עירובין סד - כ"ד בתשרי, 12 באוקטובר - podcast episode cover

עירובין סד - כ"ד בתשרי, 12 באוקטובר

Oct 12, 202039 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

רבא לא מסכים עם הצעתו של אביי על איך להתיר את החצר שהיה בו נכרי, לחמן בר ריסטק. הוא מציע פתרון אחר. רב יהודה אמר בשם שמואל שתי הלכות - אחד בקשר לעירוב עם שכירו ולקיטו ואחד שמי ששותה רביעית יין, לא יכול להורות. רב נחמן אמר ששמועה אחת טובה והשנייה לא. האם זה בסדר להגיד כזה דבר? האם אפשר לשתוי יין להתפלל? מה ההבדל בין שתוי יין ושיכור? מי שזוכה בכסף בקלות כגון נכסי הגר, מציאה, השקעה שהצליח, מה יעשה כדי שישמרו כספיו ולא יפסיד בגלל עין הרע מאחרים שמקנאים בו/בה? הליכה של מיל, אלפיים אמה, או שינה מפיגים את היין. אבל רק אם שתה רביעית. אם שתה יותר, ההליכה או השינה מעייפות אותו יותר. הגמרא מביאה סתירה מברייתא ששם מופיע שלושה מיל. ברייתא מספור גם עוד דברים ולמדים הלכות שונות מהסיפור כגון אין מעבירים על האוכלים, אם מוצאים אוכל, קובעים אם כשר או לא על פי רוב עוברי דרכים, ועוד. גם למדו לעניין הפרת נדרים עושים בישיבה - אבל זה דבר שלא מוסכם על כולם. תלוי במחלוקת תנאים האם פותחים בחרטה או לא. האם באמת אין מעבירים על האוכלים? במה זה תלוי?

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android