עירובין ג - יום רביעי, כ"ב באב, 12 באוגוסט
Aug 11, 2020•30 min
Episode description
השיעור היום מוקדש על ידי דבי והוורד ג'קובי רובין לכבוד אמנו, דודותינו, אחיותינו, ובתנו החכמות שמכם למדנו המון. ועל ידי ג'וייס בן דוד לכבוד גייל סטרכלר ודינה לביא על הנהגותם את הקבוצה של נשות הדרן מטינק, מאוד נהנינו לחגוג את הסיום מסכת שבת ביחד. ועל ידי תמר ונוקור-הרטמייר לחברותא שלי ג'רמי רודולר לכבוד הסיום שלנו במסכת חגיגה.
אם רב סבר שלומדים דיני מבוי מפתח אולם, למה לא כל ההלכות דומים לפרטי ההיכל? הגמרא מסבירה שהסיבה שפסלו בעשרים אמה זה בגלל שבגובה כזה אין היכר. אם כן, למה לימדו אותה הלכה גם בסוכה וגם במבוי - מה החידוש בכל מקרה? מה אם הקורה חלקו מתחת לעשרים אמה וחלקו גבוה מעשרים? כשמדברים על אמות האם מודדים לפי אמה בת ששה טפחים או חמישה?
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
