnit, jeg laver At det virker til, at der er forkert rækkefølge på nogle af dem Og det er der nemlig også Jeg optager nogle gange bare episoder, når jeg føler for det Hvilket vil sige, at jeg kan optage en episode i februar, Og så udgive den i juni Og så er sjovt nok, så vil jeg måske sige,

at det er koldt og snevær udenfor Men når man så udgiver den i juni, så er der jo ikke koldt og snevær udenfor, Så det er til den skarpe lytter, der måske lige havde spidset øre på det tidspunkt, der måske lige tænkte, at det var en del smule underligt. Jeg optager jo selvfølgelig bare podcast, når det giver mening, når jeg føler for det, og når jeg kan mærke, at jeg har noget på hjerte.

Og heldigvis så passer det med, at jeg kan udgive en episode hver onsdag, ellers så havde det været lidt uheldigt, kan man sige.

Og som sagt så er jeg jo også der hvor at jeg jo i podcasten blev bedt om sådan lige så stille og indvier mere i mit eget liv og de udfordringer som jeg nu engang selv står i og man kan sige jeg kommer nok ikke til at dele udfordringer en til en men på den måde at jeg deler helt i detaljer hvad det er jeg står overfor men jeg prøver måske bare sådan at dele nogle energier med jer, hvor vi lige skraber i overfladen, og så bliver jeg måske mere modig undervejs i podcasten til at dele tingene.

Det er jo nogle gange også det her med, når man står midt i nogle udfordringer, så kan det være svært at tale om det, først når man kommer ud på den anden side af stormen, at det giver mening at tale om det. Noget, som jeg selv står i lige nu, det er, at jeg.

Test af Universet

Selv tester universet og mig selv på et plan, jeg aldrig nogensinde har gjort før, hvor det, som jeg vil manifestere, skal ske inden for fem uger.

Og hvis det lykkedes, man må ikke sige hvis, fordi man skal nemlig tro på det, men alligevel så er det et så stort mål, jeg har i forhold til denne her manifestation, at der på en eller anden måde er en lille stemme inde i mig, der faktisk tvivler på, at det rent faktisk kan lade sig gøre, men det er der, hvor jeg virkelig arbejder på mig selv, og at denne her lille stemme inde i mig ikke får lov til at tale.

Og apropos djævel, så kan man sige, vi mennesker, hvis man sammenligner det med sådan en god gammeldags tegnefilm, hvor man så, at et menneske havde en engel på den ene skulder, og en djævel på den anden skulder. Så har man englen, der siger, du kan godt, kom så, spring ud i det. Og så har man den lille djævel på den anden skulder, som siger, det kan ikke lade sig gøre, er du nu sikker på, at du er god nok til det, det går galt og alle de her forskellige ting.

Så apropos new level, new devil, kan man også godt bruge denne her metafor med at have en engel på den ene skulder og en djævel på den anden skulder og hvordan djævlen til tider kan få lov til at viske så meget ind i ens øre, at man så faktisk begynder at tvivle på sig selv. Man kan sige, at det som jeg skal manifestere, det er i en kaliber, der måske fra et samfundsmæssigt perspektiv vil være sådan, det kan jeg ikke lade sig gøre.

Men jeg vælger alligevel hver eneste gang, at djævlen visker lige så stille ind i mit øre. Djævlen kan både komme som ens eget ego, som sin tvivl, som andre mennesker, der tvivler på en. Eller samfundsnormer, der siger, at det kan ikke lade sig gøre. Så djævlen kan komme i mange afskygninger, og når jeg siger djævlen, så skal vi slet ikke se det som en til en djævlen.

Vi skal bare se det som den indre stemme, altså usikkerheden og usikkerheden fra andre, der bliver projekteret hen på os og sådan nogle ting. Så vi skal slet ikke se den som en til en djævlen. Men det er i hvert fald det, som jeg står i lige nu, hvor jeg kan mærke, at det på en eller anden måde også er lidt spændende, fordi jeg elsker at sigte højt. Og den her gang, så har jeg valgt at sigte så højt, at det måske er lidt for højt.

Man må ikke sige måske, man må ikke sige hvis, men alligevel så nogle gange, så er der lige den der lille stemme i en, der jo planter den her usikkerhed. Og det er måske også meget godt for jer, der lytter med og mærker. Jeg er jo selvfølgelig ikke bare af Frederik, der tror på sig selv 24-7, men at usikkerheden selvfølgelig også er noget, jeg kæmper med. Man kan så sige, at usikkerheden ikke fylder så meget i mig, som den har gjort før, men den er hele tiden en modspiller i mit eget liv.

Så jeg plejer at sige, at uanset hvor spirituelt udviklet du bliver, så vil usikkerheden altid være noget, der følger dig igennem hele livet, og også uanset hvor spirituel du nogensinde bliver, jamen så skåner universet der ikke, men du lærer at møde de udfordringer, du nogle gange måtte møde på det niveau, du er på. Det møder du med en anden form for mentalitet.

Og der tænker jeg faktisk bare, at vi lige så stille skal gå ind i dagens afsnit, fordi man kan sige, at afsnittet hedder jo som sagt New Level, New Devil, Vi kan pakke det ud til et fordansket sprog til, at du kommer op på et nyt niveau i dit liv, men du vil møde nye udfordringer.

Sjælemæssig Læring

Og vi skal både kigge ind i det her med livets skole fra et sjælemæssigt plan, hvor at sjælen kommer ned og oplever et klassetrin på jorden for så at dø og komme op i himlen og have afsluttet et klassetrin til, at livets skole også er klassetrin, vi mennesker, vi oplever, mens vi er på jorden. At vi oplever forskellige klassetrin, forskellige udfordringer, forskellige ting, vi ligesom skal løse og bestå for at komme videre på et nyt klassetrin i livet. Så livets skole på det plan også.

Men jeg synes, vi starter med livets skole fra et sjælemæssigt plan, hvor jeg giver... Og kan man sige mit take på, hvordan jeg ser livet og det sjælemæssige plan, hvordan vi sjæle bliver sendt ned på jorden for at lære nogle ting. Der var faktisk også et flot ordsprog, igen sådan et engelsket, men hvis vi skal sige det på dansk, så er vi ikke en krop, der har en sjælelig oplevelse, men vi er en sjæl, der har en kropslig oplevelse. Et eller andet i den stil.

Og ved I hvad? Jeg valgte faktisk lige at skulle finde det på internettet i stedet for på engelsk. Fordi vi kan altså ikke komme udenom, at der er bare nogle ting, især citater og sådan nogle ting, det lyder bare bedre på engelsk. Og citatet på engelsk hedder, We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience. Og det lyder bare 100 gange bedre end det, som jeg lige sagde der.

Fordi jeg tror nemlig, at for at vi som sjæle kan udvikle os og blive til det, som vi i dagligt tale kalder for gamle sjæle, så kræver det, at vi kommer ned på jorden. Okay, vi kan lige lave en lille metafor her. Alle sjæle bliver født i 0. klasse, og når vi så kommer ned på jorden, så starter vi ud som et menneske i 0. klasse.

Når vi er færdige med 0. klasse her på livet, eller her i livet, så kommer vores sjæl tilbage til den åndelige verden, og i den åndelige verden vil vores sjæl have afsluttet 0. Klasse, men når vi så skal genfødes ned på jorden, jamen så starter vi i første klasse. Så når vi er færdige med livet i første klasse og dør, jamen så kommer vi tilbage til den åndelige verden som en sjæl i første klasse.

Og på den måde tror jeg, at livet simpelthen bare er en lang cyklus, hvor sjæle kun kan udvikle sig ved at komme ned på det jordiske plan og få lov til at leve et jordiske liv. Men jeg ser så heller ikke universet som den energikilde, der har skænket mig livet. Ser jeg ikke som en energi, som tvinger os til at komme ned på jorden. Og så ligesom være sådan, nu skal du tilbage til jorden. Du skal tilbage på skolebænken. Vi har vores egen fri vilje til selv at vælge, om vi har lyst til at komme ned

på jorden igen. For at udvikle os som sjæl. Men lidt ligesom med mennesker, når vi lever et fysisk jordisk liv hernede, så kan vi lige pludselig have et behov for at udvikle os på et jordisk plan med uddannelse. Så lige pludselig kan vi få følelsen af, at jeg har lyst til at uddanne mig til dyrlæge, jeg har lyst til at uddanne mig til pædagog, jeg har lyst til at uddanne mig og tilegne mig viden til noget bestemt på det jordiske plan.

Så kan man sige, der ved vi jo godt, når vi skal sige ja til at tage en bachelor eller en anden form for uddannelse og tilegne os viden for at udvikle os som menneske, så ved vi godt, at det bliver en hård tur, at der kommer eksaminer, at der kommer tidspunkter, hvor vi er ved at rive hårdt af os selv, fordi vi skal læse til en eksamen, vi måske har mega svært ved, og vi kommer til at kigge tilbage på, hvorfor valgte jeg at tage denne her uddannelse, fordi der kan man bare ikke se sig ud af det.

Når man står i lorten uddannelsesmæssigt og skal læse til eksamen. Der må jeg altså sige, da jeg læste til pilot, der tænkte jeg tusind gange, Frederik, hvorfor betaler du en million for det her? Og det er da det dummeste valg, du nogensinde har gjort. Men man kan bare ikke se, mens man står i lorten, at det er til ens eget bedste, når man så endelig er færdiguddannet og står med sit bevis, uddannelsesbevis i hånden. Så er det jo mega fedt på den anden side.

Så det er lidt ligesom det sjælemæssige. Jeg tror faktisk, alle sjæle på et eller andet tidspunkt får lyst til at blive genfødt nede på jorden. Fordi jeg tror på et eller andet tidspunkt, hvor man jo også keder sig lidt, når sådan... Der går hver dag i den som sjæl på den anden side, hvor man tænker, nu skal der ske noget, jeg skal tilegne mig viden, jeg skal udvikle mig som sjæl.

Og så tager man sig en uddannelse eller et klassetrin ned på jorden for at udvikle sig som sjæl og komme tilbage til den åndelige verden som en mere udviklet sjæl. Så derfor står jeg også mere nu, når man så de der Facebook-mødre havde sat livets skole ind, som deres uddannelse de havde taget. Det har jeg ofte grinet af. Jeg begynder faktisk at forstå, at livets skole jo også er en form for skole.

Livets Skole og Uddannelse

Man får jo bare ikke rigtig et bevis for det. Men det er en måde, hvor jeg ser en sjælemæssig opgradering af sjælen ved at komme ned på jorden og tage et klassetrin for at komme tilbage, for at på den måde blive en gammel sjæl. Fordi vi kender jo alle de mennesker, hvor man virkelig tænker, ej, det der er en gammel sjæl.

Og jeg får det selv at vide meget ofte fra folk, der er sådan, Frederik, du er så ung, du ved så meget, du har så meget viden, der gør, at du må være en gammel sjæl, siden du ved alle de ting, som du gør. Og det er slet ikke for, hvad kan man sige, at ophøje mig på sådan et pedestal, når jeg siger det, men nogle gange, så kan jeg faktisk godt føle mig som en gammel sjæl. Jeg føler nogle gange, at jeg har mange, mange hundrede liv med i bagagen, der gør, at når jeg lever det liv, jeg lever nu.

Så fra et rationelt jordisk perspektiv, så tror de fleste, når man så drager man erfaring fra det liv, du lever nu, og det, du har med i din bagage, fra at du bliver født på et jordisk plan, til du går i graven, at det er det, man sådan kan...

Drage erfaringer fra energimæssigt. Men jeg tror simpelthen også, at sjælen husker, hvilket vil sige, at en ting er, at vi kan drage parallel og erfaring fra det levede liv, men jeg er nærmest sikker på, at sjælen også, altså at hjernen, den fysiske menneskehjerne, også kan drage erfaringer fra andre levede liv. Og så er det så der, hvor man måske kan snakke om, hvad det hedder, det der regressionsterapi, hvor man kan se tidligere liv.

Jeg har aldrig nogensinde prøvet det selv, men jeg tror, sjælen husker mere, end vi selv går og tror, sjælen husker. Og jeg tror også, det er simpelthen fordi, der er noget, det ville være så usundt for os mennesker, hvis vi kunne huske alle 150 liv, vi nogensinde havde levet. Så ville vi blive i tvivl om, når hende Susan var, er det fra det her liv, jeg kender hende, eller er det fra et tidligere liv?

Så jeg tror, at sjælens bevidsthed bliver slettet på en eller anden måde, når vi kommer ned i en menneskekrop, der gør, at mens vi har den menneskelige oplevelse, hvor sjælen er en menneskekrop, så husker vi ikke de tidligere liv. Nogle gange kan vi lige få den der déjà vu-følelse, eller vi kan få sådan følelsen af, at jeg ved det bare, Der er en underlig følelse af, at man bare ved noget er rigtigt, eller man føler, at man har prøvet det før, levet det før, gennemlevet det før.

En person også kan virke genkendelig. Altså sjæle, soulmates, hvor det måske er sjæle, der har været sammen i et tidligere liv, som man møder i et nyt liv, der gør, at når man møder den person, så er der bare noget genkendeligt i energien, hvor det føles, som om vi har kendt hinanden hele livet. Der tror jeg også, der kan være noget, hvor sjælene simpelthen kan huske hinanden på et energimæssigt plan. Fordi vores sjæl er jo en energi, og sjælen er ikke indkapslet i kroppen.

Den er selvfølgelig i kroppen, men sjælen er også det som, altså en energi, altså energi omkring os, der gør, at den sådan går ud af kroppen. Lidt ligesom det, når man ser en aura, for eksempel. Det er jeg sikker på, er en del af sjælen, der gør, at sjælen selvfølgelig er en del af kroppen, men det er også noget, som udspringer fra kroppen og skaber et felt omkring os.

Det var den sjælemæssige del af livets skole, men så kan vi også kigge ind i mere af det, som vi mennesker, vi måske bedre kan forholde os til. Og det er livets skole fra et jordisk plan, hvor vi i løbet af vores liv kan opgradere vores liv og vores sjæl, alt efter hvad det er, vi oplever, støder på. Der støder på af udfordringer i løbet af livet og alle de her forskellige ting.

Der kan man også sige, at vi mennesker måske starter på et klassetrin, der hedder, okay, lad os sige 4. klasse for eksempel. Vi går til eksamen, vi består dansk, matematik, samfundsfag og hvad vi ellers skal bestå for at komme videre i 5. klasse og 6. klasse og 7. klasse. Hvis vi ser livet igen som de her forskellige klassetrin, så kan vi være på et klassetrin, Hvor vi skal lære noget bestemt lige nu og her i det her øjeblik af vores liv.

Det kan være, at noget jeg ofte ser hos klienter, der kommer hos mig, det er fx at man fanger det forkerte job gang på gang på gang på gang. Hvor man har sådan en desperationsfølelse af, hvornår finder jeg det rigtige job. Fordi jeg synes, at de sidste mange jobs, jeg har fanget, jamen de har været uhensigtsmæssige. Det samme med mænd, det er faktisk en af de ting, som virkelig går igen på mange plan. Det her med at tiltrække den samme type mand eller den samme type kvinde.

Nu taler jeg mere om mand, fordi det er noget, jeg selv tænker rigtig meget over. At jeg tiltrækker den samme type mand gang på gang på gang. Hvor der er noget her, jeg skal lære. Der er noget her, jeg skal forstå. Og hvis jeg ikke lærer det, og hvis jeg ikke forstår det til næste gang, jeg møder en mand på min vej, jamen så vil jeg have tiltrukket præcis den samme mand, og så vil jeg skulle til re-eksamen.

Så vil jeg skulle til re-eksamen på det kærlighedsmæssige plan, der gør, at universet er godt hjerte, Hvis en bestemt type mand min vej. Som jo på en eller anden måde, så skal være min lektion på det her pågældende klassetrin, der gør, at hvis jeg ikke lærer noget lige nu og her af den mand, som jeg møder på min vej, Og jeg dumper igen, og så slår mig selv i hovedet og siger, hvorfor møder jeg kun den her slags mænd? Jamen, så vil jeg få re-examen nummer 4, eller nummer 5, eller nummer 6.

Og det er derfor, jeg altid, når jeg oplever noget går igen. Fordi man kan sige, er der nogle ting i livet, hvor vi føler, at nogle ting går igen. Vi tiltrækker det samme slags arbejde, vi tiltrækker den samme type mand, vi tiltrækker de samme type venner. Så betyder det, at man, altså fra den negative plan skal vi lige huske, så betyder det faktisk, at vi får re-eksamen. Der er noget her, vi ikke forstår.

Genkender Mønstre i Livet

Der er noget her, vi ikke forstår, hvordan vi skal løse, for at kunne komme videre til næste klassetrin. Og man kan sige, et klassetrin i skolen, der skal vi jo have meget fokus på, at hvis du ikke ved, hvad 2 plus 2 giver, så skal vi have, altså 2 plus 2 giver 4, jamen så skal vi sørge for at forstå. Essensen af hvad kan man sige, matematik gåden, der gør, at du lærer at løse regnestykket.

Det der er med den universelle lektion, der skal vi ikke nødvendigvis have fokus på manden, hvis det er ham, der er et problem, og det er den type mand, du tiltrækker ind i dit liv. Så er det ikke ligesom et matematik i folkeskolen, at man skal have fokus på regnestykket for at regne det ud, og så have fokus på manden for at regne det ud. Der skal vi vende det indad, for ligesom at kigge på, hvad er det, du sender ud?

Altså på det klassetrin, som du er på, hvor de mænd også er på, der gør, at du møder den her type mand hele tiden. Så hvor i folkeskolen vender man det udad, hvad giver 2 plus 2? Det giver 4. Hvis man ikke kan regne det ud, så skal man have flere regnestykker udad til for at kunne regne det ud og for at lære det. Men på et spirituelt plan, der skal vi kigge indad og have fokus på, hvilke energier er det, du sender ud, der gør, at du tiltrækker de her forskellige ting.

Det er sådan en af de ting, jeg har rigtig meget fokus på, fordi man kan sige, at det som vi mennesker især også har tendens til at gøre, det er hvis vi tiltrækker et bestemt arbejde eller et bestemt fyr, så er det mændene, der er et problem, så er det arbejdet, der er et problem. Men i virkeligheden så handler det faktisk om, at vi skal vende den indad, have fokus på din energi. Hvordan kan vi løfte din vibration til et nyt klassetrin, til et nyt niveau, til et nyt level?

Så starter det derinde. Og når man så regner ud, hvad det er, man gør forkert godsetegn, eller hvad det er, man tiltrækker, eller hvad det er, man gør for netop at stå i den situation, man gør i, hvor tendenser, Altså man kan sige, at det er en tendens på en eller anden måde. Fordi hvis der er noget, der går igen i ens liv på et negativt plan, jamen så kan man sige, at der er en tendens. Så kan vi sådan indsnævre det til, hvad er din tendens i dit liv?

Hvor kører du af sporet? Kører du af sporet arbejdsmæssigt, hvor alting altid kører i vasken? Kører du af sporet kærlighedsmæssigt, hvor alting altid kører af sporet og i vasken? Så det er en god måde at lave sådan et lille rynkensyn. Lidt ligesom i folkeskolen, så var det jo sjældent, man havde problemer både med matematik, dansk, engelsk og samfundsfag. Der er ingen grund til at have fokus på det, der går godt, fordi det skal man nok bestå, når man skal til eksamen.

Fordi det er jo også en af de ting, vi mennesker, vi elsker at gøre. Vi har svært ved at tage fat der, hvor der reelt er et problem. Så flytter vi fokus til der, hvor vi er sådan, her kan vi rent faktisk gøre noget, fordi jeg kan finde ud af det. Men så er det højst sandsynligt ikke et aspekt af livet, hvor vi rent faktisk skal gøre noget for at optimere noget. Vi skal tage fat derom, hvor vi netop mærker modstand hele tiden.

Og så er det nemlig okay, hvis man virkelig har svært ved matematik, eller svært ved, at man tiltrækker en bestemt type mænd eller kvinde for den tags skyld.

Så er det okay, hvis man har brug for en håndsrækning Til ligesom at sige Altså få en hjælpelærer Eller ekstraundervisning Der gør, når man så skal til eksamen Og der tænker jeg på psykolog, terapi Spirituel vejledning, et eller andet i den stil For det kan faktisk være med til At gøre, at man bryder Et mønster, man har tendens til At være i Så. Ja, er det egentlig en underlig måde at sige det her med re-eksamen?

Fordi egentlig så kan jeg godt lide at have de her fysiske symboler på noget, som jo ellers skal mærkes på et energimæssigt plan, som nogle gange også kan være så abstrakt, at man har brug for en fysisk metafor som en skole, en folkeskole. Og hvordan man kan blive bedre til at regne ting ud, lære noget, for at så komme videre til næste klasse-trin.

Hvis man kører rundt i nogle af de samme ting i livet, hvor man føler, at det er et aspekt af livet, der bliver ved med at gå igen, så er det netop, at man kan få denne her, kan man sige, fastlåsthedsfølelse i kroppen. Hvor måneder bliver til år, og så pludselig kan man føle, at årene bare ligner hinanden og går i ét på en eller anden måde. Det er de samme ting, der står på i ens liv.

Livets Loop af Udfordringer

Så kan det godt være følelsen af, at det er re-examen i skolen, der går igen og igen og igen og igen, og nærmest bliver sådan en loop, hvor det kan være rigtig svært at bryde ud af det. Det er også derfor, at jeg selv oplever nogle ting i mit eget liv, hvor jeg kan se, at der er noget, der går igen. Men det er også vigtigt, at vi skal huske på, at vi er bare mennesker, og vi kan se, hvad problemet er, men vi ved ikke altid 100%, hvad vi egentlig skal gøre ved det.

Og så er det, at det kan gå ind og blive en loop. Selvom vi kan se, hvad problemet er, så får vi ikke rigtig gjort noget ved det. Og det er der, hvor man kan sige, at ud fra kommende hjælp, jo så kan blive en vigtig faktor i at bestå næste eksamen, så vi kan komme videre til 5. Klasse, til 6. klasse, til 7. klasse og til 8. klasse. Og så forestil jer de mennesker, man så pludselig møder, når man begynder at komme på universitetet. Det er mennesker, der hviler mere

i sig selv. Det er mere højt frekvente mennesker, der har fundet sig selv. De har jo også været igennem en udviklingsproces, der gør, at hvis man møder mennesker på et lavere klassetrin, så kan man ofte godt møde mennesker, som er lidt mere barnlige, som ikke rigtig kender sig selv. Lidt ligesom med børn i folkeskolen. Det er jo reelle mennesker. Jamen, det er det jo. Men de har jo ikke fundet sig selv endnu. De er jo stadig i en...

Udviklingsproces. Og når man møder mennesker på det klasse-trin, kan man godt have følelsen af. Man har brug for et voksent, altså modent menneske, eller et menneske, som er på en universitetsgrad i stedet for på 4. klasse, som måske opfører sig barnligt. Og nogle gange kan vi faktisk være energimæssigt på en frekvens, hvor vi måske ikke føler, vi er på den frekvens, men som årene så går. Og det er jo det, der er lidt sjovt med os mennesker, fordi f.eks.

Hvis jeg kigger på billeder af mig selv fra 4 år siden, Når jeg så kigger på mig selv for fire år siden på et billede, så er jeg virkelig sådan, så jeg såen ud, og man bliver nærmest helt flov over sig selv, hvordan man var dengang. Men igen, man kunne ikke rigtig se, at man måske skulle have gjort ting anderledes dengang, end hvad man rent faktisk gjorde. Men der er alligevel noget, hvor man er sådan, ej, hvor ville jeg ønske, at jeg havde gjort tingene anderledes på det tidspunkt.

Men fordi man jo netop kommer op i et højere klassetrin, så gør det nemlig også, at når man så kan matematik på 9. Klasses niveau, og så kigger tilbage på der, hvor man kommer fra i 4. Klasse, så kan man sagtens 2 plus 2 giver 4. Så kunne man sagtens regne den ud. Men fra det standpunkt, du havde dengang, du gik i 4. klasse, jamen så var matematik på det niveau svært.

Men fordi du er der, hvor du er i dag, så set i bagspejlet, kan du godt se, at du skulle have gjort tingene anderledes, og regnet den ud anderledes, agerede anderledes, og alle de her forskellige ting. Men der er også sådan en følelse i mig, især når vi så snakker om det her new level, new devil. Altså eksamensangst. Ændrer sig ikke, om du skal tage eksamen i, nu ved jeg ikke, hvornår skulle man tage eksamen i folkeskolen, 5.

Klasseagtigt. Der er nervøsitet jo stadig en velkendt følelse, om du går i 5. Klasse eller på universitetet, eller skal have en Ph.D. grad. Man kan så sige, at det, du bliver af regnestykker, du bliver udsat for, som du skal regne ud og lære noget fra, de er jo selvfølgelig sværere på universitetsgrad end på 4. klassesgrad. Men eksamensangstfølelsen er jo præcis den samme, om du kigger på person i 4. Klasse eller på universitetet.

Man kan så sige, at det er jo det, der fører til, for at du kan komme til universitetsgrad, så kræver det, at du lige skal igennem første klasse, anden klasse, tredje klasse, fjerde klasse, og så alle klassetrinene op, indtil du kommer til universitetsgraden. Vi mennesker har nemlig også altid følelsen af, at vi gerne vil have, hvis vi skal bruge dyrlægegraden. Det er bare sådan en underlig eksempel, men vi vil jo gerne stå med vores uddannelsesbevis i hånden.

Altså vi vil gerne stå med uddannelsesbeviset sådan, nu har jeg klaret det. Men problemet er, at vi vil helst gerne springe alle klassetrin over, og så bare kunne stå med det der uddannelsesbevis i hånden. Men... Men problemet er ikke, at det er uddannelsesbeviset, der gør dig til den, du er. Det er alt det, du bliver udsat for i livet, og alt det, du gennemlever i livet. Det er det, der gør, at når du så står på toppen, det er det, der gør, at du står med dit uddannelsesbevis i hånden.

Og der kan man så også sige, når man kigger på succesfulde mennesker, for eksempel, det er fordi det materielle er ofte mere sådan noget, man kan forholde sig til, så ser man jo ofte ikke bagsiden af medaljen i, hvordan de er kommet til der, hvor de er i dag. De er jo ikke bare blevet universitetsgrad, millionær eller et eller andet, altså pædistasen, den der følelse af at være høj fra dag et af.

De har sgu igennem den ene eksamen, efter den anden eksamen, efter den tredje eksamen og gennemlevet rigtig mange udfordringer, som de vel og mærkede har lært af for så at komme op til toppen, hvor man så ser medaljen, men man ser jo ikke bagsiden af medaljen, af hvad det har kostet at nå dertil, hvor man er i dag. Og den kan bruges på mange aspekter, mange facetter. Så er der det her aspekt med, at for at du står der, hvor du er i dag, der er mange eksaminer, der er mange livsudfordringer.

Du har bestået for at stå der, hvor du er i dag. Og det glemmer man nogle gange. Man glemmer lidt de der eksamen, når man har været til undervejs i livet. Det, som livet egentlig har udsat en for undervejs. Så det er ofte også sådan det der, især det her med pilot også faktisk, der kan vi godt bruge det her eksempel med, at der er mange, der ofte siger til mig sådan, ej Frederik, du har et privilegeret og let liv.

Og på en måde så har de ret, Men på den anden side, så bliver jeg også sindssygt provokeret af det, fordi jeg bliver også sådan, du er ikke klar over, hvad det har kostet. Altså blodsved og tårer, millestalt. Måske ikke så meget blod, men i hvert fald tårer, fordi det sådan er... Det har virkelig, virkelig været hårdt at nå dertil, hvor jeg er i dag. Jeg har offret sindssygt meget, altså både over en million kroner på uddannelse. Det er en kæmpe offring, kan man sige.

Jeg har offret min energi, altså virkelig meget af mig selv, for at nå dertil, hvor jeg er i dag. Så det er også det her med, ofte så viser vi sådan det polerede billede, men vi glemmer alt det, der har ført til af eksaminer og livsudfordringer og bump på vejen. Fordi det er ligesom det, der har ført os til der, hvor vi ligesom er i dag.

At Bestå Livets Prøver

Så når jeg sådan siger det her med new level, new devil, så er det simpelthen for at understrege, at uanset hvor spirituel man bliver, og hvilket klassetrin din sjæl er på, eller hvilket klassetrin vi sådan jordisk er på, så bliver vi alle testet ud fra det klassetrin, som vi befinder os på. Og det er bare en del af livet Og det er også derfor, man kan sige Udfordringerne kommer pakket ind på ny Altså matematik i 4. Klasse Det har man jo stadig i 9.

Klasse Men regnestykkerne kommer måske ikke ind som plus og minus Det kommer måske ind som gangedivider, algebra og pi og alle de der ting Du har stadig matematik, men det du skal regne ud Kommer bare pakket ind på en ny måde, Og det er også derfor, jeg elsker at bruge det her. Selvom jeg synes, det har været cringe at se folk på Facebook, der skrev sådan, at jeg går i livets skole, så begynder jeg netop at forstå meningen med livets skole. At der ligger noget dybde i det på en eller anden måde.

Den vildeste skole, vi mennesker nogensinde kommer til at gå i, det er livet fra, at vi bliver født, til vi går i graven. Og det er sådan en, ja, der er noget smukt i det. Altså, ja, jeg har faktisk svært ved sådan at finde ud af det i hvert fald. Så er det sådan, det er den der følelse af, jeg prøver mere sådan at komme ind på det der med titlen, New Level, New Devil, at ja, universet kommer til at teste os hele tiden.

Det vigtigste er bare, at vi sørger for at lære af det, som universet sender vores vej. Fordi der ligger så meget læring i det. Vi kan enten vælge at gøre os til offer for det, ligge os ned og græde. Det må vi også godt. Altså når livet udsætter mig for ting, der måske er lidt hårdere, så tillader jeg mig selv lige at ligge mig ned og være ked af det og græde i noget tid. Men så efter det, så siger jeg til mig selv, Frederik, du må ikke gøre dig til offer for det her.

Du er nødt til at rejse dig op og gøre, hvad du kan for ligesom at bestå den her universelle prøve. Så det der med at netop ikke gøre sig til offer for tingene, det er monster, monster vigtigt.

Afslutning og Refleksioner

Øhm, ja, altså jeg tror faktisk, vi er ved at være ved dagens, eller ved endestation, nej, det lyder bare så mørkt, ved afslutningen af ugens afsnit. I hvert fald så har det sådan været en... Ja, altså det sjov var sådan lidt, at da jeg skulle i gang med afsnittet, så vidste jeg ikke sådan rigtigt, hvad jeg skulle tale om.

Men jeg elsker jo sådan at tale i billedsprog og sørge for, at det, jeg giver videre til jer, det jo selvfølgelig har en universel betydning, men at vi også får sat en jordisk faktor på, som netop at gå i skole. Det kan alle forholde sig til. Det der med at skulle til eksamen, det der med at bestå en prøve, Det der med at, hvis man ikke består en eksamen, jamen så kommer man til reeksamen.

Altså livet fungerer på præcis samme måde. Hvis du ikke lærer noget af det, som livet udsætter dig for, så vil det komme til dig pakket ind på en ny måde. Du vil møde de samme type venner, de samme type veninder, de samme udfordringer, indtil du lærer at forstå, hvad er det her for at lære mig? Hvad kan jeg lære af det her? Hvad sender jeg ud for at tiltrække de her læringer, de her personer og de her situationer?

Det er i hvert fald noget, som betyder kolo enormt meget for mig, når jeg skal finde meningen i ting. Og så nogle gange, så kan de regnestykker, universet sender min vej virkelig være sådan, hvor man tænkte, jeg har trukket det forkerte eksamensark til eksamen, og man har svært ved at se, at det her er mere, end hvad man kan håndtere. Men når man så finder styrken i sig selv, og finder roen og balancen i sig selv i afkanens øje, så kunne man sgu klare det alligevel.

Så lad det være dagens sidste ord i afsnittet, og så lyttes vi ved.

Transcript source: Provided by creator in RSS feed: download file
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android