Kodsnack 151 - Bash är ju väldigt bra - podcast episode cover

Kodsnack 151 - Bash är ju väldigt bra

Apr 12, 201648 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Tobias och Fredrik snackar utifrån Microsofts konferens Build 2016. Alla blir ju uppjagade av tanken att kunna köra Bash och linuxprogram på Windows. Vi pratar också lite om Hololens och övriga saker, som de gradvis sjunkande barriärerna för att utveckla för konsoller.

Sist en liten puff för att titta i Kodsnacks Advent of code-repo! Gå gärna in och titta, och bidra med egna lösningar både i nya och gamla språk!

Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!

Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack@tobiashieta@isallmaroon och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.

Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!

Länkar Titlar
  • Bash är ju väldigt bra
  • Är det här samma företag?
  • Ingen superwindowskille
  • Jag kan inte den världen
  • Jag använder min windowsdator nästan varje vecka
  • Wine in reverse
  • Ett otroligt smart drag
  • Ett bra drag för mig
  • Är du utvecklare och har tretusen dollar
  • De är tillbaka i våra diskussioner
  • Bra steg framåt
  • MS-Linux
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android