La gran festa de la tecnocràcia - podcast episode cover

La gran festa de la tecnocràcia

Mar 04, 202441 minEp. 117
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

En rigorós diferit, el nostre enviat especial al Mobile fa balanç de l'última edició del congrés, on no van faltar prototips impossibles, festes per recordar, i promeses polítiques que de segur no es compliran.

Notes de l'episodi:

  • Parlant de promeses polítiques, el president Pedro Sánchez s'endugué l'estatueta per la millor interpretació anunciant que Espanya desenvoluparà un model fundacional en castellà i llengües cooficials.
  • Si sou d'aquells que agafeu un avió per setmana i esteu preocupats pel vostre nivell d'exposició a la radiació, nomadlist.com ofereix una eina que et permetrà calcular la magnitud de la tragèdia.
  • Avís pels curiosos amb ganes de gresca, que deu anys no es fan cada dia i Startup Grind està de celebració.

Transcript

Connectem amb el nostre enviat especial a la fira. Àlex, des de Gran Via. Quines són les sensacions que deixa aquest mobile? No hauria pogut ser per dues raons. Una és que he estat tota la setmana fònic, per tres raons. Una és que he estat tota la setmana fònic i, de fet, aquesta veu de ràdio que tinc, que se m'anirà trencant progressivament, i tothom em dirà «Oh, quina bona veu que tens!» Com les vegades que he estat aquí de ressaca absoluta

i tothom m'ha dit «Ahí tenies molt bona veu». o sigui, estava de ressaca. Ha estat molt xungo no poder parlar amb gent. He hagut de forçar molt, he tingut dos esdeveniments, he gravat un podcast sense tenir veu, ha estat una setmana molt complicada. Fins al cul de bucometa sana, frenadol, no sé, tio, quins altres medicaments m'he pres per reduir inflamació, recuperar la veu, recuperar la gola i tot això. Això ha estat un motiu, dos. Segon motiu, molta feina.

Al final, quan estàs allà, et surten reunions improvisades, gent que et canvia el lloc de trobada, no saps bé on has d'anar et canvien el lloc de la xerrada, et canvien l'horari vull dir que... I és un caos, saps? I hòstia, ens trobem aquí al pavelló 5, al costat de no sé què, vas i no, no, mira que m'he mogut, que al final estic al no sé quantos, perds molt de temps en aquestes transicions. I tres, el mobile un fallo, eh?

I és una de les coses que portava avui com a proposta de millora pel mobile, és no té un espai dedicat per gravar podcast, no entenc com no té com una sala de premsa, com l'estadi al Barça, que té com aquell... O l'estadi de futbol, que tenen aquella zona on foten a tots els periodistes de totes les ràdios i que generalment d'una ràdio pots sentir el comentarista del costat. Que tenen tot el seu equipament i com una cabina, les cabines de premsa.

Per què no fan un espai de cabines de premsa, però per podcast? Que de fet és una cosa que t'havia proposat a tu, que RSS hauríeu de comprar un bus a Mobile com a espònsor i poder llogar l'hora de gravació de tots els podcasts que es gravin durant la conferència. És que recuperaríeu amb escreix la inversió.

Ah, val. Si tu dius llogar-ho, eh? perquè, clar, a veure, jo no tinc un títol universitari de lloguer, de bus, de podcastings, però la cosa em diu que ràdios n'hi ha quatre, està la SER, Catalunya Ràdio i RAC1, i podcasters n'hi ha quatre milions. Llavors, clar, potser fer casar la oferta i la demanda és complicat, però si la llogues ja és diferent, perquè en el moment que la teva barrera d'entrada es diu un euro, ja ens venim a la SER i a Catalunya Ràdio un altre cop.

Sí, és una bona idea, aquesta. Això ho vaig veure perquè... Hòstia, ara patinaré com sempre, però... Transistor o Amplifier, no sé qui, ho van fer en una conferència de Rubio Rails fa un parell d'anys, i van posar un booth a disposició de tothom que volgués gravar un podcast. Però clar, vull dir, la trampa, diguem, era que, clar, ells es dediquen a això,

amb la qual cosa, si vine aquí a gravar el teu podcast... Per cert, nosaltres tenim una plataforma de podcasting, per tant, segur que et surt a compte perquè acabes recuperant el retorn en la inversió. A veure, Àlex, si aquest podcast té una sola norma és que no es poden mencionar competidors de RSS, eh? De la mateixa manera que jo mai menciono competidors de MarsBased, eh? No n'hi ha, no tenim competidors, tio. És per això que no els pots mencionar.

Ja els menciono jo. No, però és molt curiós, eh? Perquè dius, hòstia, unes coses que m'ha xucat... Mira, et diré aquesta... No m'has preguntat la valoració, però em faig jo la pregunta. Què t'ha semblat, Àlex, el mobile d'enguany i quina és la valoració? Doncs mira, valoració molt bona. Feia anys que no m'ho passava bé anant pel mobile. De fet, potser no m'ho havia passat bé mai.

Sempre vaig al 4 years from now i que li donin per sac al mobile perquè realment ni tinc el meu públic ni m'interessa la tecnologia tant com per poder anar... No m'interessa veure exposicions. No m'agrada anar de compres perquè hi ha molta gent, no m'agrada fer cua i no m'agrada veure gadgets estranys que ja els veig per vídeo i em fa absolutament el mateix efecte.

Però aquest any m'ho he passat força bé, la veritat. Portant gent a fer el tour pel Mobile, gent que no hi havia estat mai, i ha vingut, evidentment, valgui la redundància, per primer cop. No he vist... Hi havia molta gent que tenia les sensacions de prepandèmia, però no n'hi havia suficient com per estar agobiat. No ho sé, m'ha semblat molt més equilibrat que molts altres anys i com que podies respirar millor. allò.

També el 4 Years From Now l'hem desdoblat en dues àrees, en dues plantes, el mateix pavelló, la qual cosa també feia que respirés una miqueta més. L'he gaudit força, en aquest sentit. No he tingut la sensació d'estrès aquell de hem intentat encabir tot i ha quedat superapretat, saps?

Per tant, veig que molt bona valoració, eh? Jo, si vols, comencem des del principi i et dic, la meva setmana i la teva, l'única cosa que tenen en comú és aquesta hora que estem compartint ara, perquè la resta jo per mi el mobile és com si no hagués passat de la mateixa manera que sí que em vaig adonar que van venir pagesos a Barcelona perquè quan vaig sortir de la feina vaig trobar que hi havia tractors a la diagonal de fet,

aquesta idea és bastant divertida perquè jo no sabia que hi havia tractors a la diagonal això va passar fa un parell de setmanes no em vaig enterar de la notícia i clar, jo vaig sortir pel carrer Aribau exactament igual com faig cada dia de la meva vida, vaig girar a l'esquerra i al creu de diagonal vaig començar a veure com tractors parats al mig de la Diagonal.

A sobre va coincidir que estava veient la sèrie de Silo, no sé si l'has vist però, fill meu, evidentment que no l'has vist perquè no en veus cap, però jo només miro les apocalíptiques al món, se'n va la merda, tota la humanitat et deixa d'existir, doncs Silo és, exactament el pare d'aquesta sèrie, és aquesta idea que tota la humanitat se'n va viure sota terra perquè no saben què ha passat a dalt i no faré més spoilers perquè la sèrie és molt bona llavors estava veient això i clar i veig.

Tractors parats al mig de la diagonal i el primer que vaig pensar va ser siló, ja està, game over. I vaig preguntar a una persona del carrer què està passant aquí i em van explicar que hi havia una vegada pagès i vaig dir, val, sembla que tot està dins de la normalitat.

Llavors, aquest any he vist molts pocs cotxes negres, cosa que valoro bastant, però el meu primer contacte amb el mobile, que va ser l'única cosa que vaig compartir a tota la fira, va ser unes declaracions del president, dient que amb un parell d'ous volia crear un model fundacional d'intel·ligència artificial. Digue'm, sisplau, Àlex, que estaves al seu costat en aquell sopar. I el rei a l'altra banda. No, no hi ha gaires probabilitats que això passi, no, no. I de fet, què han de fer?

Al final, jo crec que ni tan sols ells són propietaris de les coses que han de dir. Jo crec que li deuen passar el paper del pal. Mira, això és el que toca a dir, i jo crec que no s'ho creu ni ell. Quan duis president, i és que ni tan sols ho he vist, però em sona que va ser Pedro Sánchez. Sí, evidentment, aquestes declaracions a l'aire, o sigui, vols que les faci el president, home, el nostre cap visible. Però és que, clar, diuen autèntiques salvatjades en tots els àmbits.

Jo mai parlo de política, això és tot el que es veurà el Marc parlar de política en un episodi. Però és... Segurament deuen dir salvatjades en tots tots els àmbits, però com que no estem habituats o no estem catalogats per distingir-les amb molts d'ells, jo què sé, salut, educació, com que no som experts, l'escola en per dreta o per esquerra, però quan et diuen alguna que et toca una mica el teu jardinet, tela, eh?

Di que faràs un partnership amb el Mare Nostrum de la Mare Nostrum, per crear un model fundacional i que et posaràs a competir amb Meta, amb Google, amb OpenAI, amb Mistral... I tranquil, eh? Amb una seguretat, amb una serenitat, un tònen com qui anuncia que les pensions pujaran un 3%. No ho vaig veure, però sí que és veritat que cada any hi ha la... Una de les coses que em fa més... És que no sé com es diu cringe en català, no? Però és el...

Què em fa més cringe és veure el polític de torn o la persona famosa de Dorn, passejar-se pel mobile amb tota la patxorra, no tenint ni idea de res i li van explicant, saps? Com dient, mira, aparteu-vos, pobres, què hem de passar per aquí i li hem d'ensenyar al senyor d'aquestes terres què és el que esteu fent amb els vostres conreus de merda.

No, bàsicament, és com quan fa uns anys un... No sé, va ser l'any passat, em sembla que va passar la porta a porar i tothom, clar, tota la premsa i tothom vinga obrint-li pas perquè, bé, entre altres coses, si no, no passava, però aquest any, doncs, estava el Collboni, per exemple, vull dir quan passa Pedro Sánchez o el Preparado o coses d'aquestes, vull dir tota aquesta fila de gent ha d'anar passant per allà per donar-li prestigi dèiem a l'episodi anterior que,

Apple es pot permetre no estallar per tema de prestigi perquè al final, el que deies tu ens muntem els nostres propis xeringuitos nosaltres només presenteu aquí i ja està però. El mobile el fet que un polític hi vagi, li dóna prestigi al polític, no li dóna prestigi al Mobile. I si deixen el polític de torn, si no hi anés Pedro Sánchez, el Mobile seguiria tenint tot el prestigi del món, saps? Vull dir que no... Per tant, no entenc tant aquestes visites...

Jo crec que no li donen cap tipus de plus al Mobile, que passi Pedro Sánchez, el papa de Roma... El papa de Roma podria dir que potser sí, però si Pedro Sánchez o pitjor encara Pere Aragonès doncs... No li val cap favor, bàsicament. Bueno, va, nen, explica'ns, què vas veure per allà? Què et vas trobar? Què et va fer gràcia? Mira, res absolutament interessant, o sigui, jo ja anava... A veure, jo ja estic preparat per aquest tipus de coses i a mi ja no m'impressionen el... O sigui, com t'ho diria?

Els expositors del mobile m'hi falta... No sé si estava Tesla, però m'hi falta Elon Musk. Per què? Perquè fa no sé quants anys que va dient que els seus cotxes tenen la conducció autònoma i en realitat no la tenen, doncs hauria d'estar el mobile, perquè és com cada any es presenten en cotxes voladors, que són aquests mena de, drons enormes o helicòpters petits i no els veuràs mai.

Es presenten cotxes de prototips absolutament ridículs i desproporcionats que no els veuran mai perquè no està el Cybertruck allà. El mobile tampoc és una... Jo comentava amb algú l'altre dia, el mobile no és una fira de presentació de tecnologia, de fer grans presentacions.

No sé exactament, no la connectant com per poder dir dir, no, és que clarament és una fira de negocis, és una fira de reunions, és una fira de discussió, de debat, val, fantàstic, però, precisament de presentació de coses tampoc em sembla que sigui trencadora, eh? I segur que estic patinant moltíssim perquè, oh no, si Samsung ha presentat no sé quina història.

Al final, mòbils plegables, mòbils amb pantalles per davant i per darrere, panells una miqueta en 3D i il·luminacions més o menys com dir-ho, més sofisticades. no vaig veure cap article que diguessis, joder, que xulo, saps? O sigui, segurament es van veure coses més xules a l'ICE fa un parell de setmanes que en el mobile, a nivell de hardware, eh?

Ja, és que tens el teu punt aquí, eh? Que potser aquesta fira és menys de consum i més professional que altres com la IFA de Berlín, que es fa al setembre, o la del CES de Las Vegas, que aquestes sí que són de consum-consum. El CES es fa molt business, no? També, vull dir, jo tinc Tinc la impressió que el C és... I a part es presenten coses. És com que és més sèria en el... No ho sé, tios, no t'ho sabria dir.

Potser no em refereixo a més business, sinó que em refereixo a més del sector, més professionalitzada. És a dir, aquí possiblement s'ensenyen coses... Que venen més de la mà de tecnologies mòbils, com bé diu el seu nom. El CES és una fira generalista on es presenten Déu i sa mare. En canvi, aquesta és molt enfocada al sector. Bé, clar, però és que el 4 years from now també l'ha humanitzat molt des d'un punt de vista de start-ups i de tecnologia.

Potser sí. Potser tens raó, Àlex. El que és curiós és que, clar, el mobile vol sortir del tema de tecnologia mòbil, perquè no oblidem que venia d'això, no? Vull dir, d'aquí el nom, per convertir-se en una fira de tecnologia, en general. Però trobo raro que empreses d'àudio, per exemple, no vagin allà, quan al final també és tecnologia, no?

Si segueixen presentant totes les empreses de mòbils, menys Apple, totes les empreses, totes les consultores, totes les empreses de cotxes, totes les delegacions territorials, barra, nacionals, que sigui, doncs, com es diu, le French Tech, els Invest in Dubai, els Germany Business o Business Germany, totes aquestes històries.

Tots els productors de xips tots els productors de pantalles però, per exemple, hi ha un sector que és enorme, que és el d'àudio, que no està allà vull dir, que algú em corregeixi però crec que això no està al mobile i el seu diguem, equivalent, català, que són la gent d'Eclair que ara connecten bé no es presenta al moment, no tenim res a fer al mobile és que no és la nostra.

Conferència, per tant d'alguna manera la gent segueix quedant-se amb la cobla que és una fira de mòbils, tot i que cada cop veus més coses que si els cotxes, que si altres tipus de gadgets, no? I per això dic que si s'ha de convertir en una fira de tecnologia li falta un component molt gran que és el tenir com més diversitat d'ecosistema. M'explico, si tu veus el 80% de les persones que entren al mobile i són exactament el mateix tipus de persona, val?

Home, no anava a dir blanc, no, però home amb xaleco, motxilla de la corporació, tres o quatre acreditacions dient que és el director de ventes de tal empresa tecnològica, els últims gadgets pel cos, tipus el Oura Ring, l'iPhone, l'iWatch,

aquestes històries, tots. Tots. Tots, repentinadet, un traig o corbata i molta pressa per fer les coses segurament molt poc dormit i molt revolucionat i és el 80% de les persones que polulen per aquella, conferència per tant, segurament en una conferència d'àudio et trobaries gent una mica diferent si vols, transicionar cap a la tecnologia per què no hi ha tecnòlegs?

No hi ha tecnòlegs de la part del software per exemple, no es parla gairebé res de software aquest any encara hi havia AI però l'únic que hi havia era la icona de les estrelletes per tot arreu, val? Perquè s'ha convertit com en la icona que simbolitza AI. Però no he vist gran cosa d'AI. No hi ha dia com el d'allò d'hòstia, has d'anar a tal pavelló a veure'l, no sé què. No, tothom, l'únic que et senyalaven que havies d'anar a veure era com vés a veure el pavelló de tal cosa que és espectacular.

El de Huawei és espectacular. El pavelló de Nokia, espectacular. Fantàstic, però què s'hi presenta? No, ni puta idea però és que és espectacular. Eren molt xulos tots els pavellons he de dir que eren molt xulos i tothom donava molt marxandatge Dit això, una de les.

Coses que s'han fet, i aprofito de fer una miqueta de promoció del nostre llibre però és veritat que hi ha una divisió del Mobile, del Mobile World Capital que està intentant apostar per acostar els desenvolupadors i les desenvolupadores al món de la. Conferència del Mobile World Congress i per això ens van contractar per fer un petit projecte per ells, que era el disseny d'una part del Talent Arena.

Van fer un espai molt xulo que quedava al cul del Mobile, bàsicament, quedava darrere del pavelló enorme de Nokia, no es veia res, però estava molt ben parit.

O sigui, s'han deixat bastanta pasta en portar uns ponents molt guais, que els vam aconsellar a nosaltres, en fer una hackathon, en portar un podcaster barra youtuber que gravava en directe dins d'un d'un ring de boxa, es feien conferències i workshops, i la veritat, no sé, sé, ha quedat molt espectacular i dic, bé, és un primer pas per d'aquí cinc o deu anys tenir una comunitat de desenvolupadors, desenvolupadores. CTOs, VPs de tecnologia, etcètera, etcètera, dintre del mobile.

Però estem molt lluny. Vull dir, no sé, jo no li podria dir que és una conferència de tecnologia perquè li falten moltes potes. Per mi segueix sent una conferència de gadgets, bàsicament, de mòbils, rellotges i coses així. Però si no tens software, no tens àudio, no tens...

No ho sé, és que IoT, per exemple, no ho sé si em falta veure més camps de dins de la tecnologia és com que n'hi ha dos o tres molt específics hardware de gran consum, moltíssim i després, sí, 4 Years From Now, que és la conferència de Startups i d'Innovació, que al final és un pavelló de vuit, no ens enganyem per tant, és una percentual, reduïda de tot el gran gruix de la conferència, per tant dir-li que és una conferència tecnològica, a mi em costa hi ha molt camí per recórrer, però bé,

benvingut sigui i segur que ho aconseguiran. I a nivell tecnològic? Ara que has mencionat la gran ausent, que és Apple, i sempre ho és, evidentment, Apple no participa de cap esdeveniment públic que no controli ella, i per això fem episodis dedicats per cada una de les seves presentacions, què penses que està més calent? O què vas veure que hi havia més atenció? A les estrelletes, que tu dius, de la intel·ligència artificial? O vas veure algunes visions pro per allà, que s'havien colat?

Vaig veure un número no insignificant de paradetes d'empreses fent el seu exercici amb Vision Pros i, hòstia, és que és un mercat que a mi em costa molt jo crec que encara estem molt lluny de tot això i em semblava molt ridícul perquè és l'efecte aquell que comentàvem tothom vol tenir-ho, ningú vol ser vist mentre s'ho porta, i tu veies i hi havia hòstia, no et sabria dir el nom de les empreses però segur que alguna era una gran consultora, l'altra era una fabricant de xips,

l'altra era una fabricant d'ulleres, l'altra era una fabricant de no sé què, i en una hi havia com una àrea on hi havia també gent portant les ulleres amb un joc de realitat virtual i portant inclús una, com una, pistola, una matralladora de joquet per fer perquè estaven simulant un joc i fins des de fora era absolutament ridícul, saps? Era una cosa cosa tontíssima. I no ho sé, saps? Per sort, mira, diré una cosa que molt a favor d'aquesta tecnologia és que probablement explica l'estat de l'art.

La persona que està a les ulleres és que no he vist ningú, absolutament ningú, i he estat els quatre dies de les nou del matí fins a les sis-set del vespre, allà, no he vist ningú portar-les per iniciativa pròpia. Posar-se-les en un estandard de demostració per fer una prova i tot això, sí. Però absolutament ningú caminant per allà les portava, eh? No he vist a totes les persones de la conferència, però collons, he estat allà tots els dies, eh? Quatre dies.

A les Google Glass les veies pertot arreu. Clar, és que fixa't, eh? Tenen una experiència per compartir molt dolenta. Perquè tu quan estàs veient alguna cosa amb algú a la tele, tens com una experiència o un context compartit en el qual dius, hòstia, mira, mira que guapo. Jo què sé, quan veus un partit de futbol o alguna cosa així, Sí, però és que inclús això ho tens amb el mòbil, no? Que ho pots compartir d'una manera molt senzilla i molt ràpida.

Això té un mecanisme, o sigui, de compartir que és nefast. És molt dolent perquè estàs disfrutant tu, però no ho pots explicar a ningú. És un dispositiu molt narcisista en aquest aspecte. I ha de ser molt difícil explicar aquesta idea a algú, però clar, d'aquí jo crec que hi ha un salt brutal a veure una persona en un bar, en lloc d'estar treballant en un ordinador, saps el mític sanguixet d'aquí de la Biogusta? En lloc d'estar treballant amb l'ordinador, imagina't amb les Vision Pro.

Jo crec que si està de cara a la paret hi haurà el mític que li donarà collejas o que l'emputarà contra la paret o alguna cosa. Això generarà hate, Àlex. Per mi són dos casos durs. Un, el de treballes tu sol a casa i és per gaudir-ho tu, val? I ni tan sols per treballar, perquè per allò que diuen, cansa molt els ulls. T'ho imagines les pantalles normals i et cansen moltíssim. Imagina't tenir allò tirant-te llum als ulls o, bueno, segurament seràs retroilluminat,

però és igual. al final tens una pantalla molt més a prop, has d'enfocar molt més a prop del que naturalment hauries de fer-ho. O el de compartir experiències remotes. És a dir, jo estic al sofà de casa meva, tu estàs al sofà de casa teva i anem a un concert d'alguna cosa molt espectacular i ho mirem junts i tenim una experiència VIP i és superimmersiu.

I mira, no podem anar-hi perquè aquest concert es fa a San Francisco i tu i jo som a Barcelona, però realment volem veure l'especial de Metallica 50 anys que segurament faran algun dia aquest, si no l'estan fent ja, i que té una experiència molt xula, s'ho han currat i dius, va, no anirem a San Francisco, no ens fotrem 12 hores a anar de 12 hores a tornada per veure això, saps?

Però escolta, pagaven experiència ben parides al sofà de casa tu amb les teves ulleres, jo amb les meves, com si tu i jo estiguéssim l'un al costat de l'altre, aquí hi veig alguna cosa. Jo aquí sí que ho veig, sobretot pels que tenim segurament som un subconjunt de gent bastant particular d'amics i família distribuïts per tot el planeta i que ens veiem molt menys del que podríem i ens agradaria. Per la distància física i per les obligacions del dia a dia, saps?

Però si jo tinc amics a Austràlia, amics i família a Alemanya, o a l'altra punta d'Espanya, i coses d'aquestes, joder, no sé, m'agradaria poder... Potser no passes més temps amb ell, però passes experiències amb aquesta gent, i és una manera de compartir coses que fins ara no podíem. És l'única cosa que veig jo com a capacitadora de noves experiències d'un mercat que encara no existeix.

Sí, tens un punt aquí, eh? També curiós que quan érem petits la nostra mare ens deia que no miréssim la tele gaire a prop, eh? És veritat, però bueno, també és veritat que si estaves molta estona davant d'una tele de reixos catòdics bàsicament estaves sent bombardejat per una quantitat de radiació que ni fent 500 volts a l'any arribes a tenir, eh? Sí, correcte. Bueno, de fet, no ho sé perquè abans, no sé si et recordes també, però els avions a la fila de darrere jo veia gent que fumava, eh?

Jo no vaig agafar veïna biògica mentre es podia fumar, jo vaig agafar els primers que no es podia fumar. També et diré que, mira, de fet, parlant de radio, això, anècdota molt curta, però me'n record, l'ordinador de sobretaula que jo tenia de petit o jo què sé, per l'institut, em sembla que els meus veïns em van regalar un cactus d'aquells que diuen, no, que això absorbeix la radiació. Va durar una setmana, aquell cactus. Exageros, segurament va durar una miqueta més, però per matar un cactus.

Hòstia, tu has de córrer. Tu imagina't la radiació que ja matia aquella caixa sinistra. Igual jo faria un parèntesis tècnic perquè has deixat anar un concepte que potser no molta gent és familiar i és que és sabut que volar té un nivell de radiació més alt que estar caminant per terra. És a dir, generalment els vols d'avions es coneixen com ser una de les activitats més radioactives en les quals et pots exposar i molta gent no ho sap.

Però ho has dit i ho has assumit que era molt sabut, però a mi no em sembla gaire evident.

No, saps per què ho sé? Perquè jo, a més, tu ets la gent que, tu ets el tipus de gent que sap aquestes coses i jo no, i és veritat aquí he fet un marc, saps, he donat per sabut una cosa que no és gaire comú, jo ho sé perquè estic registrat a Nomad List i una de les coses xules que tenia és que et deia que l'exposició a radiació i emissions de CO2 quan estàs volant i aleshores et diu que més o menys o sigui, pels anys, pels viatges que has fet Jo, pels viatges que he fet,

tinc aquí des del 2015 una taula bastant xula de l'equivalent en volts de quants anàlisis, quants rajos X. Escanejos de pit, i jo què sé, el 2015 l'equivalent de 24, val? El 2016, 33. L'any que més, 57. El 2018 vaig viatjar bastant. Vaig viatjar 100.993 quilòmetres, val? Déu-n'hi-do, si a nivell de radiació em sap que aquest és el més alt que tinc.

I aquí et posa també quant és el... Bé, normalment et diu que la gent està exposada a la radiació natural entre 2.000 i 3.000 micro no sé quantos, vull dir, no sé ni quina és la... Sieverts. Hòstia, com saps aquestes coses, tio? Ai, Àlex, perquè sóc un home curiós. D'acord, sí.

Quants sieverts t'has exposat? 100.000 microsieverts per any estàs a risc de càncer a 100.000 microsieverts Espera, espera, que ja ho sé en milis o sigui, si estàs a l'ordre de pocs milis o sigui, és tolerable 3-4 milisieverts, estàs ok això és bé Per exemple, un treballador d'una planta nuclear pot tenir com a màxim una exposició a uns 20-25 milisieverts per llei mai hi arriba però tenen com aquesta tolerància per llei això ho sé de l'únic, encara,

és que vull dir, enginyeria industrial, no?, i alguna cosa se m'ha quedat, no? No sé si he dit micro i potser són mili, eh?, vull dir que no estic segur ho he dit aquí una miqueta al bulto. Crec que ho has dit bé perquè els... Va, va. Perquè micro són... Eh. Bueno, no, no, no, o sigui, 100.000 micro són molts, eh? 100.000 micro, bueno, no ho sé, jo passaré a la taula, t'hi digo, mires i pots mirar les meves i em dius si moriré de càncer immediatament.

Per fer-ho didàctic, per entendre'ns, ja et deixo que la unitat a la qual estic segur és que ens estem Estem exposats, més o menys, entre un i tres milisieverts. Val. A prox. Val. Doncs mira, si estàs exposat a 5 milions d'aquesta mesura, moriràs mig més. O sigui, abans de 15 dies. Per tant, jo estic molt lluny d'això. Estic veient la taula i dic, estic ultrallunyíssim, saps? Però bueno, en fi.

Vale, doncs això, que volar, estàs més exposat a radiacions, imagino pel fet que voles... A prop del sol. Més a prop del sol, imagino, eh? Vull dir, tampoc estic molt versat en això, però ara és el moment... Mira, saps aquestes coses que tu tens ganes de dir però mai trobes el moment?

Doncs avui és un d'aquells dies perquè jo tinc un catàleg d'aquestes coses jo podria funyir llibre d'això, però clar, mai surt el moment de dir-ho, doncs ara és el moment de dir-ho el moment de dir que el microondes té molt mala publicitat sí, sí t'explicaré per què, si tu agafes l'espectre electromagnètic a la part més extrema, no? Vull dir, tens els gamma, els rayosics els ultraviolets, freqüències molt altes, longituds donen molt curtes, no?

Llavors tens l'espai visible i després Després, què tens? Aquelles que tenen com la longitud d'ona molt gran i amb freqüències molt baixes, com els microones, que estan més a l'esquerra de la taula. Clar, algú va pensar que aquella ona era molt petita i li va dir micro. Però en realitat aquella ona és molt gran, no hi ràdia.

O sigui, tu pots fotre el cap en el microones, és broma, que ningú ho faci, però aquella radiació no és ionitzant pel cos, perquè té la longitud d'ona tan llarg, és que què passa? Travessa i no fa res. Podries estar tota la vida a explotar microones. És bé, però com que el noi, jo crec que es va voler fer l'intel·lectual i li va voler dir micro perquè eren molt petites, quan en realitat eren molt grans, i ara tothom es pensa que és superperiós i és fatal.

Jo crec que, mira, al final Molinex ho va fer molt bé a nivell de màrqueting i n'hi ha una a cada casa, però el nom va estar molt mal trobat. És com la gent que et diu, no, escalfis l'aigua en el microones perquè se li queden les partícules, no sé què. Em sembla que em sembla que no és exactament així, però bueno. No és així, és igual, no ho deixarem. Però això em recorda, i tornem a la conversa d'abans, d'on té sentit i no. Perquè vegis, Àlex, que tanco, eh? Llaços i converses.

On té sentit i no les Vision Pro? Un lloc on jo penso que sí que tenen sentit per afegir a un dels teus dos són els avions. Converteixes un bitllet de turista en primera classe automàticament pel mòdic preu de 3.500 euros. Si no fos per l'espai de les cames, però sí. No, és pel tractament de fòbies, bàsicament. També és una cosa que ja havíem comentat, que pel tractament de fòbies pot funcionar molt bé.

Si hi ha gent que tingui fòbia a volar, evidentment ha de fer un tractament previ, no és posar-se la visió en pro i a pa i de cop i volta veig una pel·li i no noto les vibracions de l'avió. Bueno, segurament per allà t'ajuda a passar-ho molt més senzill. Jo mateix, que no tinc fòbia a volar, però tinc respecte, m'anestesio amb la Nintendo Switch i no és gaire immersiva, que diguem, però em funciona ja bastant. Vull dir, puc imaginar que en una vision pro que et poses, que inclús amb la

gestió de l'àudio espacial espacial, no de bueno, és que és difícil special, saps? no, special. Espallal, exacte sí senyor doncs segurament amb això pots controlar certes reaccions del cos, saps? Vull dir, certes sensacions nàusea, els sorolls, també molta sensació de mareig bé induïda per la vista i pel so, val? Més enllà del moviment, amb la qual cosa, hòstia, segurament que es pot tractar aquest tipus de coses, però recordem, no sóc un expert.

No, però el que tu has dit d'experiències compartides em sembla molt bona i jo penso que també especialment per crear demanda simètrica en coses que són molt escasses.

Exemple, es veu que les primeres files dels partits de la NBA NBA just davant del terreny de joc es veu que són la hòstia però clar, evidentment poden anar tres el Brad Pitt, l'Obama i l'Oprah Winfrey llavors els ocupen ells i ja ningú més va amb això d'alguna manera pots obrir de manera simètrica aquests llocs i evidentment segur que costarà una pasta igual, però pots veure aquestes experiències des d'un punt de vista molt privilegiat,

el que passa és que d'aquí a que això passi i que això estigui suficientment extès, doncs, potser encara ha de ploure una mica. No sé com si vas veure alguna aplicació que tingués sentit, alguna cosa que tu veiessis... Absolutament res. Absolutament res. Ja et dic, em vaig parar més a ensenyar a la gent el mobile, no sé, van venir els meus socis, el Xavier i el Jordi no havien vingut mai al mobile, ni falta que els hi fa, i el 4 Years From Now, però mira, va ser una experiència.

També algun amic meu que vaig convidar i els vaig ensenyar com funciona la conferència per dins i... Ens agradarà més o menys perquè és una conferència que segurament, segurament, no, definitivament té certes connotacions negatives per Barcelona a nivell de, bueno, que si el turisme que porta i no sé què, no sé quant, es destrueix molt, influeix...

Però és una cosa tan corplacista, igual té sentit, no és tan destructiva com altres iniciatives com el turisme de borratxera o low cost que està tot l'any, no?

Els creuers que estan tot l'any. però bueno, entraríem a debatir, la línia del blanquinegre realment es mou amunt i avall cada dia i també depèn de qui li beneficia més la posarà un lloc o un altre però trobo molt interessant que almenys la gent la conegui i la vegi des de dins per saber que realment Barcelona sí està al mapa en alguna cosa, desgràcia al Barça i gràcies al Mobile World Congress No, però jo amb això sóc

molt hater però en aquest sentit estic a favor no crec que cap dels assistents del Mobile hagi vingut aquí a fer balcóning al Casa Fuster. No. A veure, el tipus de turisme que portem a Salou i a Lloret és una cosa, això és diferent. També penso que aquesta gent aquí es desgastaria bastant durant dos mesos, però bueno, perquè vinguin tres dies i omplint el Botafumero i el Via Benetó està bé. Això és correcte. Que fotin calés, home. No, i és això. Hi ha molta gent que es dedica a fer el negoci...

El negoci derivat del mobile és molt interessant.

Realment, quan una de les coses que fa molts anys que faig és mirar les segones derivades, primeres i segones derivades de les coses i clar i parlant amb molta gent em deia que hi ha els seus cosins els seus amics i amigues que estan a la uni, agafen un curro temporal que és anar a buscar furgonetes a no sé quina part de Catalunya i tenir una furgoneta està disposat a portar gent a qualsevol hora i en qualsevol condició durant la setmana del mobile amunt i avall, d'alguna D'alguna manera és.

Com diria, exprimir les capacitats d'una ciutat, que ha acabat absorbint això, però encara, i no només li passa a Barcelona, tothom que critica que la setmana del Mobile és que no hi ha lloc enlloc, a cap restaurant no hi ha taxis, no, és que això passa a tot arreu, vull dir, prova a fer-ho a Lisboa al Web Summit, prova a Las Vegas en el CES i prova a San Francisco en una altra conferència, no?

O qualsevol altra història, no cal que siguin conferències tecnològiques, vull dir, potser intenta agafar un taxi o el metro per la zona del Camp Nou o quan hi ha un partit del Barça i és més o menys a petita escala el que passa el que passa durant el mobile durant tres o quatre dies, no? Vols el preu que s'ha de pagar? I d'això els negocis derivats que surten són interessants, quan menys, val?

Algun dia podríem fer un episodi dedicat a negocis derivats del mobile, perquè clar, hi ha el de les furgonetes, hi ha el de la gent que lloga a la seva casa que evidentment això ho han hagut de regular perquè era massa exagerat, però hi ha moltes més coses, eh?

No anirem a coses il·legals, Marc, que sé que volies tirar per aquí, però, vamos, realment hi ha negoci de turisme de luxe i de turisme executiu que simplement és com un tub a Barcelona, qualsevol petició que tinguis, nosaltres te la podem fer, com si és anar-te a comprar, dissenyar-te una ruta per anar a córrer pels matins, com buscar-te quin és el millor spa de la ciutat, com on pots comprar el millor embotit per endur-te quan te'n vagis cap al teu país.

Vull dir que pot ser aquestes coses també, no cal que ens anem a buscar coses tan tan polèmiques. Vale, però entre l'embotit i les coses il·legals, entre mig hi ha el que volia parlar. A veure. Àlex, quines són les festes bones? Doncs mira, jo aquest any no he pogut fer res, tio, perquè és que... No, tio, si sense veu...

Vaig volent, o sigui, vaig anar, vaig fer acte de presència, la dels 10 anys del 4 Years From Now, perquè es celebrava, i dic, hòstia, allà estarà bueno, tota la gent que vull veure i també molta de la gent que no vull veure de l'ecosistema, perquè havien agafat, es feia a La Paloma, allà al Saquillas del Raval, un lloc molt icònic, no havia estat mai jo, i m'ha semblat bastant xulo, i però clar, jo és que tenia zero veu, era el dimecres per la nit,

i el dijous pel matí havia d'entrevistar l'Iñaki Berenguer per parlar de life extension, o sigui, bàsicament de longevitat i de com la tecnologia ens permetrà viure no només més anys, sinó viure'ls millor. I dic, faig un exercici de responsabilitat, menjo alguna cosa, saludo, no parlo, em bec una aigüeta sense gel i amb llimona i cap a casa.

Altres anys no, eh? Altres anys ho hauria donat tot i hauria acabat tancant el local i el dia següent, en qualsevol condició, anar a fer l'entrevista, que és el que sol fer cada any.

Però mira, aquest any és telefònic. de fet em sona recordar que l'any passat també vaig arribar mitja fònic a la conferència, si no fònic del tot, i quina coincidència dos anys seguits arribant a fònic posant-me fònic al fin d'abans sense haver fet res més que cuidar-me de fet, i ja està vull dir, ni sortir a festa, ni karaoke ni concerts, ni, cridar molt, no, no, simplement estar a casa, tan tranquil, dius sí que hem passat una grip, probablement això m'ha deixat sense peu, però Déu-n'hi-do,

o sigui que a nivell de festes No ho sé, eh? Vull dir que no t'ho sabria dir. No, és que t'he de dir que la raça humana encara no ha perdut l'esperança en mi i he rebut alguna invitació per alguna festa d'aquestes. M'ho han dit i no hi vas anar. M'han xivat una. Vale, i no no hi he anat, però per un motiu. Per un motiu. I era Mark Friendly. Eren els teus horaris, eh? A les 10 s'acabava. És que, per ser Mark Friendly potser hauria de començar al migdia,

eh? Però, mira, és que això és com les bodes. Els casaments, perdó. És com, en el moment que algú et convida en un casament, en el meu cap ja això és un problema que has de resoldre. Ja t'estan donant feina. Però, a més, en aquest cas, Àlex, jo em guardo bé les bales i el meu calendari només té marcat una festa. El dia 12 de març, que és l'excepció. Ja confirma l'anorama. Què passa el 12 de març, Marc? No ho sé, em vas convidar a alguna cosa,

fill. No sé què és. jo vaig dir que sí perquè no teniu opció de dir que no aquí. Ok, fem la festa dels 10 anys, 10 anys de MarsBased 10 anys de Startup Grind i, Mira, puc anunciar en primícia la gent que... Bueno, escolti, no és el dilluns, ho farem al Valkyria Hub, al Poblenou, perquè ha estat el local que ens ha fet la millor proposta, que ens ha acollit millor i que crec que s'adapta millor a les nostres necessitats i cultura.

Per tant, tindrem allà un espai amb el millor de lo millor i cap dels indesitjables de l'ecosistema. Aquests no estan convidats. Aquests no estan convidats. De fet, jo quan he fet la llista de convidats de gent de VIPs i. Gent coneguda, famosa i inclús gent que potser ha passat per Startup Prime, alguns per error. Inclusió? No, home, no. Tu ets una persona molt important i ho saps. Déu meu, tindré algun tracte especial? Hi haurà algunes coses...

Hi haurà sorpreses, només diré que hi haurà sorpreses i, home, que, joder, que són 10 anys. És que 10 anys no es compleixen cada dia i ho he estat parlant amb gent que la seva empresa fa 10 anys en guany. Vaig estar amb l'Anna de Platano Melón, amb el Sergi de Meller, o gent que ja portava més temps. I collons, 10 anys són molts, eh, tio? Vaig trobar també les germanes Martín de Tiendeo, que ja feien més anys, eh, Tiendeo crec que es va fundar el 2011, però van vendre al cap de 10 anys.

I surten converses interessants al voltant de 10 anys com un canvi de mentalitat. I de fet jo proposo que sigui que sigui un episodi a gravar dintre de poc, perquè...

He trobat consideracions i observacions interessants al voltant del tema de 10 anys i com que tu i jo, directe i indirectament, estem molt relacionats amb el món de les start-ups, que cap start-up arriba als 10 anys, vull dir que si arribes als 10 anys 1, ja no ets una start-up o 2, no sé, t'has passat el joc, però generalment les start-ups no hi arriben en forma de start-up, perquè o palmen abans o ja canvien a ser una empresa de debò

i ja creixen, o són adquirides o venudes, etcètera, etcètera. Per tant és curiós arribar a 10 anys amb la mateixa amb la mateixa forma, més o menys, d'empresa i tot el que això comporta a nivell de motivacions, reptes, problemes coses que no t'esperaves, aprenentatges.

Crec que dona per bastantes coses de què parlar Home nen, és que en el món en què ens movem 10 anys, jo penso en mi i l'única cosa que he fet durant 10 anys és aguantar-me a mi mateix i ja està, o sigui, no he fet res més durant 10 anys, segur que no, impossible, Ironhack també haurà fet 10 anys aquest any, no? Ironhack no va començar el 2014? Sí, però jo amb ella no. Tu no, però vull dir que com a empresa, no és una empresa que es va fundar també el 2014, potser el 13, ara que hi penso.

Sí, que no te'n recordes que ho vam comentar, que vaig anar a Madrid. Sí, exacte. Ah, vale, sí, clar, clar. Que va ser per l'única cosa que em vaig moure, que va ser per anar a Madrid per anar a Ironhack. Ja et mous per alguna cosa més, no només per mi, eh? No, perquè jo era l'any passat, jo faig una per any. Ah, vale. Ben jugada, ben tirada, ben tirada. Home, no m'has d'esgastar, Àlex, per favor, que la vida ja és prou intensa.

O sigui que no et veurem mai al Mobile, no? Perquè això ja computaria com una festa per tu. Bueno, clar, si no ho fessis a l'Startup Grand, potser m'hauria plantejat anar-hi, però eren masses coses, masses juntes. T'agobies, t'agobies. Jo, de la part del Mobile, jo no tinc molt més. Sí que com a suggeriment, ja saps quin hauríem de fer, no, Marc? És que li falta el mobile. Ho sé, ho sé.

Transcript source: Provided by creator in RSS feed: download file
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android