יומא מד - י"ד בסיון, 25 במאי
May 25, 2021•40 min
Episode description
איש אינו רשאי לשהות במקדש בזמן שהכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים. האם זה רק כשהוא מקטיר את הקטורת או גם כשהוא זורק את הדם בקודש הקודשים? רבי אלעזר מבחין בין ההפרשה במהלך הקרבת הקטורת מדי יום (אף אחד לא יכול להיות בהיכל או באזור שבין האולם למזבח) לבין הקטרת הקטורת ביום הכיפורים (צריך להפריש רק מההיכל). הגמרא מביאה ברייתא שמבחינה בין ההפרשה מאזורים אלו אבל בפעולות אחרות ולא בין הקטורת שבהיכל ובין קודש הקודשים. איך פותרים את הסתירה? האם ניתן להסיק דברים אחרים מברייתא זו בנוגע להבדל בין דרגות קדושה בבית המקדש? מדוע שימשו בשתי מחתות לקטורת ביום רגיל? ולמה לא ביום כיפור?
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
