Els "cheerleaders" de la gent que fa coses - podcast episode cover

Els "cheerleaders" de la gent que fa coses

Mar 17, 202549 minEp. 171
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Ni tan sols Elon Musk pot esquivar la burocràcia estatal, una cova fosca plena de politges rovellades i muntanyes de papers segellats. Al final, la gran purga de funcionaris haurà d’esperar. Mentrestant, nosaltres divaguem sobre qui podria ser el messies local per liderar el DOGE català.

Notes de l’episodi:

  • Si vols saber més sobre la història d’Iron Mountain aquest episodi de My First Million hi entra en força detall.

Els nostres mecenes:

Enllaços:

Transcript

Vam dir que parlaríem de Doge. Però a mitja setmana em vas tirar un amago. Ah, sí? Ho vaig fer? Ara no me 'n recordo. Què et vaig dir? Bé, no sé, aquella de Telefónica. Jo no sé res de aquest home. Ah, no hi ha... Bé, no hi ha molt, eh? Pot anar lligat. Ah! De fet, podem lligar -ho. Interessant. No, res, que van... Va sortir la notícia que xutaven el Xem Alonso, no?, aquest del Conebuta, que era el del Gorrito, que és el que coneix de Telefónica. que, bueno, a la

història li fan un trajo, eh? Al reportatge aquest. I no el deixen massa ben parat. Però, bueno, no sé, jo no el conec personalment, tampoc conec gent que hagi treballat amb ell, per tant, tot

això és pura especulació, eh? Però, bàsicament, era la persona aquesta que s 'havia muntat d 'empresa ciberseguretat i... i que és una miqueta personatge, i que sempre anava amb el gorrito de llana i samarretes de Barrio Sésamo i coses d 'aquestes, i era com, oh, Telefónica fitxa un hacker, el posa a la cúpula directiva, i va causar molt d 'escàndol, i després realment, doncs, pel que posen aquí no ha portat res, no?

És a dir, un resum d 'executiu, és que es fa molt amic del Pallete, quan estava en un esdeveniment de Guaire, el fa una miqueta la seva madreta, el Pallete passa a ser el CEO de Telefónica, si no recordo malament, durant molts anys, i aquest senyor vinga a vendre -li projectes i projectes i projectes, algun d 'ells, potser ja recordaràs, hi havia el d 'Aura, o sigui, cada mobile havien de presentar alguna cosa, i tenien la pressió de presentar alguna cosa

sempre al mobile, però cap d 'aquests projectes ha anat enlloc, i ha arribat un punt que ara que van cessar el Pallete, crec que va ser l 'estiu passat, si no recordo malament, van dir, escolta, aquest departament d 'aquí és hiper megadeficitari, no ha dret res de valor els últims anys, aquest senyor se 'n va fora, saps? A part de que hi ha una cosa que també, que a mi és el que em fa més ràbia de l 'article, és els

egos, no? I aleshores, clar, tot el panorama que li pinten de què és, bueno... que es creixia molt, que era, bueno, bàsicament com un crió, saps? I que fins que plorava tot i fins que no ho aconseguia. No ho sé, he estat... Tenia una opinió neutral d 'aquesta persona, he llegit l 'article i, evidentment, hi ha versions per

tot, i dic... Doncs quin imbècil, no? Vull dir, bàsicament, quin imbècil que has ficat a l 'empresa, perquè després et rebentava reunions, et rebentava actes públics, feia servir un cotxe esportiu quan anava en contra de les normes de l 'empresa, no ho sé, saps? Tot un xoc, el típic escàndol de... Bueno, saps? M 'han pujat els fums al cap i no hi ha qui em baixi ara. És que jo més que una opinió neutral jo en tenia una opinió nula. El coneixia llunyanament però no sabia ni que

treballava a Telefònica. No tenia ni idea. Em vaig entrar quan tu m 'ho vas compartir. Però, no sé per què, jo crec que al meu cap li agrada pensar aquesta idea que la majoria de gent que estem aquí... Som absolutament irrelevants, o sigui, no pintem res, som decorats. El que passa és que hi ha quatre o cinc que són els que realment

mouen la roda. No sé, els mítics Newtons, Einsteins, Gandis de la vida, aquests són els que fan alguna cosa i són els que emputxen una mica això endavant i nosaltres estem aquí per apujar -los al camí. Som els cheerleaders de la gent que fa alguna cosa. Llavors no sé per què, m 'agrada pensar que si vols resultats diferents, resultats extraordinaris,

necessites gent una mica extraordinària. Llavors a mi aquesta gent com que es vesteix així estranya i que està tan com fora de la mitja, o sigui, jo què sé, tu per exemple veies Einstein i dius, a veure, aquest noi o és un homeless o és un geni, no? Llavors no pot estar in between, ha d 'estar, ha de ser una de les dues, no? I...

No sé, a mi m 'agradava pensar que aquest tio estava una mica caminant en aquesta línia, però ara veig que no, que simplement els gorros... M 'agrada molt el concepte de som els cheerleaders de la gent que fa coses. M 'agradaria arrebatre't això. Nosaltres no som els cheerleaders de la gent que fa coses. Els cheerleaders de la gent que fa coses són la gent que no aporta res a les grans estructures d 'estat o empresa privada. I això ja ho lliguem amb Doge. I t 'explico.

A veure, al final, jo vull pensar que tu i jo crearem un benefici net per la societat quan haguem mort. Si no, l 'hem creat ja. Pel simple fet que hem creat empreses, hem comunicat, hem fet coses bones en general, hem invertit, hem ajudat gent, generalment som bona gent, no sé si tu al final ets un serial killer o no, perquè per el teu tipus de persona perfectament podries ser -ho, però a mi no m 'ho has demostrat de

moment, saps? Tampoc sóc veí teu, no sé si saludes cada dia els veïns, però jo, pel que sé, no ets mala persona, no? I també professionalment, doncs, ets una persona amb la que... O sigui, quan parlo amb gent i parlen de tu, et deixen pels núvols, saps? Et tenen en un altar. Aleshores penso, dic, bueno, és una persona que, collons, aporta una cosa positiva a la societat. Ara bé, els que no aporten res a la societat són els Peters. Vull dir, amb això podem tornar a l 'episodi

de Peter, val? I tot això és un petit preàmbul per fer la intro de l 'episodi, que al final, com més... L 'hem anat endarrerint una miqueta i em feia ja bastanta mandra, però dic, vinga, fem -lo avui, ens ho traiem de sobre, perquè va molt relacionat amb això. Curiosament, i anècdota, només abans d 'entrar a el que és la intro en si, això és la intro de la intro, per què em va fer gràcia el de Chema Alonso? Perquè aquell matí jo el vaig veure al For Years From Now.

I aleshores, al cap d 'una estona, veig que l 'han xutat de telèfon i que però que el tio devia anar allà. a parlar de les seves merdes de Telefònica, d 'acord? De fet, em sembla que va estar al Talent Arena i després jo vaig anar al Fort Jasonau mentre estava reunit amb un potencial client, no? I clar, en aquell moment no vaig fer la connexió perquè no havia llegit la notícia, però al cap d 'una estona, què sé, em fico a Twitter o no

sé on ho vaig veure i dic, hòstia, saps? I dic, clar, això em fa pensar que o bé ell encara no ho sabia... o si ho sabia, la típica cosa que s 'anunciarà avui, tu ja tens això agendat i ho has de fer perquè no quedi malament, no ho sé, coses de les ineficiències de les grans corporacions. Aleshores, per què volia parlar jo de Dodge? Perquè és que hi ha una història molt locker

darrere de tot això. Dodge és el Department of Governmental Efficiency, el departament d 'eficiència governamental que ha creat Elon Musk i una panda de zumbats als Estats Units. amb la premissa de el govern és molt ineficient, tenim molt de deute, el tema del funcionament no funciona, hem de reduir el deute públic, hem de reinvertir millor els nostres impostos, etcètera, etcètera.

És una mala idea. No és una mala idea en general, és una bona idea en principi, en la pràctica està resultant ser desastrós, i com més deixem passar el temps, més ens està donant la raó a la gent que deia això no funcionarà, val? Aleshores, pensa que hi ha el nom de Doge, ja ve una miqueta

del meme aquest de la Dogecoin, val? O sigui, hi ha aquesta connexió que molta gent no ha fet, al final són quatre lletres, no és molt complicat posar una lletra davant de l 'altra, és un exercici bastant bàsic que es... que s 'anomena llegir, però bueno, ja sabem que la gent avui en dia cada cop té menys proficiència per aquest tipus

de coses. Total, que creen el departament aquest de tots, posen, tècnicament està Elon Musk davant, com tot el que s 'anuncia que Elon Musk està davant de tot, però en realitat no hi està, i això ja li dona el peu a anar, diguem, a totes les conferències presidencials, a totes rodes de premsa, a pareixer a tot arreu, bàsicament

li està robant el xou. a Donald Trump. I el que ha fet és posar a un grup de persones tècnicament brillants, que són xavalins i xavalines de... segurament només són xavalins, què vols que et digui, no crec que hagi aplicat molta diversitat i inclusivitat en aquest sector, en aquesta iniciativa, i estan desmantellant... tot el sistema públic dels Estats Units i tancant coses, tancant ajudes, cancel·lant projectes, baixant pressupostos, etcètera, coses que realment tenen efectes a

llarg plaç i que no es poden tractar així com així. Fins aquí, què tal? Perquè puc tirar més, o sigui, he de tirar més, de fet. La introducció encara no s 'ha acabat, no? No, això és la primera part de la introducció. Fins aquí queda clar, o sigui, a mi el resum de tot plegat, per donar -te un titular, de com penso al respecte d 'aquesta organització, és com bones idees, males formes.

La idea és bona, a nivell ideològic m 'agradaria pensar que estic força alineat amb el que promou aquesta organització, és a dir, tot el que sigui reduir el tamany de l 'Estat, menys intervenció, donar més llibertats a les persones i decidir menys per elles. Em sembla bé, em sembla bé. Jo tot això sóc molt fan. El que passa és que crec que ho estan fent molt malament. O sigui, les idees, el raonament a darrere és positiu,

no? És a dir, escolta, farem un estat més eficient, per tant, els recursos públics es gestionaran millor i tots plegats veurem els beneficis de tenir una maquinària estatal més ben engranada. Perfecte. Fins aquí és tot bé. Clar, el problema és que les formes són molt dolentes. És a dir, primer, ho està fent una agència externa, quasi consultiva. el govern, liderada per una persona que ningú ha votat. Que, escolta, t 'agradarà

més o menys Elon Musk? Jo, mira, tinc una opinió neutra, perquè no és que sigui neutra, jo crec impossible tenir una opinió neutra sobre Elon Musk, però és neutra en el sentit que és tan bona com tan dolenta. Llavors es cancel·len entre elles, llavors es queda neutra, no? Perquè a mi em sembla que és un tio que, per una banda, ens ha... Ha ensenyat a tots a pensar en gran, que podem fer coses molt guapes, que podem anar a Marc... Ens ha donat com una esperança tecnològica,

tecno -optimista, que està bé. M 'agrada la idea que com a humanitat progressem. D 'altra banda, abraça com tots els clichés socials d 'aquesta modernitat que no m 'agraden. I de nou, a les formes. Està bé que tinguis una agència transparent per auditar la despesa pública i fer recomanacions no vinculants, però no necessito que et riguis de la gent que vas fent fora a Twitter. O sigui, hi ha famílies darrere d 'això, saps? És a dir, no cal que em diguis Ah, hem fet fora 50 .000

tios que no aportaven res. Ja, tios, són 50 .000 famílies, saps? O sigui, fes -ho millor. O, no ho sé, ho està memificant tot tant? I està bé, són els temps que corren. O sigui, sóc jo que m 'estic quedant enrere. Vull dir, això és el que es porta ara. Llavors, culpa meva que no m 'estic adaptant a la... aquesta nova modernitat. Però em costen molt les formes. M 'agradaria que... No vull dir que fos una mica més seriós, però que fos una mica més formal i, diguem, clàssic,

però fins aquí. Es pot seguir amb la teva intro, eh? Això és la meva opinió en general, el meu marc de referència sobre Doge. Molts punts aquí, val? No, no, però segueix amb la intro, sisplau. Hòstia, és que realment la intro pot anar per molts camins. És una intro que estic improvisant, de fet. Però hi ha un concepte que acabes de dir. que si haguéssim fet l 'episodi fa tres setmanes, t 'hauria comprat, que és el de, no

és el que fas, sinó com ho fas, les formes. De fet, abans d 'ahir Jason Calacanis posava un tuit dient, o sigui, cagant -se una miqueta en tot, i dient, tio, al final, és que també és un problema de comunicació, perquè no pots anar fent aquestes coses. I no, no. Ja veient tots els efectes que està tenint, totes les coses que s 'està carregant, que de fet... cancel·lar certs programes que has trigat, han trigat 15

anys, no? Té certes ajudes per la desaparició de la bola, Àfrica, per exemple, no sé què, que potser no han trigat 20 o 25 anys a ser acceptades i ara les cancel·les. Si per tornar -les a activar et portarà aquests 20 o 25 anys, o 15, o el que sigui, no és immediat, d 'acord? Aleshores, aquí hi ha un tema d 'unes ineficiències que no només estàs desfent o estàs cancel·lant un contracte ara, sinó que estàs afegint molt més, molta més càrrega el cost de desfer aquest desfer, val?

M 'explico, si això que has cancel·lat després vols reactivar -ho, no és immediat. Per tant, posaràs més càrrega monetària i administrativa al proper govern que vulgui reactivar això, val? I, evidentment, tota la feina, totes les ineficiències, tot el treball perdut que s 'ha fet, val? Hi ha certs... Hi ha una cosa que jo me n 'he donat amb els anys, val? I no... O sigui, cap tipus

de recerca i... Però... Sí que me 'n recordo que hi ha com una derivada del principi de Peter, que és que les grans organitzacions necessiten inherentment un grau d 'ineficiència. Discutirem sobre quin és, discutirem si realment un govern pot ser ineficient o no, però jo crec que si inherentment has de tenir una ineficiència, no et podria dir si ha de ser molt alta, mitjanament alta, mitjana, baixa, etcètera, perquè a mi ja se m 'escapa això, tampoc vull... pretendre tenir

la resposta a tot. Però sí que és veritat que, hòstia, un dels principis pels quals les empreses grans tenen gent completament inútil en el seu esquema organitzatiu, i jo això ho he vist, ho he patit, és un comentari o una apreciació fefaent d 'experiències passades, d 'haver treballat en grans corporacions, que és el de necessites. Tenir gent que no serveix per res o que en aquell moment no serveix per res, per si de cas. Per

si de cas, moltes coses. Una és, hòstia, t 'ha caigut del cel una persona que per alguna cosa té unes certificacions i tal, i no és molt bo, però t 'ajuda simplement el fet de tenir -lo a l 'equip perquè té la certificació de Microsoft, no sé què, no sé quant, tal, tal, tal. Que ara que sigui complet inútil, tu el poses per guanyar concursos públics i et serveix. Després no li

dones cap tipus de projecte. El tens allà i pot anar passejant la seva... tassa de cafè per l 'oficina, anar xerrant amb tothom, i és una persona completament inútil. Aquesta persona es veu com una ineficiència, però segur que hi ha alguna justificació per veure que realment aporta un valor. El que passa és que no és vist per moltes capes de l 'organització. De vegades el que necessites és múscul. És a dir, si tu ets una empresa de 10 .000 persones, no tindràs. les 10 .000 millors

persones més qualificades del planeta. Però si vols escalar a ser una empresa de 20 .000, no pots anar fent fora a tothom per inútil, perquè realment aquesta gent t 'ajudarà a que sigui més fàcil escalar. És difícil, segurament et creen ineficiències en el micro, però en el macro és molt important que tinguis múscul. Per què?

Perquè en un determinat moment no saps mai si aquesta persona en un altre departament, en un altre projecte, et funcionarà millor i per coses específiques t 'anirà bé o necessites un projecte a posar 50 persones per omplir, diguem -hi, per quedar bé amb un client i et van bé. És una miqueta de carnet de canyó, però això es dona. Hi ha

més motius, però tampoc volia entrar aquí. Per tant, jo crec que en un govern, evidentment, 1. ha d 'haver -hi temes d 'ineficiències, perquè tens tot això, tens gent que està ja acomodada, segurament el tema del funcionariat i aquesta pàtina que té, o aquesta imatge que tots tenim dels funcionaris, que és una generalització i que podem fer molta broma, però en realitat, doncs no ho sé, jo em conec de tot, vull dir, conec funcionaris que no foten ni el pal, i conec

funcionaris que són gent extremadament capaç de la seva feina i que m 'agradaria fitxar -los per la meva empresa. I al revés també, gent que no és funcionària i no serviria ni per funcionaris, val? Aleshores, això per un cantó. I l 'altre és que certs programes, o sigui, és la mentalitat aquesta de com que a mi no m 'afecta, tan egocèntrica dels temps que corren, hiperindividualista, de com que a mi no m 'afecta, vaig a tallar això.

O sigui, per què hem d 'estar pagant nosaltres l 'ajuda contra la prevenció de la bola a l 'Àfrica i si som Estats Units? Doncs collons, perquè hi ha uns tractats internacionals i perquè a tu t 'interessa que quan tinguis gent que vingui d 'aquella regió, doncs potencialment disminuir la, diguem, la risca que et portin aquesta malaltia al teu país, entre altres coses, causes humanitàries, solidaritat, etcètera, etcètera, fer del món un lloc millor i de vegades és fer una mica de

lideratge, no? I això passa en tots els governs. Només perquè a mi no m 'afecta les ajudes a la gent que té una... diguem, una... No ho sé, com dir -ho? Interessos diferents als meus, allò que diem... Ai, s 'ha dit molt, no? És que, mira, es donen milions i milions a l 'art i no serveix per res, i fan pel·lis de merda, no? El cine espanyol és una merda, això ho hem sentit molts cops. Ok, però és perquè a tu no t 'agrada, saps?

A la gent que li agrada això li va bé, el cine té un efecte positiu en la societat, és una altra forma d 'art, crea negoci, crea formació, aspiració, etcètera, etcètera. Hi ha moltes coses molt complexes, el que passa que, Des de dalt, és molt fàcil agafar la narrativa d 'això no funciona, és deficitari, pum, cancelem -ho. Anem a analitzar. I si pares d 'analitzar, hi ha coses que no estan bé. Aleshores, aquí ve la part de la intro on volia arribar. Avui en dia, 2025, hi ha moltes coses que no

tenen sentit, Marc. O sigui, jo crec que estem en un punt on trencaré una minillança, trencaré un escuradents a favor de Dodge, val? És a dir, l 'única cosa que crec que han fet bé és dir, ei, posar aquest discurs sobre la taula. S 'ha de fer. Fa temps que penso això. O sigui, no té sentit que a 2025, inclús a 2015, jo ja pensava així, de dir, com pot ser que certes coses, el que tu queixes sempre, no? Hòstia, la web de no sé què és una merda. Aquest tràmit s 'ha de

fer en persona. Això s 'ha d 'enviar... No recordo quan estava a Alemanya, tio, per cancel·lar un contracte telefònic, havies d 'enviar una carta signada, saps? Per correu postal. I era l 'any 2010. Vull dir, hola? Alemanya, saps? Vull dir que no estem parlant de l 'època feudal. Hi hauria d 'haver més instruments, més tecnologia per fer inclús un seguiment, una auditoria, o poder decidir més cap a on van els teus impostos. Això pots estar d 'acord o no, jo no ho tinc gens

clar. Jo no tinc clar que la gent estigui capacitada per poder triar on van els seus impostos. una per si, i això ja es fa en la declaració de renta, que si li vols donar a l 'Església, si li vols donar a les altres institucions que hi ha, segurament hauria d 'haver -hi potser alguna cosa més, que poguessis triar una miqueta més i dir, mira, jo no vull una pasta de fensa, fantàstic. Hauria d 'haver -hi una miqueta més de granularitat i de fluïdesa i de transparència on va la pasta

per cada cosa. Però, aleshores, és que la liaríem molt perquè tothom tiraria cap a casa i els col·lectius més perjudicats, diguem, no reurien probablement les ajudes que necessiten, d 'acord? Però hi ha coses, o sigui, després hi ha coses que sí que funcionen, d 'acord? Hi ha coses que sí que funcionen, ja ho hem vist, temes de, malgrat els retalls, doncs tens sanitat pública, educació, infraestructures, etcètera, etcètera, o sigui, al final, doncs Espanya és un país que està...

Em sap greu que s 'ha sortit de la meva boca, però és un país que està força bé a nivell d 'infraestructures. Hi ha quatre coses que no funcionen, o cinc o deu, però vas als Estats Units, tio, les carreteres són una bessura als Estats Units. Les carreteres a Alemanya també són bastant un drama. Vas a UK, tio, i els trens són una broma. Els trens d 'Alemanya també no arriben mai a l 'hora. O sigui, hi ha moltes ineficiències. N 'hi ha una en concret, i ara

aquí entrem al... El punt àlgid, val? Coneixes que és Iron Mountain? Ah, ho he sentit en algun lloc, això. Sí, és la companyia aquesta que guarda coses, oi? Això em sona molt. Ho he sentit en algun lloc, això fa molt temps, però no me 'n recordo. És un tio que té coves, no? I guarda documents. Em sona a una història així, alguna cosa així. És que és molt bona, aquesta història. És que trigarem molt a arribar al punt del xit de l 'episodi, però és que realment s 'ha d 'explicar

tot, val? Ara que hem fet tota aquesta intro d 'ineficiències, govern, etcètera, etcètera, jo crec que l 'exemple més caricaturesc de tot això és el d 'Iron Mountain, d 'Estats Units. Iron Mountain, muntanya de ferro, que és una empresa que va començar l 'any 1936 per un tal Herman Knaust. que va comprar una mina d 'or que estava ja buida perquè volia fer una fàbrica

de bolets. En aquell moment, pel que fos, el consum de bolets estava creixent als Estats Units i va dir, vinga, vaig a cultivar bolets, pel que sigui. I va comprar una... No sé què són els acres, què són, hectàrees? No tinc ni idea, és d 'aquestes coses que no sé mai. No, els americans, ja saps que el tema mètric no el porten bé, és totalment indefinit. Yardes, milles, són coses que mai sabràs el que són. Ells diuen el número i ells s 'ho creuen entre ells, però no saben

el que s 'estan dient, en realitat. Perfecte. A mi em fa molta gració quan pesen les coses en pedres, en stones. En fi, l 'any 51, el tema dels bolets anava més o menys i... Clar, durant la Guerra Freda va haver -hi una oportunitat de negoci, va dir calla, això és tan... en realitat això és impenetrable, s 'hi havia creat com la caixa forta més impenetrable de la història perquè eren unes muntanyes que ningú gosava entrar -hi,

no? Vull dir, al final, robar un banc és una cosa que pel que veiem a les pel·lis pot ser relativament fàcil, robar una oficina també... Però diu, si jo tinc aquí unes muntanyes de la parra que són resistents a la radiació, a les bombes, a qualsevol tipus de... I a més, en un lloc privilegiat que no tenia ni moviments sísmics, i ho va convertir en una espècie de dropbox o d 'una caixa forta gegantina per guardar documentació i informació vital. Aleshores, què passa? Que

primer van començar amb un banc. Llavors van començar a posar documentació allà perquè, de fet, les propietats... d 'aquell material que hi ha dins, que impera dintre de la muntanya, pel percentatge d 'humitat, per la composició de l 'aire, etcètera, ho feia òptim per la conservació de documents. Llavors aquí va trobar un filón. Va començar a guanyar clients amb la promesa,

una miqueta, la política de la por. Els documents te 'ls poden robar, es poden cremar en un incendi, no sé què, posa 'ls amb nosaltres, estaran més que segurs en un lloc que és... virtualment indestructible, d 'acord? I de cop i volta, doncs, bueno, va creixent, en 1975 compren una altra mina, en 1978 fan una, com es diu això, unes instal·lacions sobre terra, bueno, i de cop i volta, el 1996, doncs, 100 milions de facturació de dòlars i fan una, van, surten a la borsa, no? Per què

està relacionat això amb Dodge? Perquè un dels clients que van guanyar és el govern d 'Estats Units, d 'acord? I la informació documental de tots els treballadors públics dels Estats Units i treballadores està desadallat. Aleshores, aquí

ve la part més divertida. Els Estats Units, ja saps, és un conglomerat, és un clusterfuck de molts estats amb moltes legislacions diferents i moltes casuístiques diferents de tipus d 'associacions, sindicats... com es diu això, assegurances mèdiques, tot és privat, per tant, cada un és de su pare i de sa mare. I el que passa és que quan tu has de fer fora una persona com a treballador públic i has d 'anar a mirar quina compensació té, és un procés que pot trigar fins a un mes, o sigui,

30 dies. Per què? Perquè s 'ha de calcular, s 'ha d 'anar a veure, aquesta persona viu a Ohio, però en realitat va néixer a Florida. està casat amb una veterana de guerra. La veterana de guerra té una discapacitat del 40%, per tant, ha de tenir aquesta ajuda, però l 'estat d 'Ohio li dona això perquè està a Florida pagat. I cada persona és una equació molt complexa de resoldre. Tota aquesta informació que, en el cas que t 'hagis equivocat, has de tornar a començar el

procés. Total, que en el punt en què ja tot això ja està fet, algú ha d 'anar manualment a rebuscar aquests documents a Iron Mountain. En alguna d 'aquestes seus es baixa, s 'agafa, segurament hi ha alguna part que està robotitzada, però hi ha un procés molt manual. El problema que estem trobant avui en dia és que, tal com està estructurada aquesta companyia i tot aquest procés, clar, no poden gestionar més de 10 .000 sol·licituds

d 'informació al mes, que són... Semblen moltes, però són relativament baixes amb tot el que vol fer Dodge. I, esclar, què passa? Bàsicament, el procés de poder eficientar més el govern està sent parat pel coll d 'ampolla, que és que, bàsicament, hi ha documents que pugen amb una cistella per un sistema de políngea per uns pous dins d 'una muntanya que podria ser del Senyor dos Anillos, bàsicament. A mi, aquesta història em va fer

molta gràcia. Es veu que l 'administració d 'Obama va gastar no sé quants milers de milions intentant digitalitzar això i va fallar. O sigui que aquí també ha d 'haver -hi una part de lobby molt important. Jo ja tinc aquests documents, a mi no m 'interessa que aquest projecte surti bé i s 'han construït la seva defensibilitat aquí. Per tant, on està la ineficiència? A la part pública o a la part privada? Donem -hi una volta.

O sigui, el gating factor de poder fer fora la gent és... la velocitat a la qual pots recopilar la seva paperassa per poder -lo fer fora. Tu has vist la pel·li de la guia de l 'autostopista galàctico? No, he llegit el llibre, però fa molts anys, això. És aquella de Hitchhiker Guide to the Galaxy, oi? Correcte, sí. Hi ha un moment que els jutgen i estan amb la raça, l 'espècie aquella de gent que són com jutges i que són superlents i parlen enrabassadíssim i llavors

han de fer tot el procés. Doncs jo m 'imagino que la gent que habita o que treballa en aquestes coves ha de ser així, saps? Gent que ja va molt lenta, que va amb una capa, que són xaparuts i que no els pots treure allà, no els hi pots tocar la llum del sol, saps? Que ja han evolucionat, diguem, han agafat, s 'han ascendit evolutivament cap a una nova espècie, saps? I que només treballa allà. O sigui, per això va sortir la idea segurament dels nans del senyor dos anillos, val? Jo m 'imagino

que deu ser gent així. I tant, per tant, això també afecta... A la seva velocitat mitjana, saps? Vull dir, a la seva velocitat mitjana, el sistema de politges, troba les caixes, i si tu veus els vídeos d 'això, flipes en com són les caixes, vull dir, semblen uns magatzems d 'Amazon d 'aquests, però enormes, o la part aquella de l 'Ikea del final, on està tot en caixes i... Doncs, és això, però amb camps de futbol sencers,

sota terra. És que havia sentit la història d 'aquesta empresa... però no sabia que era la que gestionava els documents del govern. Sabia que moltes empreses comptaven amb ella, per exemple. Em sonava que havia sentit això, que hi havia moltes empreses que guardaven allà, o particulars, inclús col·leccions d 'art, que confiaven en ells per guardar coses amb molta seguretat. De fet, ho he mirat a la Ràpid, 25 .000 milions de dòlars de capitalització bursàtica. O sigui

que no és el Blue Space, eh? Aquests tios tenen molts acres de terreny, eh? No, no, és un monstre. I és en aquelles empreses que tu dius... No és

que no hauria d 'existir. Avui en dia trobo raro que existeixi, però existeix perquè s 'aprofiten de les ineficiències del sistema i que el cost de canvi d 'algunes coses, quan has fet un locking tan gran amb un client tan important que és com són els bancs, com són governs, com són grans institucions, si funcionen o toquis o el cost de canviar les coses és massa heavy, et fa pensar

en moltes coses. Una d 'elles és que collons estem matant aquí a fer SaaS i aplicacions mòbils i tot això, com podíem agafar un collons de traster, saps? I fer calés, saps? És que, mira, tornant -ho de la política, jo és que em faig mal a mi mateix, perquè jo recordo que en un dels primers episodis et vaig dir que jo no parlo ni de política, ni de futbol, ni de dones. El primer, el primer. Exacte. No hi parlo perquè penso que els tres comparteixen el mateix sostrat, que és com aquest

discurs de punts. En lloc de poder tenir un discurs constructiu, sembla com que l 'única manera de fer -lo avançar m 'imagino com un tio intentant tirar en triples i intentant veure qui tira més

punts sobre el discurs. I és perquè això que mai parlo de política, perquè sempre està el típic tio... que es llegeix al diari, i que sap que el cunyat d 'aquell un dia el van jutjar i el van imputar per no sé què, i sempre tothom, i acabes, o sigui, la conversa s 'acaba degradant tant, que llavors comencem a entrar en el debat de l 'acusació i acabem parlant del dia que, no sé, que Gandhi va robar un secret al bar del

poble, saps? Llavors, no m 'agrada aquest discurs, però el que sí que veig, i ara t 'ho torno amb això de Doge, és... Que per mi hi ha com una gran paradoxa en la societat actual. I és que si tu parles cinc minuts amb el ciutadà mig, tothom està d 'acord en una cosa. I és que els polítics són uns lladres i uns corruptes. Això és el que diu tothom. I uns ineptes. És el discurs nacional. És amb l 'única cosa que crec que ens podríem posar d 'acord i guanyar unes eleccions

per majoria absoluta. Jo mai he sentit ningú parlar -me d 'un polític. Mai. A la història. He sentit moltes coses. Però parlar -me d 'un polític, mai. Això sí. Tothom diu que són una merda. Però, aquesta mateixa colla de corruptes, presumptament, són els que els deixes gestionar les coses més importants de la teva vida, les teves pensions, la teva salut, la teva educació. Llavors, a mi això em sembla extremadament paradoxal. És a dir, és el que tu deies, de que... Com ho

senten, allò dels impostos? Que no, que hi ha gent que creu que s 'hauria de poder tenir més llibertat a l 'hora d 'escollir més impostos, o que segurament el discurs de paguem massa impostos... que a mi em sembla molt esbiaixat, i ho he comentat més d 'una vegada, i qualsevol dia podem fer un episodi dedicat, si vols, crec que es reduiria molt si tinguéssim la possibilitat, si hi hagués la tecnologia, per dir -ho, per poder triar més.

Si et donessin més... Si et donessin més visibilitat i més poder de decisió, més enllà del voto cada quatre anys... Per un canvi de govern, per un canvi d 'alcalde, per un canvi de no sé què, la Unió Europea, o sigui, al final, Espanya tampoc seria el país més exemplar per la participació ciutadana, però que hi ha coses com, o sigui, passes del extra macro, només pots votar dalt de tot aquestes quatre coses cada quatre anys, i després hi ha iniciatives privades que a través

de... Jo què sé, quan l 'Ajuntament de Barcelona va llançar el Decidim, que és aquesta plataforma de participació ciutadana on nosaltres vam participar fent part del desenvolupament, que clar, pots votar en coses que són com, bueno, anem a renovar, anem a netejar aquest parc, saps? O anem a... Hi ha una vorera que està malmesa i està en micro, no et vols ficar aquí, no? És com... I tot aquest entremig, val? de coses, jo crec que hi ha molt espai per poder donar a votar certes coses més,

no? Fer més processos participatius, votacions online... Què és això? És que hem d 'anar a votar en persona, tio. És que això és una cosa que també em rebenta bastant, saps? Avui en dia, saps? És que ja tens la tecnologia per identificar persones sense cap tipus de... De fet, segur que és més fàcil impersonar algú presencialment, val? que fer -ho online, d 'acord? Aquí em llenço

la piscina, però com a... No, i fixa't, des d 'un punt de vista de responsabilitat, tu pots presentar la teva declaració de renta online i no pots anar a votar online? Em sembla salvatge, o sigui, em sembla que té una càrrega molt més gran el fet de presentar els teus impostos que no pas anar a votar. I per altra banda, sembla com que el vot és, bueno, sagrat a la urna i és més un gest que un problema tecnològic. Al

final, el que... El que passa és que s 'està com sobresimplificant una cosa que realment és molt complexa. Aleshores, la gent que compra a cegues el discurs de tots els polítics són uns puteros i són uns mentiders i són uns corruptes, podrà estar més o menys d 'acord en el trasfons d 'això. Però realment és no només una demostració palesa de ser ignorant, sinó que a més és un discurs molt perillós. Per què? Jo no vull defensar els polítics. Jo no tinc cap tipus d 'interès

en defensar els polítics. Però una cosa que a mi se'm dona extremadament bé és veure la complexitat de les coses. I aleshores, quan tu vas a mirar, oh, no, és que segur que la renta podria arreglar... Espera, espera, espera. Jo, que sóc tècnic, i quan he mirat el collons de declaració de renta i veig les 50 .000 caselles cada una, veig que cada casella també té uns valors que depenen

de 25 variables diferents. de cada, ja no comunitat autònoma, sinó del municipi on vius, del tipus de persona que ets, del teu estatus matrimonial, del teu historial mèdic, de 50 .000 coses, són coses molt complexes. Això és només per una persona. Tu imagina't una realitat de 47 milions de persones com podria ser Espanya, no? Això per un cantó. Després, clar, és un procés que s 'ha de fer. I no es pot fer tot de cop. Hi ha parts que s 'haurien de poder fer. Pots fer -ho granulat,

pots fer -ho d 'una manera més gradual. Comencem amb una comunitat autònoma, fem un pilot, tal, tal, tal. Hi ha maneres i explorarem un altre dia això si vols. Però a mi el que em rebenta és això de dir que el 2025 encara existeixin coses com Iron Mountain, que segurament tenen tot el seu sentit, però... Clar, aquí hi ha un tema d 'influències i de defensibilitat de models i de dependències. L 'estat d 'Estats Units és

captiu en aquest sentit. O sigui, ara canviar una cosa que ha tingut durant, posa -li que siguin 20 anys o 40, on has posat tots els ous en aquella cistella? Canviar -ho? És a dir, com a incentius, si tu mires l 'upside de canviar això... no et compensa el downside que això surti malament. Ja va sortir, bueno, va sortir malament, van intentar digitalitzar i van perdre no sé quants billions, amb l 'administració d 'Obama, si no

recordo malament, va ser Obama. I segurament els republicans van fer un escàndol d 'això. Si hagués anat bé i ho haguessin digitalitzat, bueno, poses la medalleta i el dia següent la gent se n 'oblida. Per tant, jo també entenc que hi ha, a nivell de defensibilitat i de risc, i de consideracions reputacionals, un govern tampoc pot prendre les iniciatives si a la lleugera com en una empresa privada. També et diré que en una empresa privada no funcionen les coses

així tampoc. Per molt que Elon Musk, tot això, ui, sí, mira, el que està a Twitter ara, no ho sé, està molt a prop de profitabilitat tot el que tu vulguis, però se li han anat tots els advertisers, és un famer, ja ho hem comentat

més d 'un cop. i la seva capitalització en bolsa, ai, la seva capitalització en bolsa, perdona, el seu reveniu anual ha baixat un colló i segueix baixant, està quedant picat la capitalització en bolsa de les seves empreses també, i amb la tonteria de voler fer, voler actuar d 'aquesta manera tan impulsiva, tant start -ups, si tu vols, de pivotar ràpid, break things, move fast, coses d 'aquestes, s 'estan carregant una miqueta el mercat, vull dir, les ventes de Tesla a nivell

mundial estan a mínims històrics. Tu has vist el valor que té Tesla avui? És una... Bueno, suposo que el seu board deu estar considerant fer -lo fora. No, però... No tinc informació interna ni privilegiada sobre el tema, però no em molesta tant el dir polítics llestos, tontos, corruptes, no corruptes, honestos... O sigui, em molesta la paradoxa. És a dir, el discurs públic, i ho veus en les valoracions, ningú valora positivament els polítics, absolutament ningú.

Però per altra banda, ningú té l 'agència de dir, escolta, a mi donen més responsabilitats com a ciutadà i jo vull participar més en el discurs. No, al contrari, o sigui, fas aquesta doble moral de dir, sí, escolta, els polítics són uns lladres, però després sedeixes la gestió de les decisions més importants de la teva vida amb ells. Llavors, clar, aquí és on ve el teu

punt dels projectes de país. Què passaria si algun polític comencés a mirar una mica pel bé dels ciutadans i en lloc de per la seva política clientel·lar? I tornem al problema dels incentius. Cap polític està incentivat a muntar un doge en la seva legislatura, perquè és fotre't un tiro en el peu. Cap polític vol començar la seva legislatura dient, escolta, retallarem, fotrem el 20 % dels funcionaris fora. Estàs cremant el teu terreny electoral. Llavors, què passa?

Si vas amb cicles de quatre anys, coses d 'aquestes, no crec que les veiem gaire sovint. Llavors, per què a mi, i torno al principi de tot de l 'episodi, et deia, a mi és que douig el concepte, em sembla molt vàlid, perquè les formes són horribles, però el concepte de dir, escolta, tenim una agència que potser no hauria d 'haver sigut tan consultiva, sinó més com un pacte transversal a nivell de país. És a dir, escolta, posem a càrrec aquesta gent per aconseguir aquestes fites a nivell d

'eficiència. Això seria l 'hòstia. Perquè això, un polític sota una bandera d 'un partit no ho farà mai. Perquè, bàsicament, això és una economia clientelar i la clientela són els votants. Llavors, aquests els perdria. Què passa? Que si tu... no sé, agafes els dos partits més grans que tenim a dia d 'avui, i aquests dos es posen d 'acord per dir, escolta, agafarem una agència que serà el 2G espanyol, que davant no sé qui collons hi estarà, igual aquest de Telefònica, saps?

No ho sé. Li diem que agafi i que es posi unes fites amb uns objectius mesurables perquè al cap de 10 -20 anys hagi aconseguit certes coses per millorar l 'eficiència del país. A mi això em sembla bona idea. perquè no sortirà de dins dels polítics, ha de sortir de fora, perquè ells tenen un sistema que no els incentiva a retallar de les seves pròpies responsabilitats. No sé exactament com és la frase, però és aquella que mai ningú et negarà una evidència de la qual

la seva nòmina en depèn. Jo sempre amb això veig l 'exemple del mític informàtic de la petita Pime, que té el servidor allà, que justifica la seva nòmina, mai et pujarà els correus al cloud, perquè es quedarà sense feina. Llavors, no sé si tenim algun d 'aquests entre l 'odi. però potser ja és hora. Potser ara alguns del Claudi estan tornant a posar el ferro a casa,

però bueno, en podem parlar. Però cap polític saltarà i dirà, escolta, en ànim de fer sostenible el sistema de pensions, agafarem... i farem aquests ajustos, posarem un model de capitalització, ningú farà això perquè ni ho interessa, llavors això ho ha de fer una agència externa. Per això a mi el tema del Doge em semblava interessant, el que passa és que, clar, a veure, jo crec que han agafat la pitjor persona del món per fer

-ho. Sí que aquest home és brillant amb les coses estranyes, amb els Einsteins, amb els tios curiosos de la vida que són els que tiren les coses endavant, amb aquella analogia que tots estem mirant. Gràcies, abans m 'has dit que jo no sóc que miro, però ens has posat al nivell, jo crec, de... Som els que venem els Frankfurt's. No portem, si no estem jugant, però almenys fem alguna cosa per la gent que està allà. Som els venedors dels Frankfurt's

del Camp Nou. Per portar -t 'ho aquí, jo no hauria posat aquesta persona aquí, aquesta persona crec que és brillant, tirant coets a mar, fent cotxes elèctrics, energies solars, túnels pel mig del món, fantàstic, deixa 'l que segueixi fent això. Jo no l 'hauria fotut aquí, jo hauria buscat una altra persona. I sobretot una persona, una mica, per fer aquesta feina, potser l 'hauria

agafat una persona més formal. Quan, mira, anem a arreplar el clau, si tu vols, de dir que anem a comprar per un segon el tema que tots els polítics són corruptes, no? No, però jo no compro aquesta idea, però el discurs públic sí que ho compra. Jo mai he sentit una persona parlar bé d 'un polític. Sincerament, no ho he sentit mai, això. Mai. Sé que estic fent broma, però ja m 'entens. Mai m 'ha vingut ningú... M 'ha dit, hòstia, aquest polític és brillant. Jo sí, dels polítics

que no han estat mai al poder. O sigui, gent que no va arribar a tocar mai poder. Però no va tocar poder perquè el sistema polític no ho incentiva. És que no atrau a la gent intel·ligent. No incentiva la bona gestió i les millors idees. No, però que potser aquella persona que teníem en alta estima, com un Julián Guita o un David Fernández, saps? Vull dir, que s 'haurien convertit en persones de merda si realment haguessis estat a primera línia política. Vull dir, a primera

línia... Tocant poder. Però bueno, això és una miqueta especulació, també. No, que vull dir... Ja és un debat molt més filosòfic, eh? Tampoc volia allargar -ho molt més, perquè hauríem de tancar, no? Però, clar, jo en el seu moment vaig estar molt ficat en temes de política abans de

la vintena, perquè ens entenguem, no? I a la que t 'hi pares a pensar i filosofar una miqueta més el tema, clar, el discurs aquest hiperbanal dels polítics són corruptes, sí, evidentment, ja ho sabem, podem comprar -ho i podem generalitzar, sí, Donald Trump és un polític corrupte perquè està perseguit per molta gent en l 'àmbit judicial. De fet, tot el tema aquest que va fer de la coin

i tal, trenca no sé quantes lleis. Ahir vam posar un tuit des de White House, arroba White House, de Casa Blanca, fent un anunci encobert de Tesla. Perquè, dir -ho amb mas, li van donar el traum i li van dir quin Tesla vols de tots els models que tinc. Ho van gravar, ho van posar pels canals oficials de la Casa Blanca. Tu saps quantes regles. trenca. Això és a dir, tots aquests que s 'omplen la boca d 'acabar amb la corrupció estan fent

corrupció d 'una altra manera. Acabaran amb la corrupció, si tu vols, la corrupció de les concessions aquestes, de cursos públics amanyats i recursos d 'aquests que estan ja perpetuats i que no es reavaluen mai, d 'aquelles ajudes a certes fundacions,

el que tu vulguis. però simplement el que estan fent és, o sigui, la corrupció no es crea ni desapareix, simplement es transforma, i aleshores aquesta gent l 'han canviat d 'estat de matèria, l 'estan posant a un altre lloc, estan fent una... estan passant la corrupció més d 'estat més tancat i més establert i més proteccionista, inclús si tu vols, més autoritari, i l 'estan passant a una corrupció ultraliberal. que és la de, per a mi, per a los míos, i obrir més l 'escletxa

de les diferències de classe social. Dit això, tornant al tema de, perquè et deia, el discurs aquest és molt complex, és a dir, si tu no pots crear un sistema que s 'autofagociti a si mateix, o si ha de ser, hauries de posar un auditador que tècnicament hauria d 'estar per sobre, si està dins el govern, és una cosa rara, perquè en realitat, clar, tu estàs fent polítiques contra tu mateix, i, Pensa que ja tenim el sistema aquest de les eleccions cada 4 anys, que ja fa que es

facin menys coses llargplacistes, perquè estic incentivat a fer coses llargplacistes, si potser en la pròxima legislatura no soc jo, i venen, soc el PSOE i llenço unes ajudes per no sé què, ve el PP i diu, vinga, aquestes ajudes a prendre per sac, i les treu, no? O cancel·la el projecte. Això passa cada dos per tres, aleshores, clar, inherentment ja no estem... incentivant les polítiques llargplacistes. On es poden incentivar més aquestes

polítiques llargplacistes? On no hi ha tanta renovació del govern, però aleshores tens uns altres problemes, tens sistemes més autoritaris que no es renoven cada tant de temps, si és que es renomen, i que poden fer uns plans llargplacistes, el que tu vulguis, però després a costa de què? Vull dir que sempre hi ha... La política és un art de negociació i és un art de trobar l 'equilibri. Aleshores, clar, què passa? L 'equilibri per tu no és el mateix que per mi, saps? Moltes coses,

vull dir, aleshores... No pots fer mai content a tothom, però és veritat que hi ha hagut alguns països on s 'ha aplicat una miqueta millor i tens algun líder polític, José Mujica a Uruguai, que dius, hòstia, és una persona que tothom parla meravelles, no? Però són l 'excepció i no la regla. Dit això, ens quedem sense temps. No m 'he arribat a moltíssima conclusió. Voldria haver fet l 'exercici de... Què faria falta per tenir

un doig a Catalunya? Acabaríem moltes tonteries, però, evidentment, no li podríem dir doig, s 'hauria de dir d 'alguna altra manera, i intentaríem no posar alguna persona, o sigui, un complet capullo, davant d 'això, sinó que hauríem de pensar a veure qui posem. Tu què posaries davant d 'aquesta iniciativa a Catalunya? M 'agrada que em facis aquesta pregunta, perquè jo fa molt temps que vull fer un petit episodi sobre... Sí. Quins són els homòlegs americans de certs

personatges a Catalunya? Tio, prepara 'l i fem -lo ja, tio, perquè a mi m 'està fent... Aquí, bàsicament, m 'estàs donant la pregunta de tu qui creus que seria el personatge català? que hauria d 'amandarar i liderar aquest projecte. Jo tinc molts dubtes, jo és que no ho tinc clar.

De la mateixa manera que tinc alguns que són bastant bons, o sigui, perquè jo ho he estat pensant, tinc una llisteta per tu, tinc aquí a Joe Rogan, a Mr. Beast, a l 'Opera, a Paris Hilton, tinc alguns de quins serien els seus homòlegs catalans, jo tinc propostes, però veus, pel Doge no ho tinc clar. No ho tinc gens clar. No sé qui seria, perquè ha de ser un personatge extremadament polèmic, però alhora molt exitós

en el món empresarial. És complicat, eh? Tu sempre havies dit que Jordi Piu és l 'Elon Musk català. Espero que t 'hagis desmarcat ja, t 'hagis desdit d 'aquesta bestiesa. Ah, sí, sí. Sí, em sap greu, em sap greu pel Jordi. A veure, ho pensava més abans quan realment estava més emmirellat amb la figura empresarial d 'Elon Musk. Però és que ara el processament ja s 'ha diluït tant. Bueno, no, potser no s 'ha diluït, jo crec que s 'ha concentrat, potser. I ara representa una cosa

molt diferent del que era abans. Però llavors, sí, el Jordi Piu només ha agradat aquestes qualitats. Jordi Piu seria un molt bon candidat per The Witch, per cert. Jordi, no sé què... estàs fent ara mateix, però... Doncs mira, fem la crida a audiència, fem diverses crides, i així tanquem

aquest episodi. Una és Jordi Priu, explica 'ns què estàs fent, i si vols muntar això, doncs parlem -ne, segur que hi ha alguna manera d 'arribar als estrats superiors de govern i sumar -nos a aquest carro, perquè és que si no vindrà algun fill de puta i ho muntarà, ho dic perquè ja a Espanya... Està Martin Barsavsky, que ja vol capitanejar a muntar el Dodge espanyol. Per tant, a mi això ja em fa pudor de chamusquina, o sigui, posar aquesta persona al càrrec de qualsevol

cosa per mi és un red flag. A Catalunya és que no se m 'acut qui podria ser algun personatge d 'aquests repudiables i polèmics i, bé, no ho sé, tio, si potser... Però potser posarien el tio de... El tio de Desocupa, jo què sé, tio,

Risto Mejide... Una altra cosa, crida audiència, comencem a fer els programes en vídeo, ara sí, ja és oficial, ja tenim les dates, ja us ho farem arribar, farem arribar primer els Patreons perquè per alguna cosa ho paguen, encara que siguin tres, no passa res, algun dia en tindrem algun

més i tindran preferència. Gràcies al suport, d 'altra banda, de la gent que... que ens està recolzant i a l 'agenda Parlem Tech, que feia temps que no els mencionàvem ara, crec que s 'ha reactivat el tema, estan una miqueta més estables, i dir -vos que passeu unes preguntes perquè els episodis que fem en persona crec que té més sentit que els dediquem a fer, a resoldre

dubtes. Tenim -hi alguna, ens ho heu fet arribar, tenim dos de molt llargues que... que tenen molta molla i que hem decidit que potser millor que les expliquem en un episodi d 'aquests així més amb tertúlia en persona, però sempre ha obert

-se a rebre noves preguntes. I, per cert, una salutació especial a Lluís Inglés, que m 'acaba d 'escriure ara, dient que gràcies per mencionar la trobada de CTOs de Focaterra, doncs, doble menció, o sigui, m 'ha escrit ara mentre estàvem gravant i li he passat una captura de pantalla de, ei, estem gravant ara, right now, o sigui que... una abraçada al Lluís i ens deixem això, ho tenim tot, no? Ens deixem alguna cosa, Marc? Una altra crida? Esmorzar de forquilla? Us tornen?

També? Ah, mira, ja que ho dius, saps on vaig a sopar avui? A Calbuter. Calbuter, tio. Què passa, tio? Com ho saps, tu, que vaig al Calbuter? Tenia 3, que hagués pogut tirar, tenia 30%, he tirat una moneda, he jugat escacs 4D i hackemate.

Ha jugat fort, tio. Avui tenim l 'equip de Mars Bays aquí, avui i demà, i hem dit, va, ja està bé de portar -los a llocs d 'experts per sopar, que si no ens portem tot a hamburgueses i pizzeries i coses d 'aquestes, anem a tractar -los bé i fotin una gota i fer rams seques avui.

Transcript source: Provided by creator in RSS feed: download file
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android