סוטה מט - סיום מסכת סוטה - כ"ו באייר, 17 במאי
Episode description
רבי אילעא בר יברכיה אומר מספר אמירות באשר לכוחה של התפילה. דוד המלך וחבקוק הצליחו שניהם באמצעות תפילותיהם לשפר את מצב האומה/תלמידי חכמים. הוא גם מדבר על החשיבות של לומדי תורה לשוחח זה עם זה בדברי תורה וגם לא לריב זה עם זה לגבי ההלכה. לומדי תורה שלומדים למרות שהם מתקשים בפרנסתם יקבלו שכר. המשנה מביאה מספר אמירות המתארות את המצב ההיסטורי-פוליטי הקשה בתקופות שלאחר החורבן עם אובדן של מנהיגים/רבנים חשובים. כמו כן, מתוארים בו כל מיני תקנות שהנהיגו הרבנים בנוגע לטקסי נישואין בתקופות של חורבן בית המקדש ולאחריו, ותקנה לא ללמוד חכמה יוונית שנתקנה בגלל אירוע מסויים. האם יש מצבים שמותר ללמוד חכמה יונית? אם כן, מה הם? לאחר הבאת ברייתא אחרת המתארת את כל מה שאבד מאז פטירתם של רבים מגדולי הרבנים דאז, המסכת מסתיימת בנימה אופטימית יותר עם שני רבנים שטוענים שיש להם את המאפיינים שהברייתא אמרו שכבר לא קיימים מאז שרבנים מסוימים מתו.
