ברכות כ
Jan 23, 2020•33 min
Episode description
רב פפא רוצה להבין למה נסים קרו לאלו שקדמו להם אבל לא להם. נשים, עבדים וקטנים פטורים מקריאת שמע ותפילין וחייבים בתפילה, מזוזה וברכת המזון. למה? ומה החידוש בכל נושא? הרי זה לא פשוט שפטורים בגלל שזה מצות עשה שהזמן גרמא? למה חייבים בתפילה - האם זה לא מצות עשה שהזמן גרמא? האם החיוב שלהם בברכת המזון שווה לגברים ומשום כך אשה יכולה להוציא גבר ידי ברכת המזון? עזרא תיקן שבעל קרי לא ילמד תורה עד שטובל. מה הוא יעשה לגבי קריאת שמע וברכת המזון? האם הרהור נחשב כדיבור או לא?
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
