שבת ח
Mar 13, 2020•37 min
Episode description
אם זרק חפץ מרשות הרבים לקנה ברשות היחיד, לא משנה גובה הקנה, הוא חייב כי העביר חפץ לרשות היחיד. האם זה תואם שיט רבי בזיז שלמדנו לפני כמה דפים? אביי אומר שלא כי המקרה הוא שונה והמחלוקת שם בנושא אחר. אביי מביא מקרה שזרק כוורת מרשות היחיד לרשות הרבים. האם חייב? במה זה תלוי? איך מחשיבים הרוחב כשמדובר בחפץ מעוגל? מה יש הבדל אם הוא זורק את זה בצורה הפוכה (בגלל דין לבוד)? עולא מביא דין של עמוד בגובה ט' טפחים שמכתפים עליו - מניחים חפצים שלהם ולכן נחשב רשות הרבים כי משתמשים בו רבים. האם הדין אותו דבר בגומא? יש מחלוקת בנושא ומביאים כמה קושיות נגד רבא שטוען שזה לא רשות הרבים כי זה תמשיש על ידי הדחק (לא נוח לאנשים להשתמש בו). מה הדין לגבי איסקופה לרשות הרבים או לרשות היחיד - תלוי בגודל של האסקופה.
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
