#52 "I Dont Chase, I Attract" - podcast episode cover

#52 "I Dont Chase, I Attract"

Feb 12, 202545 minEp. 88
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

NYT AFSNIT HVER ONSDAG! Episoden udforsker temaet 'I don't chase, I attract', og hvorfor det engelske udtryk fungerer bedst uden oversættelse.

Lyt med og få indsigt i, hvordan man kan finde balance mellem ambition og tiltro, og hvordan både små og store drømme kan realiseres ved at lade tingene ske naturligt. Tag del i samtalen om spirituel vækst og succeskoncepter, hvor tilliden til en større plan kan føre til uforudsete positive overraskelser.

I podcasten taler vi bl.a. også om:
spiritualitet, spirituel, loven om tiltrækning, manifestation, livsvalg, motivation, drømme, tro på sig selv, selvværd, selvtillid, selvudvikling, bevidsthed, åndelighed, energiarbejde, universet.

NYTÅRSFORSÆTSPAKKEN (50% går til julehjælpen): KØB HER: webshop/nytårsforsætspakke

DOKUMENTER: KØB HER: https://rehdercounseling.com/webshop
Booking sessioner: https://rehdercounseling.com/priser-clairvoyance-frederiksberg
Instagram: Pilotfrederik
Kontakt podcast: podcast@rehdercounseling.com
Køb bog: "Loven om tiltrækning": https://muusmann-forlag.dk/loven-om-tiltraekning/

Transcript

Intro / Opening

Loven om tiltrækning. En podcast til dig, der ønsker at tage dit liv til nye højder, hvor drømmen kan blive til virkelighed.

Introduktion til Loven om Tiltrækning

Opskriften er simpel. Hvad du tænker, skal du få. Så hvis du ligesom mig ønsker et liv på toppen, er du kommet til det helt rigtige sted. Mit navn er Frederik-Greter Fuglsang, pilot og spirituel rådgiver. Det er mig, der er jeres vært, og jeg vil tage jer med til et sted. Music. Hvor alt kan lade sig gøre. Hop ombord og spænd sikkerhedsselen, for din rejse starter lige her. Hej derude, og velkommen til endnu et afsnit af Lån om tiltrækning podcast.

I Don’t Chase, I Attract

I det her afsnit, eller det her afsnit, har jeg valgt at kalde for I don't chase, I attract. Og jeg prøvede sådan lidt at se, om jeg kunne finde et dansk ord for det her begreb eller det her motto. Men det lyder bare ikke lige så fedt på dansk nogen ting. På dansk lyder bare ikke lige så fedt som på engelsk. Jeg jagter ikke, jeg tiltrækker. Så jeg har valgt at kalde afsnittet en engelsk titel i stedet for det danske, fordi jeg synes, det lyder lidt federe.

Og så inden vi går i gang med dagens afsnit, så vil jeg bare undskylde en lille smule for, at Hanna ikke er helt tilbage i studiet endnu. I sidste uges afsnit fortalte jeg jo, at Hanna ville være tilbage på pinden i det her afsnit. Men som mange af jer nok har fået med, det kan næsten ikke komme som en overraskelse, så har jeg skrevet en bog, og Hanna hun er redaktør på den bog.

Og der har lige været de sidste småting, der ligesom skulle på plads for, at bogen ligesom endegyldigt er færdig færdig. Og i forvejen føler jeg jo netop, at jeg bruger rigtig meget af Hannas tid, så jeg vil jo ikke stresse hende mere end højst nødvendigt, selvom hun siger, at hun elsker at være en del af loven om tiltrækning universet. Så sagde jeg til hende, ved du hvad, orden det sidste som redaktør på bogen, og så går vi bare i gang med at optage i næste uge.

Så jeg er bare sindssygt taknemmelig for, at jeg har hænder nede i det her univers. Altså, vi ender med at kalde det for Loven om tiltrækning-universet. Og det havde vi egentlig ikke sådan rigtige planer om, men nu har jeg en podcast, der hedder Loven om tiltrækning, og min bog, den hedder Loven om tiltrækning. Og så tænker I nok sådan, Frederik, du har snakket så meget om den bog. Hvornår kan vi købe? Og I kan faktisk forudbestille den nu. Den lander på hylderne den 6.

Marts. Det vil sige, at om under en måned, så lander bogen simpelthen på hylderne. Og i den forbindelse, så har I mulighed for at forudbestille den med en rabat. Så I kan bruge, nu kommer influenceren frem i mig, med rabatkoden. Pilot Fredrik 20, så sparer I 20% på bogen. Det vil sige, at I kan få bogen til 160 kroner i stedet for 200 kroner. Og det synes jeg faktisk er billigt, for han og jeg, der har det været sindssygt vigtigt, at bogen ikke skulle koste 400 kroner eller 500 kroner.

Det har skulle være en bog, som alle har råd til, som alle kan få fingrene i, og helst skulle koste et beløb, hvor der ikke skal tænkes for meget over, om man har plads i økonomien til det. Man kan sige, at der har jo været store udgifter og ressourcer, energi, der skulle bruges på det her. Men for os har det været vigtigt, at bogen har skulle være så billig som muligt.

Så ved I hvad? Man kan finde linket i show notes til bogen, hvor den kan forudbestilles til 160 kroner med rabatkoden PILOTFREDRIK20.

Og så vil jeg sige, at det er en måde for jer, hvorpå I kan være med til at udvikle loven om tiltrækning som podcast, fordi jeg har nemlig til mål at gøre, at det som jeg tjener, nu er det ikke fordi man bliver rig på at lave en bog nu til dags, og det er heller ikke det intentionen har været overhovedet, Men der vil jeg simpelthen bruge de penge, der bliver af overskud fra bogen af til at udvikle loven om tiltrækning universet endnu mere,

holde podcasten kørende og lave en masse nye mega fede tiltag. Så send noget god energi min vej og køb bogen. Den er lavet i et begrænset oplag, og vi kan ikke fortælle, hvornår næste oplag bliver sat i gang. Ved producenten. Så hop ind på show notes. Tryk ind på linket. Og forudbestil min bog. Så vil jeg blive fucking glad. Og så tænker jeg simpelthen bare. At vi skal i gang med dagens afsnit. Så det ikke bare bliver 5-10 minutter. Hvor jeg sidder og chit-chatter om alt

mellem himmel og jord. Hvor jeg bare tænker. Frederik kan du ikke snart blive færdig. Så jeg tænker vi går i gang med dagens afsnit. Som jeg har valgt at kalde. I don't chase. I attract. Og det er lidt et begreb eller et ordsprog fra engelsk af, at vi har ofte den her mentalitet. Man kan sige, chase, det er jo at jagte, og især når vi hører forretningsfolk primært sige, jeg jagter succes, så synes jeg, det får sådan en underlig tone af, at jeg føler ikke, man skal jagte ting her i livet.

Man skal simpelthen bare, det lyder forkert at sige, sætte sig ned, lægge sig på sofaen og vente på, at tingene kommer til en. Det er jo selvfølgelig så meget sagt, for det skal ikke forstås på den måde. Man skal jo også handle for ligesom at kunne sætte de rette processer i gang, så processerne kan komme tilbage til en som de her manifestationer, som man har sat i gang på det jordiske plan. Fordi jeg bryder mig ikke om at sige, at man skal jagte succes.

Jeg ser det mere som om, at succes skal komme til en. Og succes, det skal vi jo også lige huske at sætte to streger under, kan være meget forskelligt fra person til person. Når jeg møder mennesker i mit arbejde som spirituel rådgiver, så møder jeg jo folk, som ser succes. Altså når man hører ordet succes, så tænker man jo ved første øjekast, at det er noget, man forbinder med det materielle.

Succes på Forskellige Planer

Men der findes jo også succes på et familiært plan og der findes også succes på et venskabeligt plan og på et indre, dybere, mere personligt og spirituelt plan så hvad der er succes for dig er ikke nødvendigvis

succes for mig. En af de ting som jeg, støder rigtig meget ind på for tiden, det er, nu fylder jeg jo 30 om cirka 3 uger, og det er som om alle andre omkring mig har mere travlt med, hvordan jeg skal forme mit familieliv, fordi der er jo sådan lidt et stereotypisk måde at have en familie på i dagens Danmark. Så jeg får ofte sådan en kommentar, nej Frederik, skal du ikke snart i gang med at få børn, og skal du ikke stifte familie, og det ene, og det andet, og det tredje.

Men man kan sige, at der er ligesom to dilemmaer i det her. Et, jeg er homoseksuel. Det gør det en lille smule sværere at få et barn. Og man kan sige, at jeg ikke har nogen kæreste, så jeg skal i hvert fald overhovedet ikke have et barn på egen hånd. Og to, så har jeg faktisk overhovedet ikke lyst til at få børn. Det er sådan en af de ting, hvor jeg kan mærke, det kommer alt.

Nu må man jo aldrig sige aldrig. Men i denne her konstellation, der må man faktisk godt sige, at jeg aldrig skal have børn. Og det er noget, jeg har indfundet mig med. Og jeg kan mærke, at det er noget, jeg hviler i helt ind til benet. At sådan noget som børn, det er ikke noget, der skal på tegnebrættet hos mig. Jeg ved ikke, om jeg er for egoistisk til det. Det tror jeg ikke, fordi egoistisk har jo også lidt et negativt ladet ord.

Men jeg kan bare ikke forestille mig, hvordan jeg nogensinde kunne blive en far. Eller sådan, ja, det ved jeg ikke. Men nok om det. I hvert fald så er der succes på forskellige planer. Der er det familiære, det virksomhedsmæssige, karrieremæssige, venskabelige, det indre, mere personlige og spirituelle plan. Så der skal vi egentlig have sat to fede streger under, hvad er succes for dig.

At Have Tillid til Processen

Og så skal vi lige have sat to streger under os, at vi ikke skal jagte den succes, som du egentlig har tiltænkt, skal blive en del af dit liv. Men at vi på en eller anden måde skal stå med dartpilen foran denne her dartskive på et brunt værthus og sigte efter midten og så sige, det er det her, der er mit mål. Kaster pilen, pilen rammer i midten. Og så, fordi jeg plejer egentlig også at se det som, når man kaster en dartpil, så kaster man dartpilen én gang, og så rammer den skiven.

Det er ikke sådan, at man kaster dartpilen, sætter vores liv på slow motion, og så hele tiden retter kursen til, hele tiden. Altså så lidt op, lidt ned, lidt til højre, lidt til venstre, lidt til øst, lidt til vest. Altså når man først har kastet dartpilen, så er det der, hvor man ligesom skal have tillid til processen og lade være med at finjustere for meget, når man først har kastet dartpilen.

Der handler det også om at have tillid til processen og have tillid til, at du har kastet den, og den måde, du har kastet den på, gør, at du rammer lige præcis i øjet af den her dartskive. Og... En anden konstellation eller en anden metafor, jeg også plejer at bruge i forbindelse med det her, den er måske nemmere at forholde sig til, fordi den med dartsgiven kan jeg godt mærke, den bliver måske lidt for kryptisk og lidt for abstrakt at forholde sig til.

Men forestil jer, at man er i haven med en vild hund, ikke en hund som er tam, men sådan en gadehund, der ikke rigtig er vant til mennesker. Vil du få mest ud af, at du jagter hunden i hele haven, indtil du har fanget den?

Jagten på Kærlighed

Eller vil du få mest ud af, at du sætter dig ned på græsset, læser en bog, ordner en masse andre ting og lægger et kyllingelov ved siden af dig, så hunden selv kommer til dig? For at du så på en eller anden måde skaber en tillid til den og så på den måde kan fange den. Der vil jeg jo våge at påstå, at der hvor vi sparer mest energi, og der hvor vi får mest muligt ud af denne her situation, det er ikke, at vi skal løbe og spæne rundt i hele haven, indtil vi har fanget denne her hund.

Det er, at vi simpelthen sætter os ned og tiltrækker hunden, i stedet for at vi rejser os op og jagter hunden igennem hele haven. Lidt ligesom kærlighed også, fordi noget af det, som jeg også støder på, især hos mine veninder, men også med kunder, som jeg har, det er, at man måske har fået et godt øje til en bestemt fyr, hvor man bare sådan, jeg skal fucking have ham der.

Men i mine øjne, der er jeg jo sådan lidt, man kan faktisk godt frestøde et andet menneske, Hvis man prøver for meget, hvis man kæmper for meget, hvis man er for desperat eller har desperation i kroppen, så kan du faktisk ende med at frestøde en person og lave lidt det, som jeg normalt kalder for en omvendt magneteffekt. Fordi man prøver så meget, at det på en eller anden måde kommer til at virke desperat, i stedet for at det kommer til at virke tiltrækkende.

Og det er også noget, som jeg har kunne mærke i mit eget datingliv førhen. Nu har jeg jo sagt, at 2025 bliver året, jeg skal have en kæreste, men jeg er ikke sådan rigtigt gået i gang endnu med at date.

Men det, som jeg selv har kunne mærke på et ændret plan, det er de fyre, som jeg er blevet frestødt allermest af, det er dem, som har, eller frestødt, det er et voldsomt ord at bruge, men dem, som har kontaktet mig hver eneste dag og givet udtryk for deres følelser hver eneste dag og sendt den ene sms efter den anden og haft sådan en desperationsfølelse i sig. Det har simpelthen gjort, at jeg på mange plan blev så skræmt af dem, at jeg skabte en modstand.

Man kan så sige, at det er jo egentlig dem, der har skabt modstanden til mig, men det at, de desperat har prøvet på at få fingrene i mig eller et eller andet i den stil, det gjorde, at jeg så har skabt en naturlig distance til den person. Og den konstellation kan bruges i alle livets aspekter, fordi jeg er sikker på, at jo mere man prøver, jo mere man kæmper, jo mere man jagter.

Jo mere, eller desto mere ender du faktisk med og frestøde det, som vi egentlig har planer om at skulle tiltrække ind i dit liv. Man kan sige, at loven om tiltrækning ligger nærmest i ordet tiltrækning. Det hedder ikke loven om jagt, altså loven om at jage eller et eller andet i den stil.

Loven om Tiltrækning

Det er loven om tiltrækning. Det vil sige, at vi skal lægge værdi i ordet tiltrækning, fordi det ligger i de universelle lov, at vi skal tiltrække og ikke jage succes, en person, en konstellation eller situation, det hele handler om, at vi skal have aktiveret den her magnet, som vi har inde i os. Og vi har alle sammen magneten til at tiltrække ting ind i vores liv. Men vi lever lidt i et samfund, hvor man egentlig er opdraget til at tro, at succes på alle parametre, det kræver hårdt arbejde.

Og det er der, hvor man sagtens vil kunne opnå den her succes med hårdt arbejde. Så det er ikke fordi, jeg siger, at hvis man jagter hunden i haven, så er det ens betydende med, at man ikke får hunden, fordi man jagter den. Man vil jo på et tidspunkt få fat i hunden, men der vil hunden være udmattet, og du vil være udmattet, fordi du ikke har tiltrukket den, men at du har jagtet den og brugt alt din energi på at få fat i den.

Og det er der, hvor jeg tænker, at vi meget hellere vil tiltrække hunden ved at sidde på græsset med kyllingelovet og få hunden hen til os. Og så på samme tid have os selv med i det, hvor vi har en masse energimæssig overskud, frem for at vi har løbet energitanken tom i haven for at fange hunden, som så i sidste ende også har en mistillid til os, fordi det var aldrig rart at blive jagtet.

Altså, det var aldrig rart at blive jagtet, hvis vi så også skal bruge konstellationen med mig og mit datingliv førhen. Så der er jeg selv kommet til, og igen også det her med, fordi så skal man vende den indad, fordi så tænker jeg især det her med dating, fordi nu er jeg snart 30, og jeg har aldrig nogensinde haft en kæreste, og så tænker jeg sådan, Frederik, er det egentlig dig, der er noget i vejen med, eller er det de fyre, der er omkring dig, der er noget i vejen med?

Og der må jeg sige, at jeg nok selv har haft den der energi i mig, hvor jeg har haft et behov for at jage frem for at tiltrække. Fordi jeg kan jo godt se nu, at når andre har prøvet at jage mig, det har skabt modstand i mig til den person, så tænker jeg sådan, okay Frederik, du har selv haft nogle af de tendenser i dig med nogle af de mennesker, som du har haft i dit, kan man sige, kærlighedsliv eller datingliv. Så måske i sidste ende, at de faktisk også har følt sig...

Kan man sige, jagtet på en måde, der har gjort, at de har taget afstand til mig, fordi at det, ja, på en eller anden måde, at det bare sådan har skabt en afstand.

Så når man oplever noget, og det har jeg jo også sagt mange gange før i podcasten, når man oplever noget omkring sig, hvor man mærker en modstand, eller nogle ting, der bare ikke lige kører på skinner, eller det går ikke lige efter hovedet, så i stedet for at man starter med at pege fingre eller andre hjemme, så skal man lige prøve at vende den hjemme, Og så være sådan, gavide om, at jeg selv besidder nogen af de her ting, som jeg faktisk er pisse irriteret over ved en anden person.

Fordi jeg er jo lidt af den overbevisning, at hvis vi sådan skal bruge det gamle danske ordsprog med, lige børn leger bedst, og man kan sige, at dengang man lavede det ordsprog, så tænker jeg, at man har tænkt, lige børn leger bedst på et økonomisk plan. Altså sådan, hvis du havde rige forældre, så ville barnet fra rige forældre højst sandsynligt have det bedre med rige forældres barn. Altså så det er lidt på den måde, man brugte ligebørn leger bedst.

Men i dagens Danmark, så kan det både, kan man sige, bruges på et økonomisk pengemæssigt perspektiv, men det kan faktisk også fungere på et energimæssigt perspektiv. Så lige børn leger bedst fungerer både på et, altså fungerer på alle aspekter, men jeg kan godt lide at se på det fra et, kan man sige, et mere spirituelt, holistisk perspektiv.

Så for syvende gang i den her podcast, hvis der er nogen omkring dig, der besidder eller har nogle tendenser, du bare slet ikke bryder dig om, så i stedet for at pege fingre af dem først, så vender du den lige hjem og tænker gavide om, jeg har nogle af de her tendenser i mig selv. Fordi så vil jeg faktisk ved med, at der er noget af dem i dig. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad man kalder det fra et, Et psykologisk perspektiv, det har sådan et eller andet fint ord.

Jeg tror, det hedder projekt 2. Nej, ja, et eller andet i den stil. Fordi det har nemlig også en psykologisk værdi, og ikke kun en spirituel værdi. Og nogle gange, det at få sat et videnskabeligt, jordisk, og i det her tilfælde psykologisk begreb på noget abstrakt, kan også gøre, at man på en eller anden måde lettere kan forholde sig til, hvordan det ligesom på et større plan, universelt plan, hænger sammen.

Så det, jeg har snakket om indtil videre, det kan også koges ned til, at hvis der er noget, der er hårdt, hvis der er noget, som tager din energi og noget, som dræner dig på rigtig mange parametre, så stop op i haven og lad være med at jagthunde og være sådan, gør jeg noget forkert her? Skal jeg ændre strategi for at tiltrække det, jeg prøver at jage, eller vil du fortsætte med at jage, fange det, du prøver at jage, for så ikke at have energi til at kunne gøre brug

af det, du har brugt din tid på at jage? Giv det mening? Det er jo meget kryptisk. Fordi jeg er af den overbevisning, at livet ikke skal være hårdt. Og når livet føles hårdt, så er det fordi, der er noget i vores liv, som vi på en eller anden måde skal gøre anderledes.

Livet Skal Ikke Være Hårdt

Og der kan man sige, at der netop er det her doktrin eller forventning fra, jeg plejer at se det som sådan et tæppe, der ligger hen over samfundet, hvor vi har fået sådan et tæppe hen over os med en illusion og en idé om, at tingene skal være hårdt, og også lidt det her oversprog, det skal gøre ondt, før det gør godt, hvor jeg er sådan lidt, ja, altså, det behøver det ikke nødvendigvis.

Man kan jo selvfølgelig godt presse sig selv helt derud, hvor at, Man kæmper og knokler for noget og opnår noget, men hvad nu hvis man kunne opnå noget ved at være rolig og have det fedt i processen, og faktisk ikke gøre særlig meget andet end at tiltrække de forskellige ting. Og nu når vi er ved det, så er der også et aspekt i forhold til det, som vi jager.

Det kan faktisk også sammenlignes lidt med, at når man er ude at fiske, så ligger du jo heller ikke og svømmer under vandet og jagter en øret eller et eller andet i den stil for at få en fisk på krogen eller en fisk med på land. Men der gør man jo også det, at man kaster en snøre ud i vandet, og så har tillid, og kan man sige, slipper kontrollen, og så siger man, okay, der er en fisk, der på et eller andet tidspunkt ender med at bide sig fast på krogen.

Og det er også et meget vigtigt aspekt i, når vi snakker om det her med at jage og tiltrække. Fordi der kan godt være to facetter i det her. Fordi jeg er overbevidst om, at nogle af de største gaver, vi mennesker, vi nogensinde kan få ind i vores liv, som overrasker os på det allermest positive plan, det kan nogle gange være de gaver, vi ikke vidste, vi ønskede os.

Så når vi snakker om loven om tiltrækning, så har jeg og Hanna og de gæster, jeg har haft i studiet indtil videre, vi har jo faktisk haft rigtig meget fokus på, hvordan vi kan tiltrække det, som du gerne vil tiltrække. Altså det, du kan mærke helt ind i sjælen, du faktisk har lyst til at skulle tiltrække ind i dit liv.

Bevidsthed og Overraskelser

Men så er der, altså jeg vil sige, det er 80% af loven om tiltrækning og manifestation. Det er 80 procents bevidsthed omkring, hvad du egentlig godt kunne tænke dig, skulle være en del af dit liv. Og så har jeg valgt at sige... Når jeg arbejder spirituelt, så skal der også være 20% af noget, hvor jeg har valgt at sige, det må sgu være en overraskelse. Altså sådan lidt ligesom, hvis man ikke ønsker sig noget til fødselsdag.

Så kan man i nogen tilfælde faktisk få en gave af sine forældre, venner, veninder, et eller andet i den stil, hvor når man så pakker det op, så er man sådan, wow, ej, det her bliver jeg faktisk sindssygt glad for. Man vidste ikke, at man ønskede sig det, men alligevel er det noget, hvor når man ser det og mærker det, så bliver man sådan, den her bliver jeg fandme glad for.

Så indtil videre, så har vi jo i den her podcast talt rigtig, rigtig meget om, hvordan vi sætter ord på det, vi ønsker os, for at universet kan give os lige præcis det, som vi har skrevet ned på papir i detaljer. Lidt ligesom i introafsnittet, der snakkede vi jo lidt om det her dukke-eksempel.

En dukke er mange ting, men vi skal også kunne sætte ord på, om dukken skal have blond hår, brunt hår, grønne øjne, blå øjne, brune øjne, hvad farve skal kjolen være, hvad farve skal hudfarven være, hvor gammel skal dukken være, hvor stor skal dukken være. Så vi må stadig ikke komme væk fra aspektet af, at det er vigtigt at give udtryk til universet for de ting, vi gerne, eller vi kan mærke, skal være en del af vores liv.

Og det har jeg også sagt i mange af episoderne, når vi snakker om manifestation og spiritualitet og de universelle love. Der er rigtig mange ting, som modsiger sig selv på en eller anden måde. For eksempel, at. Du skal slippe kontrollen, så universet kan tage over, men på samme tid skal du også tage kontrollen. Du skal tage kontrollen over det, du kan tage kontrollen over.

Så det vil sige, du skal sætte processerne i gang, du skal vælte den første dominobrik i dominospillet, og så vælter universet de sidste 100 brikker i det her dominospil. Så i de universelle love, der er der altid de modsigende elementer, hvor man siger, Frederik, nu modsiger du faktisk dig selv.

Og ja, det gør jeg, men det er fordi, vi skal pakke begreberne ud, så vi får forståelsen for, når jeg siger, at du skal slippe kontrollen, men du skal tage kontrollen, så kan vi pakke det ud på en måde, hvor man så får bevidstheden omkring, okay, du skal tage kontrollen over det, du kan tage kontrollen over. Så det kunne fx være, hvis du søger arbejde fx.

Jamen altså, så skal man jo nok starte med at søge nogle jobs, eller man skal begynde at prikke nogle mennesker på skulderen, og man skal sige højt ind i sig selv, jeg ønsker mig et job. Mit job skal være sovn og sovn og sovn. Jeg ønsker at arbejde 30 timer i ugen. Jeg ønsker mig, at jeg kan få videreuddannelse, at jeg kan få kurser, at vi så siger det højt, fordi så kaster vi bolden videre til universet. Universet sætter gang i dominoeffekten.

Når universet sætter gang i dominoeffekten, så har universet noget at tage kontrollen fra, når du gør dit, og bygger så din realitet og din fremtid og din virkelighed op ud fra det, som du har sagt. Så ja, der er mange modsigende svar i spiritualitet, men det handler i virkeligheden om at forstå, hvorfor man skal tage kontrollen, man slipper kontrollen. Og så er der også lidt det her med, når vi sådan skal tabbe ind på de universelle frekvenser, hvor vi tiltrækker i stedet for at vi jagter.

Man kan sige, at når vi sidder i haven med kyllingelåret ved siden af os, og venter på, at hunden bliver tiltrukket af det her kyllingelå, så er det, at vi har mulighed for at få omgivelserne med. Vi har mulighed for at lægge fokus et andet sted, indtil det giver mening og gribe ud efter hunden. Så der er det her aspekt med, at vi på en eller anden måde, Ja, altså, hvordan kan jeg forklare det? At vi sådan... Okay, jeg har faktisk et godt begreb for det her.

Vi kan dele følelser op i to forskellige bokser. Vi kan dele dem op i positive følelser, og vi kan dele dem op i negative følelser. Gode og dårlige følelser. De gode følelser, kan man sige, er optimisme, glæde, lykke, tiltro, tidlighed. Altså, der skulle I helst ikke gerne være i tvivl om, hvad der egentlig er gode følelser at have i kroppen. Så kan vi have de dårlige følelser. Det kan være negativitet, det kan være pessimisme, usikkerhed, frygt, bekymringer, usikkerheden i, om man er god nok.

Så bare forestil jer to forskellige æsker med følelser. Så mærk ind i, hvilke følelser besidder du allermest. Har du 80% positive følelser, 20% negative følelser, eller har du 80% negative følelser og 20% positive følelser? Fordi det kan også være med til at give en indikation for, om du er på den frekvens, hvor du jagter hunden, eller hvor du sidder på græsset og tiltrækker hunden. Fordi forestil jer, hvilke følelser man vil have i en tiltrækningsproces.

Der vil du sidde i haven med kyllingelådet ved siden af dig, og kunne tage nogle dybe væretrækninger. Du får omgivelserne med dig. Du er glad i processen. Du kan slappe af. Din puls er lav. Men hvis du indeholder de dårlige følelser, så vil der helt sikkert være det aspekt i det, hvor i takt med, at du jagter hunden i haven, så kan du måske være desperat. Du kan være sur. Du kan være vred, fordi du jagter dine drømme, men du opnår fandme aldrig dine drømme.

Du kan få den der frustration over, at tingene bare ikke lykkedes for dig. Og den her frustration, og den her vrede, og den her usikkerhed, der er i den her proces, om du nogensinde vil fange hunden, og nogensinde vil opnå din mål. Det gør faktisk, at hunden begynder at løbe endnu hurtigere. Du bliver træt. Det kan godt være, at hun egentlig ikke løber hurtigere, men du begynder at sække bagud. Du begynder at blive træt. Du begynder at blive udmattet.

Og i takt med, at du bliver mere og mere udmattet, vil du opleve, at der kommer flere af de her, kan man sige, dårlige følelser. Og de her dårlige følelser, de avler nye dårlige følelser, og det vil bare blive til... Endnu flere dårlige følelser, som til sidst bare fylder hele dit system på en eller anden måde. Så forestil jer, at man har brugt hele sit liv på at jagte sine drømme.

Man har prøvet at jagte kærligheden, jagte en god karriere, så vil du til sidst være udmattet, fordi du bare har et liv nu, hvor du bare hele livet har kæmpet. Du har bare kæmpet og kæmpet og kæmpet, og der er ikke noget af det, der har givet på det. Man kan så sige, at en hund, du jagter og bliver ved med at jagte, den vil nok aldrig nogensinde sætte sig ned i haven og give pote til dig.

Der vil den hund, som du tiltrækker med et kyllingelov, der er langt større chance for, at lige præcis den hund en dag vil have tillid til dig og give dig pote. Og så vil tingene på den måde give pote. Så der, hvor vi kom fra, det er simpelthen det her aspekt med, I don't chase, I attract. Det er et mantra, som jeg egentlig har efterlevet i meget, meget lang tid, men det er først nu, jeg stødte på det inde på Instagram i går.

Og jeg gik egentlig og tænkte sådan lidt, hej Frederik, kan vide, hvad afsnittet, du skal optage i morgen, hvad det skal handle om. Og det er der, hvor jeg så bliver inspireret af situationer omkring mig, mennesker omkring mig, kunder jeg støder på. Situationer, der er i min families liv, der er i min omgangskred, eller hvad jeg støder på på Facebook. Jeg følger ligesom det flow, der ligesom der er.

Fleksibilitet i Livet

Og også lidt det her med, at Hannah så ikke er med i afsnittet i dag. I stedet for, at jeg lader den følelse af, altså jeg har slet ikke været bitter eller negativ over, at hun ikke skulle være med. Men man kan måske sige, at nogle mennesker ville måske have tænkt, ej, Hanna, du skulle også have været tilbage på pinden nu, og du skulle også have gjort det ene og det andet og det tredje. Men jeg jagter ikke den, altså det scenarie, jeg havde haft i hovedet.

Der giver jeg simpelthen bare slip på det. Så må jeg gøre noget andet, så må jeg lave et afsnit selv, eller få en gæstende, så lang tid siden jeg har haft gæster med i studiet. Men det ser jeg også lidt som et tegn, at det så ikke er lige nu der skal være gæster i studiet, men at jeg måske bare skal løfte den selv, og så med Hannah i studiet en gang imellem. Så det handler også om at være, hvad det man kalder sådan noget plastisk.

Ej, kan man sige det? Når man siger noget af fleksibelt, jo fleksibelt er nok det mere rigtige ord at bruge. Det handler om at være, kan man sige, fleksibel i forhold til det, som der sker omkring dig. Følge det flow, der er tiltræk, i stedet for at jage. Fordi så på den måde så sørger vi også for, at det er de rigtige ting, som kommer ind i dit liv. Fordi, Lidt ligesom dengang, jeg skulle vælge min hund for mange, mange år siden. Den er 15 år nu og bor stadig hjemme, hvor jeg er vokset op.

Der var jeg jo også sådan lidt... Altså, jeg havde en idé om, da vi stod i haven og skulle kigge på de her hunde. Så havde jeg en idé om, at ej, den hund, der står derhenne, den er mega flot. Det er den, jeg skal have-agtigt. Men så pludselig var der en anden hund, som kom op til mig og begyndte at slikke min hånd og slikke mit ben. Og så var jeg sådan lidt, okay, så er det måske bare den hund, jeg skal have. Så jeg havde en idé om, hvad jeg skulle jagte, hvilken hund jeg skulle have med hjem.

Men endte med at få en helt anden hund med hjem, fordi at hunden valgte mig. Og det er sådan lidt apropos de her drømme, hvor jeg siger, at vi skal styre 80% af det, vi gerne vil have ind i livet.

Og så lad de sidste 20% være op til universet, fordi vi kan have en idé om, at den drøm eller den hun, det er den, vi gerne vil have, men hvor vi sådan inde i os selv skal sige, okay, så er det ikke den hun, jeg havde sat mig for, jeg skal have, men en anden hun, jeg skal have, fordi den selv fandt frem til mig.

Den blev tiltrukket af mig, den blev tiltrukket af min energi den blev på et højere plan bare det der føltes rigtigt selvom det ikke var det der var hele ideen med hvilken hun jeg ligesom skulle have. Jeg håber lidt at det giver mening når jeg siger det på den måde fordi det er igen det her med spiritualitet og de universelle love kan nogle gange modsige sig selv på rigtig mange plan der gør at. Ja, altså hvis jeg skal være 100% ærlig, så er jeg faktisk nået til et sted i mit liv.

Man kan sige, at de første mange år op til, at jeg uddannede mig til pilot, og mens jeg uddannede mig til pilot, der jagtede jeg det her pilotcertifikat. Jeg blev så udmattet, jeg blev så træt, jeg blev så stresset, at den ene gang jeg var ude at løbe i Aarhus, så lige pludselig stopper jeg bare op. Jeg går helt i baglås, og så kan jeg faktisk ikke huske, hvor jeg bor. Og jeg går sådan lidt i panik, fordi jeg er sådan, fuck, Frederik, har du fået demens?

Altså, jeg blev virkelig, virkelig nervøs for, at jeg ikke kunne huske, hvor jeg boede.

Bagsiden af Jagten

Og det er bagsiden af medaljen, hvis man bliver ved med at jagte og jagte og jagte. Og som I kan se i dag, jamen så har jeg opnået, at jeg fik et pilotsertifikat, og jeg er blevet pilot, og det er min største drøm, har været min største drøm. Det er min største drøm. Men jeg er sikker på, at jeg kunne have opnået det på en lettere måde, i stedet for, at jeg skulle kæmpe for at blive pilot.

Fordi igen, det er også det her med, at man lærer på forskellige måder, og den måde, man lærte på på det pilotakademi, jeg gik på, der må jeg bare være ærlig og sige, det passede ikke til min læringsproces. Men i stedet for, at jeg prøvede at finde andre metoder at lære på, så indrettede jeg mig bare efter det system, som de havde. Og det fungerede sindssygt godt for mange af dem, jeg gik i klasse med.

Altså de bestod den ene eksamen efter den anden efter den tredje og skøjtede bare igennem skolen. Og så var der mig, der virkelig skulle kæmpe for at passe ind i den model læringsmæssigt, som de havde på den skole. Men altså, i dag, når jeg tænker tilbage på det, så ville jeg faktisk ikke have været det foruden.

Der var faktisk en overgang lige efter studiet, at jeg var så traumatiseret, at bare man nævnte navnet på skolen og nævnte eksamen for den sags skyld, så gik jeg fuldstændig i baglås, fordi jeg bare havde så mange men. Jeg traver mig. Traver er jo et stort ord at bruge, men jeg var der, hvor jeg mistede mit fucking hår. Altså ikke alt mit hår, men at jeg simpelthen tabte mit hår, og det lå ud på hele hovedpuden, når jeg stod op og sådan nogle ting.

Og det er bagsiden af at jagte ting. Så lidt ligesom med succesfulde forretningsmennesker i dag. Jamen, de er også overbevidste om, at de skal jagte det, den succes, de gerne vil have. Og ja, du kan sagtens opnå noget ved at jagte succesen. Men det kan have en kæmpe sundhedsmæssig bagsæde af medaljen, hvis man stresser og jagter og løber rundt i haven efter en bestemt hund hele tiden. Så bliver man udmattet på et tidspunkt, og kroppen ender med at sige fra.

Det kan være i form af stress, det kan være i form af... Depression, angst, og i værste tilfælde er det jo videnskabeligt bevist, at man kan få en hjerneblødning af stress. Så kroppen vil på et eller andet tidspunkt simpelthen sige fra på nogle parametre, der gør, at hvis du ikke selv kan se, at du skal stoppe med at løbe, løbe, løbe, og jagte, jagte, jagte, jamen så vil kroppen lige så stille sige fra.

Så er det jo vigtigt, at når kroppen siger fra, så lytter man også, fordi ellers ender det med, at du, som mig, ender med at tabe noget af håret, eller at du ikke kan finde hjem til, hvor du bor. Men som sagt, så er jeg også bare nået til et punkt, hvor jeg har valgt at sige, at skete er skete, Frederik. Hvad kan du få at bruge bare ting med fra den tid, til at blive en stærkere udgave af dig selv? Nu bliver det sådan lidt fluffy, den mest autentiske udgave af dig selv.

Men det er faktisk lidt det, som jeg mener i det her, Fordi jeg tror jo på, at alt modstand er med til at forme dig som person. Og så er det vigtigt, at den modstand ikke knækker dig, men at du gør den modstand til noget, hvor du siger, ved du hvad, det skal ikke have lov til at knække mig, men det skal have lov til at forme mig og gøre mig til en stærkere og bedre udgave af mig selv.

Så hvis livet og når livet i fremtiden skulle udsætte mig for modgang igen, jamen så har du gjort din fortid til noget, der gør dig stærkere.

Værktøjer til Modgang

Og det er der, det kan være svært, at man netop bruger hele sit liv på at jagte noget bestemt eller et eller andet i den stil. Så stop op. Hvis du føler, du jagter noget eller noget ikke går efter dit hoved, eller ting bare ikke flasker sig, som du har drømt om eller drømmer om, jamen så stop op, fordi det skal ikke være hårdt. Og hvis det er hårdt, jamen så gør du noget forkert.

For eksempel er der jo også især, når man er selvstændig, så oplever jeg ofte, at de selvstændige, som jeg arbejder sammen med, de har jo en idé om, jamen Frederik, det skal være hårdt at være selvstændig. Det skal være 60 timer i ugen, hvor jeg siger, jamen altså hvis du har det mindset om at være selvstændig, så er jeg nødt til at sige, jamen så er det den virkelighed, du ligesom bygger din forretning op ud fra. Så der handler det også rigtig meget om mindset.

Og jeg arbejder jo både som spirituel vejleder med klaverjante aspekter indover. Altså det er jo lidt en og samme ting i, kan man sige, to forskellige navne. Og der er jo sådan en overbevisning, at. Hvis man arbejder med sit mindset, og hvis man lærer at tolke faresignalerne, man lærer at forstå, når kroppen siger fra, og man lærer, at du behøver ikke at kæmpe, du behøver ikke at have det svært for at skulle opnå succes.

Du kan sagtens opnå succes ved at kæmpe og jagte og alle de her forskellige ting. Men jeg vil jo meget hellere bare kunne nyde det, have det fedt, og bare have en mega nice og lækker energi i processen. Men det samme med bogprocessen, der oplever jeg også ofte, at folk kan være sådan.

Ej Frederik, har det ikke været hårdt at skulle skrive en bog og idéudvikle på en bog og gøre det ene og det andet og det tredje med en bog, hvor mit svar egentlig har været sådan, det er hvad du gør det til, og det er hvad jeg har gjort det til. Og for mig skulle det være en let proces. Det skulle være en proces, hvor Hannah har været en kæmpe, kæmpe stor hjælp til også at få mine tanker gjort til sætninger.

Man kunne forstå, og som man kunne tage til sig og gøre til en del af sin livs filosofi. Fordi det behøver ikke at være hårdt at skrive en bog. Men hvis man starter med det mindset, at jeg har hørt, der var en, som brugte to år på at skrive en bog, og hun havde kun skrevet 20 sider. Så er det et mindset, der lige så stille vil bygge den realitet op for dig.

Fordi for mig har podcastprocessen også været, Altså, jeg blev for eksempel ringet op for få uger siden af nogen, der spurgte ind til et produktionsselskab, der spurgte ind til, hvem der producerede min podcast, og hvor jeg optog den henne, fordi den var meget professionel, og de kunne virkelig, virkelig godt lide den, altså hele layoutet, hvor jeg var sådan, jamen, jeg gør det selv, og jeg bruger cirka fire timer i måneden på fire afsnit.

Det er både, hvor jeg sidder og taler 45 minutter, og så bruger jeg cirka et kvarter på at redigere, og det er det. Og der var de jo helt forbløffede, fordi de var sådan, shit, når vi skal til at producere en podcast, hvor de er 11 mand ansat til at lave 8 episoder. Som i mine ører lød totalt vildt, men så vil jeg jo så også sige, at min podcast er jo et simpelt format. Der er ikke nogen lydeffekter. Der er en intro, der er en outro, og så er der mig, der taler i 45 minutter ud af det blå. Så...

Selvfølgelig, man skal lige have i minde, at det kan være, at det er en podcast, de skal lave, hvor der er et layout, hvor der er en masse lydeffekter. Det kan være, at man skal rejse til nogle forskellige lande eller et eller andet for at få nogle informationer. Men alligevel synes jeg, at det lød vildt, at der skulle ansættes så mange mennesker på et projekt i et halvt år for at lave så få episoder og podcast.

Så det må I egentlig også gerne have i minde, hvis I har implementeret nogle tanker eller nogle idéer om, at noget skal være hårdt, eller I har hørt nogen, der har sagt det hårdt, eller et eller andet i den stil, så har det været hårdt for dem. Det er ikke nødvendigvis hårdt for dig. Det handler i virkeligheden om at work smart, not hard. Og det er også sådan et mantra, som jeg efterlever rigtig, rigtig meget.

Det er, at jeg helst vil arbejde så lidt som muligt, for så meget som muligt, med hjertet på rette sted, gode intentioner og god karne af kærlighed i processen, mens jeg gør det. Så den må I gerne have med i baghovedet, fordi ja, det skal sgu ikke være hårdt, men selvfølgelig rammer livet nogle gange, Men så handler det om, hvordan I rejser jer fra det livet, udsætter jeg for. Og de værktøjer, I har i kassen, der gør, at I kan rejse jer så hurtigt som muligt fra livets små og store nederlag.

Ja, jeg tror simpelthen, at det var dagens afsnit eller ugens afsnit, er det jo.

Tak for Lytningen

Og så vil jeg simpelthen bare sige, at jeg er igen bare taknemmelig for at have jer som lyttere, der støtter op omkring min podcast. Og hvis I vil have endnu mere loven om tiltrækning og en bog om det her loven om tiltrækning univers, så kan I finde linket i show notes. Det er virkelig en flot, flot, flot bog. Den er sort og guld. Jeg har valgt at gøre bogen meget anderledes end andre spirituelle bøger, med et præg både visuelt og indholdsmæssigt af mig.

Så ja, hvis I vil have mig i bogform, både visuelt og tekstmæssigt, så synes jeg, at I skal købe bogen. Og I kan købe bogen med 20% rabat, Pilot Frederik 20, frem til den 19. Februar, og så er bogen jo lavet i begrænset oplag. Så hvis I vil nå at have fingre i en af mine bøger, så er det altså nu, I skal slå til.

Og så er det også en måde for jer at sende noget energi. Min vej til, at jeg kan holde loven om tiltrækning podcast kørende og udvikle på det her univers, som jeg elsker, at I er en del af. Lad det være det for i dag, og så lyttes vi ved. Music.

Transcript source: Provided by creator in RSS feed: download file
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android