Mette Frederiksen gik hårdt til de blå, men hårdest til Løkke - podcast episode cover

Mette Frederiksen gik hårdt til de blå, men hårdest til Løkke

Nov 08, 202459 minSeason 4Ep. 45
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

Esben og Jakob taler om hemmelige døre i finansministeriet og samler op på det amerikanske præsidentvalg. Og så går de i dybden med frustrationerne både mellem SVM-regeringen og den blå opposition og internt i regeringen selv.


Ugens emner i #dkpol:

  • Spørgetime i Statsministeriet (14:19): Den seneste spørgetime i Statsministeriet var en af de mere mindeværdige, for Mette Frederiksen var vred og frustreret og gav blandt andet Alex Vanopslagh et rap over nallerne i debatten. Esben og Jakob prøver at forstå, hvad frustrationerne handler om.
  • Den grønne og blå opposition (23:17): Jakob og Esben går mere i dybden med frustrationerne både mellem SVM-regeringen og den blå opposition samt internt i regeringen. Her er det i høj grad den grønne trepart, der lægger pres på Mette Frederiksen, men også spørgsmålet om, hvem der kunne blive en reel modkandidat ved et folketingsvalg.
  • Det amerikanske valg (37:01): "Look what happened?" Det spørger både Trump og Esben om, og Esben og Jakob samler op på det amerikanske præsidentvalg i studiet. 

 

Husk desuden, at du kan løbe med Esben og Jakob igen den 6. december. Turen starter kl. 08:00 foran Altinget i Ny Kongensgade 10, København.


Værter: Esben Schjørring, politisk redaktør på Altinget, og Jakob Nielsen, ansvarshavende chefredaktør på Altinget.

Producer: Emma Klitnæs, podcastassistent.


Shownotes:

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android