סוכה נו - סיום מסכת סוכה - כ"ד באלול, 1 בספטמבר - podcast episode cover

סוכה נו - סיום מסכת סוכה - כ"ד באלול, 1 בספטמבר

Sep 01, 202141 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

לסיום מסכת סוכה הארעי המלא

דף נלווה סוכה נו

הסיום מוקדש על ידי מרים טננבאום לזכרה של אמה היקרה, רות זמסקי ז"ל (רייזל בת יהושע הלוי וחיה קילא ז"ל). בחיפושה אחר עבודת השם היא גילמה את המוטיב המצוטט במסכת סוכה של "דרכיה דרכי נעם" ומהווה דוגמא לילדיה ונכדיה. יהי זכרה ברוך.

בחגים כל 24 משמרות כהונה עבדו בבית המקדש. מאיפה אנו דורשים שהם חלקו את לחם הפנים באופן שווה בין כולם ולא קרבנות נדבה ושלמי שמחה? בחג השבועות היו מקבלים חלק מלחם הפנים ושתי הלחם וכשהיו מגישים להם לחם הפנים, היו אומרים "הילך מצה" וכנתנו להם שתי הלחם היו אומרים "הילך חמץ." למה בסדר הזה? האם זה קשור לוויכוח בין בית הלל לבית שמאי בנוגע לסדר ברכות הקידוש: יין לפני קדושת היום או קדושת היום לפני היין? האם זה דומה גם לוויכוח בנוגע לסדר ברכות שהחיינו ולישב בסוכה? אילו חלקים מהקרבן הולכים למשמר שזמן משמרתו חל בשבוע של החג? כיצד חלקו לחם הפנים כשהחג נפל מיד אחרי או הסתיים ממש לפני כניסת השבת? למה? לחם הפנים חולק בדרך כלל בין הקבוצה של המשמר היוצא המשמר הנכנס. האם בשווה או האם המשמר הנכנס היה מקבל יותר – מחלוקת רבי יהודה לחכמים. היכן עמדה כל משמר כשקיבל את חלקו בלחם הפנים? למה? באיזו נקודה ביום החליפו תפקידים – כלומר, מי הקריב תמיד של שחר/בין הערבים/מוסף? משפחת בילגה קיבלה יחס קצת שונה משאר משפחות הכהונה – איך ולמה? האם זה בגלל מעשיה של מרים, בתו של בילגה שעזבה את היהדות וחרפה את בית המקדש או שזה בגלל שהם לא הגיעו לעבוד במקדש?

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android