Chatbot als therapeut. Is dat een goed idee? (3 oktober 2025) - podcast episode cover

Chatbot als therapeut. Is dat een goed idee? (3 oktober 2025)

Oct 03, 202514 min
--:--
--:--
Download Metacast podcast app
Listen to this episode in Metacast mobile app
Don't just listen to podcasts. Learn from them with transcripts, summaries, and chapters for every episode. Skim, search, and bookmark insights. Learn more

Episode description

De Raad van Volksgezondheid trekt aan de bel: de mentale gezondheid van Nederlanders staat zwaar onder druk. Uit recent onderzoek van de NOS blijkt dat veel jongeren persoonlijke én mentale problemen met een chatbot bespreken. Volgens onderzoek van Harvard Business Review is therapie sinds dit jaar zelfs de meest gebruikte toepassing van AI. Is dat wel een goede ontwikkeling?

Presentator Jan Willem Wesselink gaat hierover in gesprek met:  

  • Vincent Everts, trendwatcher 
  • Marijn Sax, techfilosoof 

📱Iets toevoegen? De redactie tippen? WhatsApp ons! 

Het beste van DIT in je mailbox: 
✉️ Nieuwsbrief

For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android