Q-febern stiger och extraskatt på techbolag går till hemlösa
Nov 06, 2018•9 min
Episode description
Q - en helt ny valuta lockar miljontals världen över. Är det ren bluff eller en ny valutarevolution? Idag är det mellanårsval i USA och i San Francisco röstar invånarna om en extraskatt på techbolagen. Pengarna ska gå till stadens hemlösa och frågan har blivit ett etiskt dilemma för tech-höjdarna.
Och så om ljudet som det nya svarta - igår battlade Ekot med Omnipodd på Publicistklubben. Vem ska vinna poddfajten?
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
For the best experience, listen in Metacast app for iOS or Android
