Kodsnack 40 - Jag tror att jag oftast harvar för länge
Feb 22, 2014•46 min
Episode description
Fredrik och Tobias snackar installationsprogram, hur och när man byter ut något dåligt och funderar över hur man ska kunna leva på mjukvara i framtiden. Går det att bygga saker som är lagom stora och går att leva på?
Länkar- Att skapa en triangel i CSS
- NSIS - Nullsoft scriptable install system
- Cmake och dess stöd för att skapa NSIS-filer
- Windows installer
- WIX - Windows installer XML toolset
- Windowsregistret - det stora inställningslagret i många versioner av Windows
- .exe
- CDN - content delivery network
- Privilegieeskalering - att skaffa sig högre behörigheter i ett system än vad man borde ha
- DirectX - microsoftbibliotek för ljud, bild, video och mycket mer
- Visual C++
- QT - UI-ramverk
- WhatsApp och Facebooks köp av företaget
- Basecamp, tidigare 37 signals - litet välkänt och organiskt växande mjukvaruföretag
- Uppgraderingspriser i apples programbutiker
- Titanfall - kommande mastodontförstapersonskjutarspel
- Electronic arts - mastodontutgivare av spel
- Infinity ward - utvecklare av bland annat spel i Call of duty-serien
- Origin - Electronic arts digitala distributionsplattform
- Spelbutiken.se
- Electronic arts ursprung
- Battlefield 4
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
